سخنگوی وزارت امور خارجه:

وزیر خارجه سوریه امشب در تهران/ دیدار المقداد دوشنبه با امیرعبداللهیان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که وزیر خارجه سوریه امشب به تهران می‌آید و فردا با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌‌کند.

وزیر خارجه سوریه امشب در تهران/ دیدار المقداد دوشنبه با امیرعبداللهیان

«سعید خطیب‌زاده» خبر منتشر شده مبنی بر سفر «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به تهران را تأیید کرد و گفت که وزیر خارجه سوریه امشب وارد تهران خواهد شد.

وی افزود: فیصل المقداد فردا (دوشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این نخستین سفر وزیر خارجه سوریه به تهران بعد از تصدی امیرعبداللهیان به این سمت است.

پیش از این روزنامه الوطن سوریه از سفر فیصل المقداد به تهران خبر داده و اعلام کرده بود که بشار الجعفری معاون وزیر خارجه، المقداد را در این سفر همراهی می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سفری که به دمشق داشت از سفر فیصل المقداد به تهران در آینده نزدیک خبر داده بود. وزیر امور خارجه کشورمان پس از تصدی وزارت امور خارجه تاکنون دو بار به دمشق سفر کرده است.

وزیر امور خارجه ایران پس از آنکه سکان دستگاه دیپلماسی را عهده‌دار شد، برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد و از آنجا به سوریه رفت. وی هفتم شهریور ماه در دمشق با بشار اسد و فیصل المقداد دیدار و گفت‌‌وگو کرد. وی ۱۷ مهر ماه نیز برای دومین بار و بعد از سفر به روسیه و لبنان، به سوریه سفر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با همتای سوری مجددا از وی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

وزیر خارجه کشورمان در اظهاراتی درباره روابط ایران و سوریه گفته بود: روابط جمهوری اسلامی ایران و  جمهوری عربی سوریه استراتژیک است و سوریه متحد استراتژیک ایران است و نشان دادیم و ثابت کردیم که هیچ‌گاه در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت. در حال حاضر که سوریه از روزهای سخت عبور کرده در شکوفایی روابط دو کشور هم باید فعالانه عمل کنیم.

لازم به ذکر است «شیخ طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده نیز فردا (دوشنبه) ۱۵ آذر ماه به دعوت رسمی علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تهران می آید.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علل
    0

    پادویی امارات وسوریه را میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها