سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

ایران به رغم تحریم ها دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان داشته است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: به رغم اعمال تحریم‌های آمریکا که ناقض قوانین بین‌المللی، حقوق اولیه زنان و دختران، به‌ ویژه حق توسعه آنهاست، در ایران دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان و دختران حاصل شده است.

ایران به رغم تحریم ها دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان داشته است

مجید تخت روانچی روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در نشست شورای امنیت درباره  زنان، صلح و امنیت با اشاره به نقش و جایگاه زنان در تحولات اجتماعی - اقتصادی  و زندگی سیاسی کشورها گفت:در وضعیت های منازعات و درگیری ها، تلاش‌ها باید بر رسیدگی به علل ریشه‌ای خشونت علیه زنان متمرکز شود.

 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: در وضعیت های پس از جنگ، رویکرد اصلی باید حمایت از حقوق زنان و تضمین مشارکت آنها در حل و فصل منازعات، فرآیندهای صلح و همچنین فعالیت های بشردوستانه باشد.

تخت روانچی گفت جمهوری اسلامی ایران برای نقش زنان در توسعه اقتصادی-اجتماعی و نیز حیات سیاسی و فرهنگی جامعه ایران اهمیت زیادی قائل است.

 وی در این نشست به تحریم های ظالمانه امریکا علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: به رغم اعمال تحریم‌های آمریکا که ناقض قوانین بین‌المللی، حقوق اولیه زنان و دختران، به‌ویژه حق توسعه آنهاست، در ایران دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان و دختران، از جمله در حوزه آموزش و تحصیلات حاصل شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد  در مورد وضعیت  زنان در غرب آسیا (خاورمیانه) گفت: متاسفانه همچنان شاهد تأثیرات مخرب اشغالگری و مداخلات خارجی و همچنین فعالیت های تروریستی  هستیم که زنان و دختران را هدف قرار می دهند.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: قدیمی ترین مورد در واقع وضعیت زنان فلسطینی است که همچنان از پیامدهای چندین دهه اشغال و نقض حقوق بشر رنج می برند. 

تخت روانچی ادامه داد: ما بر این باوریم که حمایت از حقوق بشر همه افغان ها، از جمله زنان و دختران، مشارکت آنها در فرایند صلح و امنیت و همچنین، آرمان های مشروع آنها باید تضمین شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان بر این موضع اصولی تاکید کرد که مسائل مربوط به زنان و دختران تحت اختیارات مجمع عمومی و سایر نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد است و شورای امنیت باید تنها زمانی به این موضوع رسیدگی کند، که مستقیما به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی مرتبط باشد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 2

    بهترین پاسخ و گزینه ملت ایران در برابر مقابله دخالت، مداخله، اهانت، خیانت، جنایت آمریکا و متحدانش لغو برجام و لغو مذاکرات وین و ساخت بمب اتمی است و هم 100 درصد واجب است.
    مشکل ایران با آمریکا و متحدانش نه تنها یک برجام، بلکه 1000 برجام هم حل نخواهد شد و حل نمی شود.

    مشکلات مردم و کشور به خاطر اهانت ها و خیانت های دشمنان درجه یک داخل کشور بوده است و هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم، جنگ اقتصادی، تهدید وغیره ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • ناشناس
    0

    البته فقط چشم این یارو را گرفته .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها