سفیر ایران در ترکیه:

پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در«مالاتیا» هستیم/ تاکنون خبری درمورد جان باختن دانشجویان نداشته‌ایم

سفیر ایران در ترکیه گفت: پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در «مالاتیا» هستیم.

پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در«مالاتیا» هستیم/ تاکنون خبری درمورد جان باختن دانشجویان نداشته‌ایم

محمد فرازمند در مورد وضعیت سه ورزشکار ایرانی در ترکیه که گفته می‌شود بعد از وقوع زلزله در ترکیه از آن‌ها خبری نیست، اظهار کرد: از دیروز صبح پیگیر وضعیت ورزشکاران در مالاتیا هستیم و با خانواده تعدادی از آنها از جمله خانواده آقای میر احمدی(یکی از این ورزشکاران) هم همکاران در سفارت تماس داشته‌اند.

 وی با بیان این که شهرداری مالاتیا همکاری خوبی برای پیگیری وضعیت دارد و مرتب به ما اطلاع رسانی می‌کند، تصریح کرد: هنوز تعدادی در زیر آوار هتل محل سکونت ورزشکاران زنده هستند و آواربرداری ادامه دارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در آنکارا با بیان این که  در سفارت و سرکنسولگری همه همکاران برای پیگیری وضعیت شهروندان ایرانی بسیج شده‌اند و  با ایرانی‌های مناطق زلزله‌زده تماس می‌گیرند، گفت: با توجه به حضور تعدادی دانشجویان در" غازی عنتپ و "دیاربکر" درحال هماهنگی برای تهیه وسیله نقلیه جهت عزیمت آنها به ایران هستیم، تعدادی را نیز هماهنگ کردیم که  با هواپیماهای حامل کمک‌های هلال احمر بازگردند.

 سفیر ایران در آنکارا با بیان این که مشکل مهر خروجی اضطراری مشمولین هم با پیگیری وزیر امور خارجه و حسن نیت ستاد کل نیروهای مسلح برای دانشجویان مناطق زلزله زده حل خواهد شد، تاکید کرد: برای هموطنانی که مدارک‌شان زیر آوار مانده است نیز  برگه عبور الکترونیکی صادر می‌شود.

 وی در همین ارتباط گفت: با مقامات ترکیه در تماس هستیم که با توجه به شرایط اضطراری، برگ عبور الکترونیکی را به جای گذرنامه در مبادی خروجی بپذیرند.

فرازمند با تاکید بر این که  خوشبختانه تاکنون خبری در مورد جان باختن دانشجویان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد : ایرانیان مقیم و خانواده های ایشان علاوه بر شماره‌های سفارت که ۲۴ ساعته پاسخگو هست می‌توانند از طریق شماره واتس آپ  ۰۵۵۲۶۳۳۰۹۰۶ پیغام بگذارند  و حتما با آنها تماس گرفته خواهد شد.

 وی همچنین خبر داد: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و تعدادی دیگر از همکاران  امروز صبح  برای پیگیری وضعیت شهروندان ایرانی عازم مناطق زلزله زده شده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها