رئیس جمهور در دیدار رهبران ادیان الهی:

گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را جایگزین درگیری، برخورد و حذف کنیم

رئیس جمهور بروز درگیری میان ادیان الهی را باعث فرسایش ادیان و موجب رواج الحاد و بی‌خدایی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: به جای درگیری، برخورد و حذف، پیشنهاد گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را مطرح کرده و تثبیت کنیم تا نظرات پیروان ادیان مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را جایگزین درگیری، برخورد و حذف کنیم

سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر به نیویورک، در نشستی با دیدار با رهبران ادیان الهی با بیان اینکه نقطه اشتراک همه ما پیروان ادیان الهی، خداپرستی است، گفت: توجه به خدا در میان ادیان الهی را به عنوان یک اصل مشترک را پایه هم‌اندیشی، هم‌افزایی و همکاری برای آینده قرار دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باورمندان به ادیان الهی بر این نکته اتفاق‌نظر دارند که جامعه بدون خدا و اعتقاد به مبدا و معاد برای بشر تباهی خلق می‌کند، نه رشد و سعادت، افزود: بشریت پیش روی خود دو جنگ خونین و فاجعه‌بار جهانی و ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین را به عنوان بخشی از مصادیق کنار نهادن خدا از عرصه اداره جامعه می‌بیند، لذا ضرورت دارد خداباوری را در کنار همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در نظر بگیریم.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه وحدت ادیان الهی به این معنا نیست که افراد از دین و آئین خود دست بردارند، اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی به این معنی نیست که پیروان ادیان مختلف از دین و آئین خود دست بردارند، بلکه به این معنا است که بر نقاط اشتراک و اتفاق به ویژه خداپرستی، تاکید کرده و اختلافات را کنار بگذاریم.

رئیس جمهور خداپرستی و توجه به قوانین الهی را بزرگترین مانع درر مسیر استکبار، خودبینی و خودمحوری و میل بر سلطه به دیگران برشمرد و تصریح کرد: اساس ظلم و تعدی در جهان ناشی از خودبزرگ‌بینی بوده و راه پرهیز از خودبرتربینی توجه به قوانین الهی و خداپرستی است.

رئیسی با بیان اینکه حق زندگی اجتماعی به معنای این نیست که کسی حق داشته باشد خواسته و دریافت‌های شخصی خود را به دیگران تحمیل کند، خاطرنشان کرد: سلطه‌طلبی یکی از جلوه‌های الحاد است که مجال تفکر و اندیشه را از انسان‌های دیگر سلب می‌کند.

رئیس جمهور توحید و عدالت را دو محور مورد تاکید و قبول همه ادیان الهی دانست و گفت: در پرتو عدالت است که انسان می‌تواند زندگی سالم، امن و آسانی داشته باشد. بنا به فرموده امام محمدباقر علیه‌السلام وقتی انسان رابطه با خودش، با خدا، با دیگران و با هستی و طبیعت را به درستی تنظیم کرده باشد، می‌تواند در مسیر کمال قرار گیرد و اگر این ۴ ساحت ارتباط را به شکل صحیح تنظیم نکند، ناگزیر در مسیر ظلم به خود و دیگران و هستی حرکت خواهد کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه عدالت و چگونگی اقامه آن در ادیان الهی بسیار مورد تاکید قرار دارد، افزود: خداوند در قرآن به پیامبر اسلام تاکید می‌کند که تو موظف به هدایت مردم هستی تا خودشان قسط و عدل را برپا دارند و این شرط تحقق جامعه و زندگی عادلانه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در کنار گسترش الحاد، گرایش به دین نیز به ویژه در میان جوانان گسترش بسیاری یافته است، تصریح کرد: گسترش معنویت در میان جوامع برای رهبران ادیان الهی مسئولیت‌آور است و رهبران ادیان الهی با دقت و جدیت از بروز هر گونه درگیری میان ادیان الهی ممانعت کنند.

رئیسی بروز درگیری میان ادیان الهی را باعث فرسایش ادیان و موجب رواج الحاد و بی‌خدایی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: به جای درگیری، برخورد و حذف، پیشنهاد گفتگوی اندیشه‌ای میان ادیان را مطرح کرده و تثبیت کنیم تا نظرات پیروان ادیان مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شود زیرا گفتگو میان ادیان به همکاری سازنده و موثر آنها منجر خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به آفت ضربه زدن به دین با پوشش دینداری در طول تاریخ افزود: داعش به نام خدا و با پرچم منقش به نام خدا و رسول‌الله (ص) جنایات هولناکی مرتکب شد که هیچ فرد دیندار و آزاده‌ای آنها را تایید نمی‌کند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت توجه رهبران و پیروان ادیان الهی به مساله عدالت و مقابله با بی‌عدالتی در جهان، افزود‌: اگر می‌خواهیم عصرها و نسل‌ها به دین گرایش پیدا کنند، باید در مقابل ظلم و تجاوز به حقوق انسان‌ها حساس باشیم. دین اسلام برای این منظور راهکاری مترقی به نام امر به معروف و نهی از منکر اندیشیده است که به نوعی ضمانت اجرای دین در جامعه محسوب می‌شود. این اصل مهم در اسلام، یک نظارت اجتماعی به خصوص نسبت به سیاستمداران، صاحبان قدرت و ثروت است.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر اربعین اظهار داشت: این راهپیمایی گرامی‌داشت یاد نماد مظلومیت و ایستادگی در برابر ظلم است، نمادی که به بشریت نشان داد اگر در برابر ظلم سکوت شود، فساد و ظلم همه جامعه را در بر می‌گیرد.

رئیسی در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای میزبانی از نشست گفتگوی میان ادیان الهی، گفت: همچنین پیشنهاد می‌کنم برگزاری این نشستها را به عنوان مجالی برای همفکری و هم‌افزایی برای رفع مشکلات و گره‌های زندگی انسان معاصر ادامه دهید.

در آغاز این نشست ۱۳ نفر از رهبران ادیان مختلف حاضر در نشست، در سخنانی به تشریح دیدگاه‌ها و بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی برد .

  • ناشناس
    0

    لجاجت خرافه گستران دشمن روشنگریهاق قرآنی مصداق کدام آیه ی قرآن است؟!
    ---
    لجاجت جنون آسای خرافه گستران دشمن روشنگریهای قرانی که با هیچ دلیل و اندرز و نصیحت قرآنی و عقلی از اصرار بر گمراه کردن متدینان با ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ از حذف و نابود کردن این روشنگریها منصرف نمی شوند مصداق این آیه ی قرانی است : « وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ » ﴿ آیه ۲۰۶ سوره بقره ﴾ .
    این خرافه گستران پوچ می پندارند که با ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری غیر قابل اثبات ضد قرآن و عقل می توان از مظلومیت اهل بیت پیامبر دفاع کرد در حالی که چنین دفاعی به بدنامی این بندگان مقرب خدا می انجامد .

  • ناشناس
    0

    آیا سردبیران و کارگزاران برخی از رسانه ها به پیامد گرایش قرآن ستیز و خرد گریز خود نیک اندیشه اند؟!
    ---
    آیا سردبیران و کارگزاران برخی از رسانه ی اطلاع رسانی همکانی که به داشتن گرایش دینی و مذهبی تظاهر می کنند تا کنون محض رضای خدا نیک اندیشیده اند چرا بختک شیطانی پلید قرآن ستیزی و خرد گریزی بر مغز و ذهن آنان چیره شده است؟!
    آیا این این چیرگی هرگز آنان را وادار نکرده است که از خود بپرسند چرا دیگر هیچ روشنگری قرآنی مستند و مستدل عقلی از شناختهای محکم و مفصل فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآن را بر نمی تابند؟!
    چه اندیشه ی خدا پسندانه ی انکار ناپذیری آنان را وادار کرده است بی هیچ ترس و هراس از خشم خانمان برافکن خداوند قهار روشنگریهای قرآنی و عقلی را این گونه بی هیچ دلیل قاطع و بی هیچ توجیه خدا پسندانه از دم حذف کنند و در نطفه خفه بنمایند؟!
    این غافلان با چه دلیل قاطع انکار ناپدیر رهایی بخش ؛ توده های ملیاردی متدینان را از نیاز مبرم غفلت ناپذیر به محتوای قرآنی و عقلی این روشنگریها کلا محروم می سازند و گناه کبیره ی نابخشودنی این محرومیت را بی پروا و بی تفاوت در قیامت خود به دوش می کشند؟!
    آیا این بظاهر متدینان پیش از فرا رسیدن روز حساب گریز ناپذیر قیامت از خود پرسیده اند چرا گرایش آنان به دین توحیدی خداوند و به مکتب قرآنی پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت ناگهان این گونه با دین شیطانی مروج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل جایگزین شده است؟!
    این غافلان برای رهایی از عذاب ابدی الهی ، چنین تحول ناگهان شیطانی را ، در روز بازخواست حتمی گریز ناپذیر قیامت در محضر خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش با چه دلیل مستند و مستدل انکار ناپذیر از محکمات قرآن و عقل ؛ خدا پسندانه توجیه خواهند کرد؟!
    آیا این غافلان درستی ایمان خود به خداوند و به بازخواست حتمی گریز ناپذیر قیامت را هیچگاه با محک شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن سنجبده اند که این گونه بی پروا با حذف و نابود سازی روشنگریهای قرآنی و عقلی بی هیچ بیم و هراس از بازخواست حتمی خداوند ؛ برخورد می کنند؟1

  • ناشناس
    0

    چگونه قران هدف شیطانی خرافه گستران را رسوا کرده است؟
    ---
    « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ. أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ . ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتَابِ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ » ﴿ آیات ۱۷۴ تا ۱۷۶ سوره بقره ﴾ .
    خداوند در آیات قرآنی فوق خرافه گسترانی را رسوا می کند که با کتمان و پنهان کردن حقایق روشنگریهای شناختها و هشدارهای فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی اصیل الهی هدایت کننده بر بشر ؛ حقایق دین ساده و آسان و بی نقص و بی آلایش خداوند را به پای ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات غیر قابل اثبات و متضاد با این حقایق قربانی می کنند .
    این دشمنان قسم خورده با هدف پلید شیطانی ارضای هوی و هوسهای نفسانی بشر گمراه از طاغوتان و جباران چپاولگر زمان و برای پر کردن جیبهای شیادان دین فروش از پولهای کاسبی حرام تحریف دین اصیل خداوند ؛ با بد ترین سوء استفاده از نام و حیثیت دینی و مذهبی پیامبران و اولیای صالح خدا ؛ دین خدا را با آلوده کردن به انبوه روز افزون خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر و با ابتکار مراسم و مناسک و شعایر من در آوردی متضاد با حقایق وحی اصیل الهی ؛ دین و مذهب را فاقد هرگونه ارزش مثبت و سازنده جلوه می دهند .
    خرافه گستران با ترفندهای شیطانی ؛ اهداف والای انسان ساز دین خدا را با آمیختن به ضد ارزشها به بازیچه های زیان بار تبدیل می کنند و از این راه خرد ستیز شیطانی و با کتمان حقایق دین اصیل و بی نقص خداوند ؛ بشریت را از گرایش به این دین بیزار می سازند.
    این اصل قرآنی و عقلی ؛ که درستی احادیث و روایات دینی و مذهبی باید با محک بی نقص الهی هماهنگی و انسجام با حقایق شناختهای وحی بی خدشه اصیل الهی سنجیده شود ؛ همیشه باید نزد وفاداران به دین توحیدی اصیل خداوند مد نظر باشد و در عمل این اصل برای جدا کردن حق از باطل با حاکم کردن شناختهای وحی الهی باید پیوسته به اجرا کذاشته شود.
    اگر متدینان و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب اصل فوق را نادیده بگیرند و از آن غفلت کنند ؛ آنان بی تردید بحکم و تاکید وحی بی خدشه ی خداوند همه ی دین داری و مذهب داری و نیکو کاری خود را در قیامت تباه و بی هیچ ارزش خواهند یافت و به پیامدهای شوم نا بخشودنی گناه کبیره ی این غفلت در قیامت دچار خواهند شد ؛ مگر در دنیا از این گناه کبیره توبه ی نصوح بکنند و به عدم باز گشت به این گناه در دنیا به خدا تعهد بدهند و این تعهد را هرگز نشکنند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رسانه ی روشنگری به دشمن سرسخت روشنگریهای قرآنی و عقلی تبدیل شده است
      ---
      این چه سرنوشتی است که شیطان با فریب کار گزاران رسانه ی دینی و مذهبی موسوم به روشنگری را به جای کمک به دین داری و مذهب داری متدینان با پخش روشنگریهای قرآنی و عقلی ؛ این کار گزران بخت برگشته را با وادار کردن به حذف و نابود کردن این روشنگریها و تحمیل پیامدهای هلاکت بار این حذف را به متدینان و به خود ؛ به دشمنان سرسخت شناختهای محکم و مفصل قرآن و دشمن حیاتی ترین اصول بی بدیل و غفلت ناپذیر قرآنی دین خدا تبدیل کرده است؟!
      این کار گزاران ، عقل باخته ، با نهایت غفلت و بگونه ای باور نکردنی و چشم بسته با بدترین سوء استفاده از حیثیت دینی و مذهبی پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت مظلوم آن حضرت (ع) در ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با محکمات قرآن و عقل با بهانه ی پوچ و اثبات ناپذیر دفاع از این مظلومان ؛ دفاعی که از هرگونه خاستگاه قرآنی و عقلی تهی است به سوی این شوم ترین سرنوشت می شتابند؟!
      این کدام عقل سالمی است که با چنین دشمنی نابخشودنی ؛ خشم خانمان بر افکن خداوند قهار را با اصرار بر رویکردی خرافه گستر که منشأ آن قیاسهای باطل و جهل مرکب به محکمات قرآن و غفلت از اصول منطقی عقل است جایگزین رضای خدا و خشنودی پیامبر و اهل بیت آن حضرت می کند؟!
      به عظمت بی مانند یگانه ذات اقدس خداوند جهان آفرینش سوگند که این دفاع استدلالی از شناختهای محکم و مفصل قرآن هرگز به فرقه ی منحرف وهابیت و سایر افراد و گروه های تکفیری گمراه گذشته و حال هیچ ربطی ندارد ؛ والله علی ما اقول شهید .

    • ناشناس
      0

      بی تقوایی که بشر را به بی دینی و لامذهبی و هلاکت ابدی دچار می کند
      ---
      تقوی ؛ تلاش صادقانه ی مؤمنانی است که احکام و اعتقادات دین ناب خداوند را از راه وحی اصیل و بی خدشه و تحریف نشده ی الهی بی هیچ گونه کاستی و فزونی بشری پذیرفته اند و از پیروی از هر گونه رفتار و گفتار و پنداری که در تضاد و تناقض با این وحی است ، از جمله گرفتار شدن به بزرگ ترین گناه نابخشودنی که رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس خدواند است ؛ محض رضای خدا آگاهانه و با تحقیق و تفحص عالمانه پیوسته با پیروی از اصول متین منطق استدلال عقلی ، پرهیز می کنند .
      این گونه مؤمنان هیچ رفتار و گفتار و پنداری را که بنام دین و مذهب با نسبت به پیامبران و اولیای صالح خدا عرضه می شود اگر باشناختهای محکم و مفصل وحی اصیل الهی هماهنگی و انسجام نداشته باشد و به هر بنده ای منسوب باشد ، با پیشه داشنتن تقوای همیشگی هرگز نمی پذیرند .
      وحی اصیل الهی همه ی حجتها را برای شناساندن سره از ناسره رفتارها و گفتارها و پندارهای غیر وحیانی که به بشر عرضه می شوند ؛ در این شناختها و هشدارهای محکم و مفصل این وحی که در همه جا در دست رس است همگان است ؛ برای مؤمنان و غیر مؤمنان تمام کرده است .
      این حجتهای وحیانی هیچ جایی را برای توجیه انحراف و گمراهی در دین داری و مذهب داری و یا بهانه تراشی برای چنین گمراهی را در روز حساب و باز خواست دقیق و بی نقص قیامت که مطابق با عدل و حکمت مطلق یگانه ذات اقدس خداوندانجام می گیرد به روی بشر باز نگذاشته است .
      بد ترین روش گمراه کردن توده های متدین ؛ تجویز انحرافات دینی و مذهبی متضاد با وحی اصیل الهی که با هیچ یک از اصول متین استدلال عقلی قابل اثبات نیست ؛ کاری است که صدا و سیمای ملی ج.ا.ا در نمایشنامه ها بنام امامان مظلوم اهل بیت پیامبر برای توجیه اعتقادهای غیر وحیانی سر تا پا غلط رایج نزد خواص و عوام با سکوت اکثریت مطلق متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب با اصرار و در همه ی برنامه های خود بنام دین و مذهب پیوسته با تکیه به احادیث وروایات جعلی متضاد با محکمات قرآن و عقل ترویج می کند ، و از بدنامی و نفرتی که این ترویج علیه دین و مذهب و امامان مظلوم اهل بیت و علیه نظام ایجاد می کند خود را بی پروا به غفلت تباه کننده و هلاکت آفرین می زند .
      داشتن علم غیب فراگیر و توان انجام رفتارها و گفتارهای فرا طبیعی تنها به خداوند و اراده و علم جهان شمول یگانه ذات اقدس خداوند در قرآن منحصر گردیده است .
      خداوند با تاکیدهای مکرر در قرآن وجود چنین علم و رفتاری را نزد اشخاص پیامبران و اولیای صالح کلا با صراحت و با شواهد و دلایل قطعی الصدور و قطعی الدلاله قرآنی نفی کردده و جایی برای تکیه به قیاسهای باطل و به احادیث و روایات جعلی متضاد با قرآن و عقل باز نگذاشته است .
      محال است خداوند که رقیب تراشی برای خود را بزگ ترین ظلم در حق یگانه ذات اقدس خویش و گناه کبیره ی نا بخشودنی دانسته زمینه ی رقیب تراشی برای خود را به روی بشر فراخ باز بگذارد و همه ی مجاهدتهای نستوه و فداکاریهای بزرگ 124 هزار پیامر و صدها هزار ولی صالح را در راه تبلیغ اصل توحیدی یکتا بودن ذات اقدس الهی در مطلق همه توانها ، والعیاذ بالله ، هدر دهد .

    • ناشناس
      0

      بیگانه ماندن با شناختهای قرآن چه بلایی به سر متدینان می آورد؟!
      ---
      « نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيد » ﴿ آیه ۴۵ سوره ق ﴾ .
      اگر مسلمان در طول عمر ؛ خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، دین شناسی ، قرآن شناسی ، امام شناسی ، رفتار شناسی و شیطان شناسی با رابطه ی علمی منطقی هر یک از این شناختها با سایر این شناختها را بگونه ای موضوعی و روشمند علمی سازمان یافته ی ضابطه مند با کمک مراجع دین شناسی و سازمانهای متولی آموزش و تبلیغ دین آموزش نبیند و پیوسته به این شناختها یاد آوری نشود بی تردید ، با وجود انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون خرد گریز اثبات ناپذیر و متضاد با این شناختها که در همه جوامع مسلمان رایج اند ؛ او بوسیله ی نیرنگهای شیطان که به بنام دین و مذهب به اذهان مسلمانان وسوسه و تزریق می شوند ؛ بحکم خداوند در آیات قرآنی محکم و مفصل 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره ی زمر و آیه 72 سوره مائده و آیه 79 سوره آل عمران و در بسیاری دیگر از هشدارهای محکم و مفصل موجود در سر تاسر قرآن که همه ی حجتهای خداوند را بر بشر تمام کرده اند ؛ حتما با گناهان بزرگی که بدوش دارد به بی دینی و لامذهبی و تباه شدن حاصل یک عمر دین داری و نیکو کاری خود دچار می شود و او در باز خواست روز قیامت با هیچ عذر و بهانه و یا شفاعتی از عذاب ابدی تحمل ناپذیر این گناهان بزرک هیچ راهی برای نجات نخواهد یافت .

  • ناشناس
    0

    بشر حق ندارد با دانش ناچیز خود دین ساده ی خدا را فربه و بغرنج سازد
    ---
    دانش ناچیز بشر ناتوان حتی پیامبر هر اندازه هم علم آموخته باشد در سطحی نیست که حق داشته باشد بجای علم جهان شمول خداوند برای دین توحیدی یگانه ذات اقدس او غیر از آنچه این ذات اقدس در وحی اصیل خود که توسط پیامبر در قرآن به بشر ابلاغ گردبده است ، برای این دین ساده ی تکامل یافته ی بی نقص ﴿ آیه ۳ سوره مائده ﴾ ؛ احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر جدید از دانش ناچیز خودابتکار کند و با این ابتکار ساخته و پرداخته ی دانش ناچیز ذهن نانوان بشری خویش دین خدا را فربه و بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر سازد .
    دین خالص و بی نقص خداوند همان است که بی کاستی و فزونی در وحی اصیل الهی در قرآن آمده و وظیفه ی پیامبر و اهل بیت آن حضرت و سایر فقها در زمینه ی مسایل دین و مذهب ؛ تنها معرفی و بیان آیات محکم و مفصل شناختها و هشدارها و نویدهای قرآن و کشف مصادیق حقیقی این آیات است که حتما باید با خواست توحیدی خداوند در قرآن منسجم و هماهنگ باشد و بی هیچ کاستی یا فزونی از دانش ناچیز ناقص ذهن بشری محدود و ناتوان تغییری درآن ایجاد شود: ﴿ آیه ۸۵ سوره إسراء﴾ و ﴿ آیه ۳۶ سوره إسراء ﴾ و ﴿ آیه ۹ سوره أحقاف ﴾ .

  • ناشناس
    0

    هوشیار باشیم در رفتار دینی و مذهبی خویش چه می کنیم؟!
    ---
    باید بدانیم رفتار ما در دین داری اگر در تضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن باشد بی تردید به بی دینی و لامذهبی می انجامد و بحکم خدا در زندگی دنیا و آخرت ما همیشه بازده مخرب نابود کننده خواهد داشت .
    خداوند حکیم و دانای مطلق در هشدارهای فراوان قرآن بارها تاکید کرده که این کتاب هدایت آسمانی را به بشر نفرستاده که بشر آن را با دخل و تصرفهای دانش ناچیز بشری خویش و با دهان کجی به احکام و اعتقادات الهی شناختهای آن به بازیچه تبدیل کند ؛ سپس هرگز آب از آب تکان نخورد و همه چیز بر خلاف خواست خدا وفق مراد بشر پیش برود!!!
    خداوند در جای قرآن تاکید کرده اگر بشر رفتار دینی و مذهبی خود را مطابق با شناختهای هدایت گر قرآن بدون هیچ دخل و تصرف بشری متضاد با قرآن و عقل در این شناختها سازمان ندهد ؛ محال است بتواند یک زندگی سالم خدا پسندانه سعادت مند بی دغدغه ی همیشگی برای خود فراهم سازد !!!
    بشر با این دخل و تصرف قرآن ستیز و خرد گریز ، بی تردید ، تا قیامت تحت تاثیر نیرنگها و ترفندهای شیطان که بنام دین و مذهب به اذهان متدینان تزریق می کند با افت و خیزهای ناشی از خطاها و گناهان خویش همیشه به سوی سرنوشت شوم ابدی تا ورود به جهنم و ماندن همیشگی در کنار شیطان در آن حرکت خواهد کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خداوند جهان با عظمت بی همتای آفرینش بازیچه نیست!!!
      ---
      خداوند جهان با عظمت بی همتای جهان آفرینش بازیچه نیست که بشر با پشیز دانشی که دارد بتواند پیوسته با من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل و با ابزار قرار دادن مجملات قرآن ، توحید او را که اولویت اول ایمان کامل و روح دین اصیل الهی است نقض و نقش بر آب کند ؛ سپس هیچ مشکلی برای بشر ناقض پیش نیاید و آب از آب تکان نخورد .
      اگر ترجمه و تفسیر آیات ۶۵ تا ۷۱ سوره أنعام را با دقت و تآمل بخوانیم در می یابیم با دخل و تصرفهای خویش در دین توحیدی خدا و با رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس خداوند ؛ با دین و توحید او چه می کنیم؟!
      باید بدانیم که تنها راه نجات از عذاب دنیا و آخرت و برای رهایی از مشکلات خانمان بر افکن روز افزون که همیشه در این دنیا دامن گیر ما هستند ؛ ایمان صادق به دین توحیدی خداوند و تجسم بخشیدن به توحید یگانه ذات بی همتای او در الوهیت و ربوبیت و عبودیت در رفتار و گفتار و پندار دینی و مذهب ی ما است .
      خداوند منان این راه نجات و رهایی را تنها در پرهیز از دخل و تصرف ضد قرآن و عقل در شناختهای قرآن و در پرهیز از نادیده گرفتن نویدها و هشدارهای محکم و مفصل این کتاب آسمانی تحریف نشده و در فرمان برداری کامل همیشگی از این شناختها و نویدها و هشدارها میسر ساخته است .
      آمیختن آلاینده های بشری ضد ارزشی بشر از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن وعقل به دین و مذهب و رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس او از بندگان مقرب بنام دین و مذهب ؛ حاصل عمر بشر از دین داری و مذهب داری و نیکو کاری را تباه می کند و بشر را در دنیا در مشکلات بزرگ حل نشدنی روز افزون فرو می برد و در قیامت بشر را به عذاب ابدی شدید نابخشودنی الهی دچار می سازد .
      اگر بشر بخواهد به این نجات و رهایی دست یابد ؛ باید همه ی خطاهای بزرگ دین داری و مذهب داری خود را یا پیروی از شناختهای محکم و مفصل قرآن و در پرتو نویدها و هشدارهای فراوان سر تا سر قرآن مطابق با خواست قرآنی خداوند بی درنگ و بی دریغ صادقانه اصلاح کند .
      با وجود این شناختها و نویدها و هشدارها در قرآنها که در اختیار همگان با ترجمه بعنوان حجتهای الهی انکار ناپذیر فراهم اند ؛ خشم خانمان بر افکن خداوند بشر نافرمان را هرگز رها نخواهد کرد و تا قیام قیامت مشکلات روز افزون دشوار دامن گیر او خواهند بود .
      برای دست یابی بشر به این نجات و رهایی باید با دقت و تامل و تدبر و جدیت بنگرد به آیات : ۹۶ تا ۱۰۳ سوره أعراف و از این آیات نغز و پر محتوای قرآنی بنفع دنیا و آخرت خویش درس عبرت فراموش نشدنی بیاموزد و این درس را همیشه در ذهن خود بسود دنیا و آخرت خویش نگه دارد و در رفتار و گفتار و پندار خویش به این درس همیشه پایبند باشد .
      اگر خدا پرست هستیم و صادقانه خیر وصلاح دنیا و آخرت خویش را می خواهیم ؛ در مقابل نویدها و هشدارهای الهی که بعنوان حجتهای انکار ناپذیر خداوند در سر تا سر قرآن در دست رس همگان اند باید با اطاعت و ایمان سر فرود آوریم و بصلاح دنیا و آخرت خویش هرگز به این نویدها و هشدارهای آشکار رسا و گویای قرآنی منطقی خرد پذیر ؛ پشت نکنیم و بی توجه و بی تفاوت و سهل انگار نباشیم و از آنها هیچگاه روی گردان نشویم .

    • ناشناس
      0

      خداوند در قرآن با حرمت شكنان هیچ رو در واسی نداشته است
      ---
      خداوند در قرآن با حرمت شکنان و قدسیت شکنانی که با بد ترین سوء استفادها از حیثیت دینی پیامبر اسلام (ص) و آهل بیت مظلوم آن حضرت (ع) با اصرار و نهایت بی پروایی به ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با شناختهای قرآن به تحریف و تاویل شناختهای این کتاب هدایت آسمانی می پردازند با کمال صراحت و رک گویی و بی هیچ محابا و بی هیچ رو در واسی و بی هیچ ملاحظه ای به پرخاش گری و بد گویی پرداخته و آنان را رسوا کرده است .
      این حرمت شکنان با نهایت بی پروایی و گستاخی محکمات قرآن را با اصرار بنفع اندیشه های انحرافی مذهبی ساخته و پرداخته ی تصورات و ابتکارهای باطل ذهن خود در تضاد با محکمات قرآن و عقل همیشه نشانه می روند و توده های متدین را با دهن کجی به شناختها و هشدارهای انکار ناپذیر قرآن و با کتمان حقایق این شناختها و هشدارها بر این این تودها ؛ همیشه گمراه و منحرف می سازند و دین دادری و نیکو کاری حاصل عمر این توده ها را آن چنان که قرآن توضیح داده و تاکید کرده است تباه و نابود می کنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها