تشییع پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان در تهران با حضور علی باقری

مراسم تشییع پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان در تهران با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه شامگاه یکشنبه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

تشییع پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان در تهران با حضور علی باقری

مراسم تشییع پیکر «اُرخان عسکراف» دیپلمات جمهوری آذربایجان که روز جمعه هفتم بهمن ماه در پی حمله مسلحانه روز جمعه در محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران کشته شد، شامگاه یکشنبه نهم بهمن ماه با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مهدی هنردوست مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در محل پاویون دولت فرودگاه مهرآباد برگزار شد. در این مراسم سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز حضور داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه گفته بود که دولت این کشور به منظور انتقال پیکر «اُرخان عسگروف» دیپلمات این کشور که روز جمعه در حمله مسلحانه به محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران کشته شد، اقدام به اعزام هواپیما به تهران خواهد کرد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین روز یکشنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های سفارت این کشور در تهران به همراه خانواده‌هایشان امروز تهران را ترک می‌کنند و به باکو بازمی‌گردند.

بر همین اساس پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان، دو مجروح این حادثه و دیپلمات‌ها و خانواده‌های کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نیز با پرواز اعزامی به باکو بازگشتند. «خلف خلف‌ اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان شب گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیت‌های کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

پایگاه خبری ترندنیوز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد: «هواپیمای حامل دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت این کشور در تهران ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی در فرودگاه «حیدر علی‌اف» باکو فرود آمده است.»

به گزارش فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح جمعه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در پی آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم پس از این حادثه ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است.

حسین امیرعبداللهیان نیز در پی این حادثه با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین جمعه شب در بیمارستان شهدای تجریش حضور یافت و از یکی از مجروحان این حادثه عیادت کرد و سپس در نشست خبری در محل بیمارستان گفت: یافته‌های همکاران ما در بخش قضایی و امنیتی تا این لحظه نشان می‌دهد حمله امروز به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران سازماندهی شده و تروریستی نبوده و اقدامی با انگیزه شخصی بوده است. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها