رایزنی ها در وین؛ نشست دوجانبه ایران و چین با حضور باقری و صفری

نشست دوجانبه هیأت‌های ایران و چین با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد دو کشور و همچنین مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در وین برگزار شد.

رایزنی ها در وین؛ نشست دوجانبه ایران و چین با حضور باقری و صفری

رایزنی ها در وین امروز (یکشنبه) اول اسفند ماه نیز در جریان بود. در همین راستا نشستی جلسه دوجانبه علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین بعدازظهر امروز در هتل کوبورگ برگزار شد.

پس از آن نیز نشست دوجانبه هیأت‌های ایران و چین با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد دو کشور و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر اسبق ایران در پکن حال برگزاری است.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. دیروز (شنبه) نیز نشستی با حضور علی باقری و انریکه مورا برگزار شد و پس از آن هم هیأت‌های ایران و روسیه به ریاست باقری و اولیانوف تشکیل جلسه دادند. نشست دوجانبه‌ای هم بین هیأت‌های ایران و چین برگزار شد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیشب در دیدار جوزپ بورل در مونیخ تصریح کرد: اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم، ولی طرف مقابل باید بداند جمهوری اسلامی خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    درود بر هیئت مذاکره کننده کاردان شجاع که به دنبال منافع واقعی ملت هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها