باقری با معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد/ برگزاری نشست پایانی مذاکرات وین تا ساعتی دیگر

علی باقری، معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیش از ظهر روز جمعه به وقت محلی با انریکه مورا، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

باقری با معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد/ برگزاری نشست پایانی مذاکرات وین تا ساعتی دیگر

این دیدار پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ساعت 13 به وقت محلی در هتل کوبورگ برگزار شود، انجام شد.

بر اساس توافق طرف‌ها در برجام قرار است برای برخی رایزنی‌ها و مشورت ها هیات‌ها به پایتخت‌هایشان بازگردند و به احتمال قوی از دوشنبه هفته آینده دوباره گفت‌وگوها در وین از سر گرفته شود. همچنین احتمالا هیات های کارشناسی و فنی برای ادامه مذاکرات در هفته آتی در وین باقی بمانند.

همزمان با رایزنی‌ها در وین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین صبح روز جمعه با وزیر خارجه کشورمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین، مذاکرات را که اکنون همه هیات های مذاکره کننده از آلمان ، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و بویژه جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای رسیدن به تفاهم در وین تلاش می کنند را مهم خواند.

وی افزود: به (انریکه) مورا تاکید کرده ام که در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات ها برای رسیدن به توافق تلاش کند.

وی خواستار انعطاف همه طرفها در ادامه مذاکرات شد.

بورل ضمن ابراز خرسندی از شروع مذاکرات ، آمادگی خود و همکارانش در اتحادیه اروپا را برای کمک به حل مشکل اعلام کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • شوقی
    0

    ده ها میلیارد تومان هزینه شد نتیجه هیج

  • ناشناس
    0

    آقا باقری چرا ماسک نزده؟

  • احدی
    0

    این علی باقری همان دستیار معروف جلیلی است که در قالب تیم هسته ای ۱۲ سال فقط باخانم اشتون عکس یادگاری گرفتتدو ۷ قطعنامه شورای امنیت رادر پاچه ملت کردندواخرش هیچ ، شک نکنیدتاپایان دوره ریاست جمهوری این اقا می رود وین وبر می گردد واب از اب تکان نمی خورد، فقط این وسط ملت هستند که در میان این چرخ دنده های لجاجت وجهالت له می شوند ونسل ایرانی چون دریاچه ارومیه رو به خشکی می نهد .

  • کریمی قدوسی
    0

    دیپلمات دکتر سید باقری (ع)خخخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها