رئیسی: ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد/ طرف‌ها آماده رفع تحریم‌ها باشند/ زمینه برای رسیدن به توافق بر سر مسائل هسته‌ای فراهم است

رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون راشاتودی با بیان اینکه سردار سلیمانی به جامعه اسلام تعلق داشته بر ضرورت محاکمه عاملان ترور وی تأکید کرد.

رئیسی: ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد/ طرف‌ها آماده رفع تحریم‌ها باشند/ زمینه برای رسیدن به توافق بر سر مسائل هسته‌ای فراهم است

«سید ابراهیم رئیسی» در مصاحبه‌ای اختصاصی با تلویزیون راشاتودی بر ضرورت محاکمه قاتلان سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد.

وبگاه شبکه خبری راشاتوی نوشته رئیسی دراین مصاحبه که پنجشنبه پخش شد گفت: «سلیمانی تنها متعلق به مردم ایران نبود او به جامعه مسلمانان تعلق داشت.»

او در ادامه تصریح کرد: «البته همه مردم، اعم از مسلمان و غیرمسلمان احترام زیادی برای کارهای او قائلند زیرا می‌دانند که او قادر بود مردم را از حملات دشمنان بشریت یعنی داعش و گروه‌های تکفیری نجات دهد.»

رئیس‌جمهور ایران در ادامه تأکید کرد هدف سردار سلیمانی از حضور در عراق و سوریه «مبارزه با تروریسم بود. او برای نجات دادن جان انسان‌ها در آنجا بود. همه در دنیا این را می‌دانند. بنابراین، قاسم سلیمانی قهرمان است.»

رئیسی در گفت‌وگو با راشاتودی گفت: «کسانی که مرتکب چنین جنایت بزرگی می‌شوند و به آن اعتراف می‌کنند مسلماً باید در دادگاه مجازات شوند. وعده محافظت از مظلومان و مجازات ظالمان، وعده‌ای صادق است و مطمئناً محقق خواهد شد.»

رئیس‌جمهوری ایران در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله مذاکرات احیای برجام در وین پرداخته و گفته ایران این مذاکرات را «بسیار جدی» می‌گیرد. رئیسی همچنین تأکید کرده که امتناع آمریکا از عمل به تعهدات خود مانع برای از سرگیری اجرای کامل برجام است.

او تصریح کرد: «چیزی که تا به حال شاهد آن بوده‌ایم نقض تعهدات از سوی آمریکایی‌ها بوده است. آمریکا رسماً این توافق را نقض کرده است.» رئیس‌جمهور ایران به علاوه یادآوری کرده که سه کشور اروپایی حاضر در برجام هم به تعهداتشان ذیل برجام عمل نکرده‌اند.

 رئیسی تأکید کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۵ بار اعلام کرد که ایران تعهداتش را اجرای کرده و به آنها پایبند بوده است. بنابراین ما تعهداتمان را اجرا کرده‌ایم اما آنها تعهداتشان را نقض کرده‌اند. آنها باید به وظایفشان عمل کنند. ما چیزی را زیر پا نگذاشته‌ایم.»

رئیسی به راشاتودی گفت: «چنانچه طرف‌ها آماده رفع تحریم‌ها باشند زمینه برای رسیدن به توافق بر سر مسائل هسته‌ای کاملاً فراهم است.»

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    2

    رییسی عزیز، زودتر با تمام دنیا آشتی کن، و مسیر پیموده شده چهل ساله انقلاب را عوض کن، چون پیمایش این مسیر، مردم را ضعیف و بی ایمان کرده است. چند صباحی جنگ و دشمنی و ستیزه جویی به کنار رود، تا مردم ایران خودشان را بازیابی و توانمند کنند. با دروغگویی های فراوان رفسنجانی و روحانی، هم جوانان ملت و هم سرمایه های مردم و هم اقتصاد کشور به فنا رفت. تا دیر نشده، اقدام عاجل به عمل آورید، و گوش به سخنان خناسان از خدا بی خبر ندهید. لطفاً با حداد و ولایتی و لاریجانی و .... مشورت نکنید، چون اینها سهوا در گسترش بستر فسادزا در کشور شریک هستند و غیر قابل اعتماد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      آره ایشون از کره ماه اومده با بقیه فرق دارد .

    • محمد.،،
      2

      جوانان ملت وسرمایه های مردم وکلاًایران ۴۳پیش به بنبست رسید وبه فنا رفت

  • شبنم
    3

    خداوند آقای بایدن را حفظ فرمایند که برجام را احیا کردند

  • منصور
    2

    الفبای سیاست بلد نیست انتظاری بیهوده است وزیران ومجلس انقلابی بیسواد

  • ناشناس
    2


    نتیجه راهپیمایی 22 بهمن تاکنون این بود دولتمردان با دشمنان ملت ایران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری کنند.

  • ناشناس
    4

    رییسی رییسی تا زنده ای رییسی، بقیه برن گم شن

  • ناشناس
    2

    واکنش ایران به بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد به خاطر که متاسفانه ایران در وین همه جانبه با انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس مذاکره و همکاری می کند چرا؟

  • 3

    فعالیت هسته ای ایران با تهدید صهیونیست ها محدود نمی شود
    فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران با تهدید نظامی صهیونیست ها محدود و یا متوقف نمی شود.
    از صهیونیست ها انتقام می گیریم

  • ناشناس
    2

    ارباب پوتین اجازه آشتی داد به شما؟

  • ناشناس
    2


    همان که امام خمینی گفت نه شرقی نه غربی/ ولی اما دولت حسن روحانی لغو کرد و همه جانبه با شرقی و غربی مذاکره و همکاری کرده است.

  • ناشناس
    2

    مردم به حالشون زیاد فرقی نمیکنه تحریم ها برداشته بشه ولی این امکان برای شما نیست که به سوریه ولبنان ویمن هم کمک کنید منفوران ملت ایران

  • محمد.،،
    2

    مسئله اینه دنیا هم مثل مردم ایران شماهاراجدی نمیگیرد واعتمادندارد

  • ناشناس
    2

    چه تحریم ها باشد و چه نباشد هیچ تاثیری برای مردم ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.
    و متاسفانه فقط دشمنان درجه یک داخلی از تحریم ها سوء استفاده کردند و هنوز هم سوء استفاده می کنند.

  • محمد.،،
    3

    بعدازبیش از۴دهه فسادوعوامفریبی دنیا هم مثل مردم ایران شماها راجدی نمیگیرندواعتمادندارن.نه بخنده های قبلی فریب خوردند ونه بنمازتودرکاخ اربابتون

  • آمریکا و اروپا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارند
    4

    آمریکا و اروپا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارند

  • محسن
    0

    ناشناسی که رییسی راناجی معرفی کردی، بدان که همین آقا و دارودسته اش و همین مجلس بی سواد و رسانه های بی سوادترش (امثال شریعتمداری) از منتقدین سرسخت برجام بودند.آتش میزدند.انتقاد میکردند.جاسوس میخواندند.همین شماطوطیها که فقط تکرار میکنید هم میگفتید برجام فقط اسیری ایران است.حالا چی شده که این دشمنان برجام ،شدند ناجیان آن. یه خرده تفکرلازمه تا متوجه بشی که برجام از اول خوب بود.دعواسر لحاف ملاست. نباید به نام ظریف وروحانی نوشته میشد.یکی ازشون نمیپرسه که آهای وزیر امورخارجه:تو مگه موافق آتش زدن برجام نبودی؟مگرتو نمیگفتی که برجام باعث عقب ماندگی ما شده.بدون برجام منابع کافی داریم؟ الان چی شده؟ بیابه مردم جواب بده.متاسفانه دراین کشور دزد و پلیس هردو باهم هستند.ملت را اسکل کردند .بدا به حال اونهایی که سنگ این و اونو به سینه میزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها