امیرعبداللهیان: گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای با رئیس جمهور موریتانی داشتم/ تأکید محمد ولد غزوانی بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگویش با رئیس جمهور موریتانی را بسیار سازنده خواند و گفت: ایران از هر اقدامی که به ثبات و امنیت منطقه، قاره آفریقا و جهان کمک کند در رسیدن به جهان امن و آرام و با ثبات، حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان: گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای با رئیس جمهور موریتانی داشتم/ تأکید محمد ولد غزوانی بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم

حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار «محمد ولد غزوانی» رئیس جمهور موریتانی در جمع خبرنگاران و در تشریح گفت‌وگوهایش عنوان کرد:گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای را با رئیس جمهور موریتانی داشتیم. حامل سلام‌های گرم جناب آقای رئیسی رئیس جمهور به رئیس جمهور موریتانی بودم و همچنین فرصتی فراهم شد تا در خصوص موضوعات متنوع دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از نزدیک با دیدگاه‌های رئیس جمهور موریتانی در پایتخت کشور زیبا و دوست و برادر جمهوری اسلامی موریتانی آشنا بشویم.

وی همچنین عنوان کرد: تلاش‌های سازنده و ارزشمند رئیس جمهور موریتانی در پیگیری ابتکار عمل مبارزه با تروریسم و تقویت صلح و امنیت پایدار در صحرای غربی از جمله مواردی بود که مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.  

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران خود در خط مقدم مباره با تروریسم قرار دارد و از هر اقدامی که به ثبات و امنیت منطقه، قاره آفریقا و جهان کمک کند در رسیدن به جهان امن و آرام و با ثبات حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: صمیمانه‌ترین درودهای خودم را به یکایک مردم عزیز و مسلمان موریتانی اعلام می‌کنم و از وزیر خارجه جمهوری اسلامی موریتانی به واسطه حسن استقبالشان و گفت‌وگوهای ارزشمندی که با هم داشتیم، نیز تشکر می‌کنم.

تأکید رئیس جمهور موریتانی بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم

 

محمد ولد غزوانی رئیس جمهور موریتانی نیز با ابلاغ سلام گرم خود به آیت‌الله رئیسی، روابط ایران و موریتانی را تاریخی و متین خواند. 

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی‌ایران در مبارزه با تروریسم و با تأکید بر دستاوردهای صنعتی و علمی و فناوری در ایران، توسعه مناسبات دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها