وزیر امور خارجه در بازدید از خانه ای‌بی:

تعدادی از افراد و نهادهای خارجی را در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه قرار می‌دهیم

وزیر امور خارجه گفت: تا ساعاتی دیگر اسامی تعدادی از نهادها و موسسات و مقامات خارجی که چنین تحریم‌ها و ترور انسانی را رقم زدند و در خصوص برخی از مقامات و موسساتی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت کردند در فهرست سیاه تروریستی وزارت خارجه قرار می‌‌دهیم.

 تعدادی از افراد و نهادهای خارجی را در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه قرار می‌دهیم

«حسین امیرعبداللهیان» با حضور در خانه «ای‌بی» (بیماران پروانه ای) و دیدار با مدیرعامل این مرکز، گفت: از مدیرعامل ای‌بی به خاطر اقداماتشان تشکر می‌‎کنم، از آنچه دریافت کردیم و در جریان مشکلات قرار گرفتیم متاسف شدیم.

«امیرعبداللهیان» افزود: تاسف، تاثر و نفرت ما از تحریم‌های انسانی و دارویی علیه ملت‌ها از جمله تحریم مردم ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: یک‌هزار بیمار پروانه‌ای در ایران شناسایی شده است؛ سوئد از در اختیار گذاشتن این امکان دارویی سر باز می‌زند و خودداری می‌کند؛ بارها مقامات عالی‌رتبه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی ادعا کرده‌اند که تحریم‌ها شامل داروها و داروهای تخصصی نیست.

وی با بیان اینکه تحریم های یکجانبه به نقض سیستماتیک حقوق بشر منجر شده است، گفت: بسیاری از کشورها که با مداخلاتشان به دنبال آشوب، ترور و اغتشاش بودند آنها برای یک دختر ایرانی اشک تمساح ریختند اما برای بلوا و آشوب و ناامنی اقدام و تلاش همه جانبه برای تجزیه ایران کردند.

«امیرعبداللهیان» در ادامه گفت: این را اعلام می‌کنم تا ساعاتی دیگر اسامی تعدادی از نهادها و موسسات و مقامات خارجی که چنین تحریم‌ها و ترور انسانی را رقم زدند و در خصوص برخی از مقامات و موسساتی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت کردند در فهرست سیاه تروریستی وزارت خارجه قرار می‌‌دهیم. این نهادها و موسسات و افراد مصداق تروریستی قلمداد می شوند و ما حق به عدالت سپردن آنها را به دلیل ترویج خشونت و ترور محفوظ می‌داریم.

وی افزود: دکتر باقری نیز در زمان دبیر ستاد حقوق بشر به این موضوع توجه داشتند؛ برای کاهش آلام خانواده‌ها اقدام می‎کنیم؛ چند شرکت دانش بنیان در فعال در این حوزه هستند.

 

«هاشمی»، مدیرعامل خانه ای‌بی در سخنانی گفت: در راس وزارت امور خارجه فردی انقلابی قرار دارد و شخصا وقت گذاشتند تا با بیماران ای‌بی دیدار کنند.

وی افزود: تا چند سال گذشته بیماری ای‌بی شناخته شده نبود و چندین سال تلاش شد تا ما ثابت کنیم این بیماری وجود دارد؛ سفرهای مختلفی به استان‌های مختلف داشتم. از هر ۵۰ هزار تولد ممکن است یک نفر به ای‌بی مبتلا شود.

مدیر عامل خانه «ای‌بی» تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا دیگر بیماران را احصا کنیم؛ پانسمان میپلکس در سوئد و محصول شرکت مونلیکه است. در برخی از کشورها تولید آنها به صرفه نیست و ۱۰۰ کشور از آن استفاده می‌کنند.

«هاشمی» گفت: ما در چند سال گذشته از این محصولات استفاده می‌کردیم اما با خروج آمریکا از برجام در یک بازه زمانی به خاطر نداشتن پانسمان تعدادی از بیماران جان باختند و برخی دیگر از آنها صدمات زیادی را متحمل شدند.

وی یادآور شد: ما برای این شرکت نامه نوشتیم که این پانسمان حق ماست، این نامه رسما برای آنها ارسال شد و آنها پاسخ دادند که شما در تحریم هستید و ما نمی‌توانیم آن را در اختیار شما قرار دهیم. بر این مبنا اعتقاد داشتیم در سالیان گذشته به شکل مستند سازی به کمک ستاد حقوق بشر قضاییه همکاری و از ترامپ، پمپئو و ۳۰ تن از اشخاص حقوقی شکایت کردیم.

«هاشمی» گفت: ما شکایت را مطرح کردیم و این شکایت توسط دستگاه قضا بررسی می‌شود؛ دستگاه دیپلماسی با سفرا صحبت کنند تا برای استفاده از سازمان‌های مردم نهاد اقدام شود.

مدیر عامل خانه «ای‌بی» تاکید کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا سالهاست ظلم کردند و در این زمینه باید تاریخ قضاوت کند.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • دل خوش از آنیم که
    0

    توصیه دارم که
    خودتون رو راحت کنین
    همه دنیا رو تحریم کنین تا بدبخت بیچاره فقیر بشن
    به گدایی میوفتن التماس میکنن
    بیان ایران تابعیت بگیرن
    بهشون نمیدیم در عوض
    میان ایران کارگری
    با حداقل حقوق قانون کار ازشون کار میکشیم
    از همین فردا شروع کنین بع تحریم کردنهاشون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا تحریم جنایتکاران غربی اگه خاصیت فشار اقتصادی براشون نداشته باشه چندتا خاصیت خوب واساسی برای ایران داره. ۱- همین اقدام درج نام افراد وسازمانهای غربی دخیل دراقدام تروریستی برعلیه کشور این سیگنال رو به مردم و دولتهای جهان مخابره میکنه که ایران یک کشور کاملا مستقل هست ۲_زدی ضربتی،ضربتی نوش کن،هرچند که این متوهمین قدرت ابرویی درنزدافکارعمومی دنیا ندارند،اماخود نفس تحریم ایران یه ابروریزی برای غربی هاست. ۳_ اقدامات تحریمی ایران برعلیه کشورها ومسوولین ظالم غربی نشانی از قدرت واقتدارکشوره،چون غربیها عادت دارند کشورهای مساقل دنیارو تحقیر وتضعیف کنند.۴- دمیدن روح امید در کالبد سایر ملل،این اقدامات ایران به بعضی کشورهای دنیا میتونه قدرت وجسارت بده،تا درمقابل زورگویی های اونها مثل ایران شجاع باشند و به وقتش باسیاستهای اونها مخالفت کنند.۵_ مردم جهان با اقدامات تحریمی ایران برعلیه غرب به این نتیجه خواهند رسید که همه ادعاهای حقوق بشری غرب پوچ وتوخالیه،و القای دفاع ازخقوق بشر توسط غرب کاملا دروغه

  • ناشناس
    0

    خوبه لااقل بساط خنده را دراین وانفسا فراهم میکنید .

  • امیرکبیر
    0

    میگن بایدن جلو کاخ سفید چشم براه نشسته ببینه اگر تو لیست سیاه دیپلماسی برادران انقلابی وزارت خارجه ایران قرار داره از ریاست جمهوریش بکشه کنار....

  • رابی
    0

    ایشان میبایست کمدین می شد .
    جوک های با مزه ای میگه.
    مثل این می ماند که داعش و القاعده رئیس جمهور فرانسه و آلمان بگذارند توی لیست تروریستی اشان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها