باقری کنی: در نگاه غربی‌ها اصالت با منافع است نه با حقوق بشر

سفرا و رؤسای نمایندگی های سیاسی کشورهای عضو آسه آن در تهران ظهر روز دوشنبه ۳۰ آبان با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کردند.

باقری کنی: در نگاه غربی‌ها اصالت با منافع است نه با حقوق بشر

در این دیدار که سفرای ویتنام، اندونزی، مالزی و برونئی دارالسلام و کارداران فیلیپین و تایلند حضور داشتند، معاون سیاسی وزارت امورخارجه با اشاره به ظرفیت های همکاری میان کشورهای آسیایی، آسه آن را ظرفیت مناسبی برای ارتقای همکاری اقتصادی دانست و تصریح کرد: همکاری‌های اقتصادی، ثبات و صلح منطقه ای را نهادینه کرده و زمینه دخالت بیگانگان در امور منطقه ای را از بین می برد.

علی باقری با اشاره به رویکرد سیاسی و منفعت‌طلبانه دولت‌های غربی در موضوعات بین‌المللی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی ها اصالت ندارد، بلکه بخشی از جعبه ابزار سیاست خارجی این کشورها را تشکیل می دهد و به همین جهت هرگاه منافع آنها اقتضا کند از تروریسم حمایت می کنند و حقوق انسان ها را زیر پا خواهند گذاشت.

در این دیدار هر یک از سفرا و کارداران کشورهای عضو آسه آن بر توسعه همکاری های دو و چندجانبه تأکید کرده و تصریح نمودند ارتقای همکاری ها میان اعضای آسه آن و جمهوری اسلامی ایران منافع بلند مدت دو طرف را پایدار خواهد کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها