در گفت‌وگو با عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس

تکذیب گزارش کذب رسانه‌ کویتی با هویت جعلی‌ فرزاد قاسمی علیه وزارت خارجه/ اجرای سناریوی تخریب همز‌مان داخلی و خارجی وزیر امورخارجه با احتمال شروع مذاکرات برجام

دیپلماسی فعال وزارت خارجه که در کنار مذاکرات با غرب، توسعه روابط در سطح منطقه را در دستور کار قرار داده‌ به مذاق برخی کشورها و جریانات سیاسی در منطقه خوش نیامده و با هدف تخریب با ادعاهای کذب در تلاشند ‌که نگاه راهبردی تیم‌ وزارت خارجه را زیرسوال ببرند.

تکذیب گزارش کذب رسانه‌ کویتی با هویت جعلی‌ فرزاد قاسمی علیه وزارت خارجه/ اجرای سناریوی تخریب همز‌مان داخلی و خارجی وزیر امورخارجه با احتمال شروع مذاکرات برجام

 این در حالی است که رهبر انقلاب بارها از سیاست وزارت خارجه در دولت جدید تقدیر و تاکید کردند "سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با کشور‌های همسایه است و این، سیاستی درست است."

توجه ایران به کشورهای منطقه و اوراسیا و به طور هم‌زمان پیش‌برد مذاکرات با غرب با توجه به تغییر‌مواضع این کشورها در‌خصوص‌ ایران که بازگشت تمام طرف‌ها به برجام را بیش از پیش محتمل کرده است موجب شد جریاناتی سیاسی در داخل و خارج از کشور حمله‌ی همزمان به وزیر امور خارجه را در دستور مار خود قرار داده و یک روزنامه سکولار کویتی به قلم فردی به نام «فرزاد قاسمی» در گزارشی خلاف واقع مدعی شود که شماری از نمایندگان با امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه دچار مشکل شده اند و وی برای پاسخگویی در مجلس حاضر خواهد شد، این خبر‌ همزمان با دیدار ۲ساعته امیرعبداللهیان با بورل و احتمال بازگشت طرف‌های برجامی به مذاکره منتشر شده است.

البته که نمایندگان مجلس از این موضوع ابراز بی اطلاعی کردند و استیضاح وزیر را کذب محض خواندند. اما چند نکته در خصوص سناریوی تضعیف وزارت خارجه جالب توجه است.

315428_749

هویت جعلی «فرزاد قاسمی» برای دروغ‌پراکنی رسانه‌‌ی عرب فاقد مجوز فعالیت

پیش‌تر مدیرکل وقت رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعات وزارت ارشاد در درخصوص فردی با نام «فرزاد قاسمی» که خود را خبرنگار روزنامه «الجریده » کویت در ایران معرفی می کند، گفته‌بود: ما چنین کسی را نمی شناسیم و هیچ مجوزی به نام وی برای فعالیت به عنوان خبرنگار در ایران صادر نشده است. با اشاره به گزارش های نادرست و غیرموثقی که این روزنامه کویتی از ایران به نام قاسمی منتشر می کند، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت قبلا به این فعالیت غیر قانونی الجریده اعتراض کرده. برخی پیگیری ها نیز از جعلی بودن هویت این فرد خبر می‌دهد.

مجلس ادعای رسانه‌ کویتی را تکذیب کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادعای رسانه کویتی را مبنی بر اختلاف نظر مجلس با وزیرخارجه تکذیب کرد و گفت: چنین ادعایی صحت ندارد.

فداحسین مالکی در واکنش به خبر رسانه کویتی و استیضاح وزیرخارجه گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و گاها نمایندگان سوالاتی از دستگاه دیپلماسی دارند اما اغلب در جلسات کمیسیون امنیت ملی و با پاسخ آقای وزیر قانع می شوند.

این نماینده در خصوص وضعیت برجام گفت: برجام با وجود بازی های سیاسی طرف مقابل همیشه مفتوح است. دخالت کشورهای اروپایی و حتی آمریکا در اغتشاشات اخیر ایران قطعا مورد توجه دستگاه دیپلماسی و مقامات کشورمان قرار خواهد گرفت که عمدتا خارج از عرف دیپلماتیک بوده است. اگر طرف مقابل متعهد باشد ، جمهوری اسلامی نیز آمادگی دارد که براساس معیارها و منافع ملی عمل کند.

منبع: روزپلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها