امیرعبداللهیان: اگر روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با اوکراین استفاده کرده باشد، بی‌تفاوت نخواهیم بود

وزیر خارجه ایران گفت: به آقای بورل تأکید کردم؛ اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، ما نسبت به این موضوع قطعا بی تفاوت نخواهیم ماند.

امیرعبداللهیان: اگر روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با اوکراین استفاده کرده باشد، بی‌تفاوت نخواهیم بود

حسین امیرعبداللهیان گفت: در اتحادیه اروپا برخی از رهبران تندروی اروپا ایران را متهم می‌کنند به اینکه پهپاد برای به کارگیری در جنگ اوکراین از سوی ایران در اختیار مسکو قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، وزیر خارجه ایران افزود: من مایلم در جمع شما خانم‌ها و آقایان به صراحت و با صدای بلند بگویم: بله؛ ما با روسیه دارای همکاری‌های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم. بلی؛ در گذشته ما تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می‌کنیم در قالب همکاری‌های دفاعی و امکانات و تسلیحاتی را به روسیه می‌دهیم.

وی گفت: لیکن ما در جریان جنگ اوکراین با نگاه به سیاست اصولی مخالفت با جنگ هم مخالف تسلیح روسیه هستیم هم مخالف تسلیح اوکراین. ما هیچ پهپادی و هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ علیه اوکراین واگذار نکرده ایم.

امیرعبداللهیان گفت: پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی آقای جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایشان گفتم: ما آمادگی داریم تیمی از نظامیان خبره ایرانی و تیمی از نظامیان متخصص اوکراینی در هر مکان مورد توافق نشست مشترکی را داشته باشند. آمادگی داریم هرگونه مستندی از طرف اوکراین در خصوص ادعای به کارگیری پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه در اوکراین وجود دارد را ارائه کند.

وزیر خارجه ایران افزود: به آقای بورل تأکید کردم؛ اگر در این نشست برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، ما نسبت به این موضوع قطعا بی تفاوت نخواهیم ماند.

امیرعبداللهیان گفت: مقامات ذیربط روسیه به ما اعلام کرده اند و در برخی مصاحبه‌ها تأکید کرده اند که سلاح‌های به کارگرفته شده در جنگ اوکراین سلاح‌های روسی است؛ لذا ما در دو روز گذشته نیز از مجاری دیپلماتیک به اتحادیه اروپا پیام دادیم برای برگزاری چنین نشست فنی آمادگی داریم.

وزیر خارجه ایران افزود: ما اطمینان داریم هیچ تغییری در موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین وجود ندارد و نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان گفت: ما هیچ سلاحی برای به کارگیری در اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد؛ البته همکاری‌های دفاعی تهران و مسکو، به دور از جنگ اوکراین در کنار سایر همکاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • فرشید
    2

    مستندات ارائه بدن؟؟؟
    برو صفحه ایلان ماسک عکس پهبادتون رو روی آسمون اوکراین گذاشته ببین
    چی شد لحنتون عوض شد و به غلط کردم افتادید،تازه فهمیدید از روسیه بد سیلی محکمی خوردید!
    شما متحد انتخاب کردنم بلد نیستید،والا بلا امریکا سگش به روسیه شرف داره،لااقل اگر باهات خوب باشن و در صلح،دیگه از پشت خنجر نمیزنن.اگر چه معتقدم شما لیاقت ندارید با امریکا رابطه داشته باشید،شما لیاقتتون چین و جنسای بنجل و لبنان که تیغتون میزنه و روسیه که از پشت خنجرمیزنه و عربستان هست،نه امریکای بزرگ و قدرتمند با بهترین اقتصاد و ابزار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما ابتدا با صراحت عنوان می کردید حکومت ایران به روسیه هیچ گونه پهبادی صادر نکرده است ولی الآن بر اثر برملا شدن فروش پهباد به روسیه و داغ شدن بحث بر سر تحریم ایران توسط جامعه جهانی حرف خود را عوض کرده اید و اعلام می کنید چنانچه روسیه از پهبادهای صادراتی ایران علیه اوکراین استفاده کند ما بی تفاوت نخواهیم بود! دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس!

    • رضا..
      0

      انتظار داشتی روسیه پهباد ها را ترشی بیاندازد؟ خودتان بهتر میدانستید که به منظور نابودی زیر ساخت‌های اکراین استفاده خواهند شد.

    • حسن
      0

      و اینگونه بود که خر در گل گیر کرد!!!!!!!!!!!

    • ناشناس
      0

      ملاهای وطن فروش دروغگو
      از سیاست بظاهر طرفدار مظلوم رسیدن به طرفدار اشغالگر متجاوز

    • آلن
      0

      ایشون گفتند برخی از رهبران اروپایی مدعی شدند که از پهباد های ایران استفاده میشه!!!
      به این میگن دروغ، سفسطه و قدرت پوشالی!
      عزیزم رهبران اروپایی که هیچ، خود روس ها هم استفاده از پهپاد های شما رو تایید کردند!
      ننگ نوکری تزارها رو پیشونی شماست!
      دم خروس بیرون زده، خودت رو جمع کن جاسوس

  • ناشناس
    0

    والا هیچ جا دنیا نظام بی صاحاب نیست جز اینجا نظام کشور برمیداره پهپاد میده بی اجازه دولت اگر راست گفت باشن ایشون

  • یکی از مردم
    0

    آقای وزیر امور خارجه پس روسیه اینهمه پهبادو برای چی از شما میگیره برای انبار کردن که نیست برای جنگه دیگه روسیه دورو منافق کمونیست بی خدا

    نظرات شما -
    • اونجای بابای دروغگوووو
      0

      بله
      بی تفاوت نباشین
      باید با تفاوت باشین دیگه
      ما پهبادها رو برای شکار موشهای فاضلاب بهشون دادیم
      یا اینکه دنبال مرغهای مزرعه داران بگردن
      نباید در اوکراین استفاده میکردن
      نامرداااااااااا بهمون دروغ گفتن
      آی جامعه جهانی
      اونها به ما دروغ گفتن
      مقصر خودشونن که دروغ گفتن

  • ناشناس
    0

    مثلا چه غلطی میکنید ؟ دو ماه نگذشته که با افتخار میگفتید به روسیه پهباددادید. نه اینکه فکر میکنید مردم فراموشکارند ظاهرا خودتونم الزایمر دارید .

  • حاج سعید طوسی
    0

    خدایا این شرقگدایان را هدایت بفرما.
    خاک کرملین به سرتان،اینقدر بی فکرید که روسیه و یا هر کشور دیگری از سلاح فروخته شده شما ،اجازه مصرف بگیرد.همانند موشک‌های که از قذافی گرفتید. هدف اربابتان پوتین ،مشارکت دادن شما در جنگ اوکراین هست.

  • ناشناس
    9

    این همان زبان خود غربیها در موضوع فروش جنگ افزار به طرفهای درگیر جنگ است و هیچ رنگ و بوی انسانی و اسلامی ویژه ای در ان به چشم نمی خورد.تا اینجا یعنی ماهم مانند دیگران,البته در این خصوص,در حالی که در سایر موارد مربوط به مدیریت جامعه و روابط اجتماعی و انسانی و اقتصادی کاملا جدا بافته ایم!

  • عباسی
    0

    شما نوکر پوتین هستید .

  • مجید
    0

    یعنی این مملکت اینقدر بی در و پیکره که بدون خبر دادن به شما، ی عده خودسر رفتن پهپاد دادن به روسیه و حالا شما هنوز تو شک هستی؟ واقعا باید در این دولت رو گل گرفت که تو خوابه.

  • ناشناس
    0

    بچه پررو زمان روحانی یکسره در حال تخریب دولت بودی حالا داری میفهمی یک مملکت بی در و پیکر با 1000 فرمانروا یعنی چه احتمالا به زودی استعفا خواهی داد از این طرز گفتارت خودت هم فهمیدی

  • فریبرز
    0

    دقیقا جریان هواپیما اوکراین رو تکرار کردین شما دروغگوها ،اول تکذیب کردین به روسیه پهپاد دادین ،حالا که سازمان ملل ثابت کرده ، میگین قرار نبود با پهبادا برن جنگ با اوکراین ،ببخشید ،پهپاد دادین ،روسیه بره شکار آهو؟بس کنید اینهمه کثافتکاری و دروغ رو ،دستتون برای جهان رو شده

  • رابی
    0

    تا دیروز کلا منکر ارسال پهپاد به روسیه بود.الان که شواهد کافی در دست اوکراین و سایر کشورها برای محکوم کردنشان وجود دارد،افتاده پت و پت

  • ناشناس
    0

    شتر سواری که دولا دولا نمیشه
    روسیه پهپاد های مارا برای نور افشانی که نمی خواسته ، و تعهدی در قبال عدم استفاده از اون در جنگ اوکراین نداده ،و در ثانی مهمتر از همه بعد از استفاده از این پهپادها نحوه مقابله با آن توسط کشورها کشف شد که دیگه کارایی این از دست خواهد رفت و روسیه خیلی نرم ایران را در سرسره ی بازی خود سر داد ،،و انزوای ایران کامل شد ،روسیه از تسلیحات خود استفاده نکرد تا پدافند ام مشخص نشود

    نظرات شما -
    • آلن
      0

      روسیه در جنگ با اکراین هزینه زیادی میده و این هزینه رو از نوکراش میگیره! قرار نیست خود روسیه هزینه زیادی کنه! بزودی شاهد حضور سربازان ایرانی هم در جنگ با روسیه خواهیم بود.

    • ایرانی
      0

      آلن جان همین الان در جنگ تشریف دارن ....در خط مقدم ..

    • ایرانی
      0

      چه فرصت هایی رو مسئولین بی تدبیر و ناکارآمد ما از دست میدن ...ببین چه منافعی رو در این جنگ روسیه و غرب می توانست نصیب ایران شود ...از روسیه باج می گرفتیم که سمت غرب نریم ...اروپا محتاج انرژی و گاز بود براش مهیا می کردیم ....
      یک سوال ذهن من رو درگیر کرده ..چرا آمریکا و انگلیس دشمن ما شدند و روسیه و چین دوست ...در حالی که همه اینها به همه قطعنامه های شورای امنیت بر علیه ایران رای مثبت دادند.......

  • سرباز کوروش
    2

    اون وقت که نشست دوحه تموم شد، قبل از اینکه بیاین ایران بدو بدو میرفتین پیش ارباب پوتین تا گزارش بدین، ما فهمیمیدیم که اینجا زیر سلطه روسهاست و شما هم نوکر در خونه ی پوتین هستین، حالا هم این فیلمها دیگه جواب نمیده، آب رفته دیگه تو جوب برنمیگرده، چهل و اندی ساله گندکاری میکنید این یه قلم بنیادتون و به باد میده...

  • ناشناس
    2

    بی سواد ترین وزیر خارجه ایران

  • ناشناس
    0

    برای چهارشنبه سوری استفاده کنه

  • مردم
    1

    چهلو سه سال دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ فریب فریب ظلم ظلم ستم ستم مردم بیدارن مردم دست همتان را خواندن به مردم خودتان دروغ میکید وای به حال دنیا دروغگوهای زمانه نه مردم شماها را میخوان نه همسایه ها نه دنیا

  • م م
    1

    از سخنان آقای وزیر استنباط میشود که پهپاد به روسیه داده شده ،ولی از روسیه خواسته شده آنها را در موزه، نگهداری کنند ودر جنگ بکار گیری نکنند!!!! ای کاش آقای وزیر بی کفایت مشخص می کردند که چرا پهپاد به روسیه داده شده ،از اطلاعات وزیر ،بخوبی پیدا ست که وی بی کفایت ترین وزیر خارجه ایران است

  • جعفر
    1

    جناب متولی سیاست خارجی از قدیم گفتند ماه پشت ابر نمی مانه عکس گرفتن با پوتین جوگیر تان کرد

  • ناشناس
    0

    روسیه با مطرح کردن استفاده از پهپاد میخواد پای کشورمون را به جنگ باز کنه چون کسی که داره غرق میشه تمام تلاشش را میکنه نجات پیدا کنه اینو همه میدونن .

  • ناشناس
    0

    روسیه عمدا دارد ایران را در جنگ میکنند تا برجام به نتیجه نرسد روسها خیلی کثیف هستند

  • شکرعلی
    0

    این لنگ دراز بی هنر تا حال ارسال پهباد به روسیه را انکار می‌کرد.پس بچرخید تا بچرخم

  • ناشناس
    0

    یه روز این دروغاتون تموم میشه....😏

  • ر.م
    0

    رويكردهاي داخلي در سطح بين الملل جواب نميده عزيزم

  • پیشگو
    0

    بله، فکر میکردیم پهبادها رو فروختیم که تو جشن تولدها استفاده کنن! عجب آدمهایی ان!!

  • ایوب گشاورز
    0

    یکه روزی ظریف میگفت روسیه کثیف ولی مردم مامی گفتن ظریف خاین هست

  • بنیامین
    0

    نه بابا😅

  • فریبرز
    0

    پوتین به یک کشور ضعیف تر از خودش تجاوز کرد ،دستان شما هم با این ترتیب به خون اوکراینی ها یکبار دیگه ! آلوده شد ،چطور میتونین مدافع خون فلسطین باشید وقتی جنایت روسیه کمتر از اسرائیل نیست ؟چرا دارید با اسم و پرچم ایران بازی میکنید ؟جمع کنید و از این کشور گمشید بیرون

  • ای کلک
    0

    آقا قد بلنده مثلا چیکار میکنی ؟ قیمت را بالاتر میبری برای بادبادک بازی که نگرفته

  • ناشناس
    0

    وزیر امور خارجه خیال میکنه ایران پهپاد را برای دکور به روس‌ها داده؟

  • ناشناس
    0

    اول که مثل همیشه حاشا کردید که پهپاد فروختید . حالا که روسیه اعلام کرده خریده ام و دم خروستان بیرون زده تازه فهمیدید چه غلطی کردید و بالا و پائین میپرید !
    همه کارهایتان در این ۴۳ سال احمقانه و خیانتکارانه بوده است .دیگر به امید خدا جایتان در زباله دان تاریخ خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    حالاکه ثابت شده شما پهپاد به روسیه دادین اونم وقتی که در جنگ با اوکراین بوده، حالا دارین منکر میشین، بسه از بس به پوتین کثیف وسباستمداراش رو دادین یه بچه دبستانی هم این فهمیده اماشما طبق معمول با لجبازی ومنم منم کردن هنوز متوجه نشدین؟

  • خون جیگر
    0

    خفه شو

  • ناشناس
    0

    متاسفانه با بی کفایتی وزارت امورخارجه وخودتون را به کو چه علی چپ زدن باعث شدین روسیه کثیف و پوتین حرام لقمه ایران را درگیر کند واقعا وزیرخارجه بااین سخنانش باعث خفت ایرانه.

  • ناشناس
    0

    میگفتی دادیم که دادیم خوب کاری کردیم ، اگرزیادی زربزنیدمجهزترش هم میدیم.اگراوکراین هم بخوادپولش روبده به اونا هم می فروشیم.

  • یک بنده خدا
    1

    ببین چجوری ما رو اسگل فرض کرده اخه این همه پهپاد خریده که چکار کنه

  • ناشناس
    0

    این .... با این به اصطلاح. .... ادعای اوکراین را ثابت و زمینه تحریم های جدید را فراهم کرد
    این حاکمیت ... به عمد اینکارو کرد تا در صورت مقابله جهانی بتونه فرافکنی کنه و چند روزی به حاکمیت منحوس خودشون ادامه بدهند

  • قلی
    4

    شماها بخوابید که کورش بیداره

  • ناشناس
    0

    به زیر منشور 7سازمان ملل خوش آمدید
    جای شما فقط تانزانیا
    اون صحرای آفریقاست

  • ناشناس
    0

    دم خروس زد بیرون
    اول گفتید پهباد چی هست
    دوم گفتید پهباد به روسیه ندادیم
    الان میگین دادیم ولی قرار نبود در جنگ اوکراین استفاده بشه
    مثل خر توگلی که روسیه براتون درست کرده گیر کردید نه عقب میتونید برید نه جلو

  • متفاوت
    0

    اگر مثل ادم حرف میزدید لااقل کسی کارتون نداشت.خب میگفتید اقا ما فروشنده هستیم و بعد از معامله ، دیگه خودش میدونه باهاش چکار میکنه وبه ما هم ربطی نداره.شما هم اگر پهپاد خواستید سفارش بدید براتون بسازیم.یک کارد ساز هم کارد میسازد و میفروشد دیگر به او چه ربطی دارد که میخواهد چگونه از ان استفاده بکنند.بیخود نیست که گفته اند همیشه نجات در راستی است. .ادمی را ادمیت لازم است.

  • ناشناس
    0

    این بابا لنگ دراز میخاد بگه که عه من فکر کردم پهباد و کوداپتور یکیه .تقصیر این پوتین گور به گور شده هست که استفاده های ناشایست ازش میکنه .وگرنه این دوزاریا برای مقاصد صلح امیز و ..... استفاده میکردن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها