عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آخرین رایزنی ها با نماینده اروپا/ مذاکرات لغو تحریم‌ها ادامه می‌یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس آخرین رایزنی ها با نماینده اتحادیه اروپا، مذاکرات لغو تحریم‌ها ادامه می یابد تا مسائل باقیمانده حل شود.

آخرین رایزنی ها با نماینده اروپا/ مذاکرات لغو تحریم‌ها ادامه می‌یابد

 عباس گلرو گفت: مجلس از مذاکرات حمایت می کند و دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی به آن دارد تا مذاکرات چند ماهه گذشته نتیجه دهد، اما کشور معطل نتیجه نمی ماند.

این گفته پس از آن مطرح می شود که مذاکرات ایران با ۴+۱ از اسفند ماه پارسال در دور هشتم متوقف شد.

أقای بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، علت این توقف را تأثیر عوامل خارجی اعلام کرده بود.

با این حال در روزهای اخیر از احتمال ادامه مذاکرات هسته ای سخن به میان آمده.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دوشنبه این هفته گفت که مذاکرات جدی در طول سفر چند روز گذشته مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به ایران انجام شده و انریکه مورا و علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران چندین دور گفتگوی طولانی داشتند.

آقای خطیب زاده گفت در مورد برخی راه حل های پیشنهادی، اگر طرف آمریکایی پاسخ دهد، می توانیم در موقعیتی قرار بگیریم که همه طرف ها برای انجام توافق وین برگردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره اینکه یکی از نمایندگان مجلس از سفر زودهنگام علی باقری به وین خبر داده، اظهار بی اطلاعی کرد.

آقای گلرو گفت که در دور قبلی مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران ۴ موضوع را مطالبه کرده تا اروپایی ها از طرف اصلی، یعنی آمریکا درباره آن پاسخ دهند.

یکی از مطالبات ایران در این مذاکرات، خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریسم آمریکا اعلام شده است.

در هفته های گذشته، خبرهای ضد و نقیضی از خروج این نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران از فهرست تحریم ها منتشر شده است.

برخی رسانه ها از احتمال خروج سپاه از فهرست سازمان های تروریستی به جز شاخه برون مرزی آن یعنی نیروی قدس سپاه خبر داده بودند.

اگرچه ۲۴ فروردین ماه، خبرنگار وال استریت ژورنال در یک توییت گفته بود آمریکا پیشنهاد اروپا و دیگران را برای حذف سپاه از لیست تروریست‌ها را رد کرده است.

طرف های مذاکرات وین بر گرفتن تصمیم سیاسی تأکید کرده اند.

وزیر امور خارجه ایران ۲۴ اردیبهشت ماه در گفت و گو با وزیر خارجه یونان گفت جمهوری اسلامی ایران می خواهد به توافق خوب و پایدار دست پیدا کند.

آقای امیرعبداللهیان روز جمعه گفت که توافق خوب و قابل اتکا به شرط تصمیم سیاسی آمریکا و پایبندی آنها به تعهدات در دسترس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها