تاکید ازبکستان بر برگزاری نشست سه‌ جانبه با ایران و هند برای تقویت همکاری ترانزیتی

وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه ازبکستان، دو طرف در خصوص آخرین تحولات افغانستان، همکاری‌ های اقتصادی دو کشور در حوزه ترانزیت و انرژی و همچنین تعاملات کشورمان با سازمان همکاری شانگهای، گفت‌ وگو و تبادل نظر کردند.

تاکید ازبکستان بر برگزاری نشست سه‌ جانبه با ایران و هند برای تقویت همکاری ترانزیتی

وزیر امور خارجه ازبکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، بر ضرورت تبادل نظر تاشکند - تهران در این خصوص تاکید کرد.

وی آمادگی کشورش را جهت توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی اعلام کرده و خواستار تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین شد.

عبدالعزیز کامل‌اف همچنین با اشاره به تمایل کشورش جهت استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار، خواستار برگزاری نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان، به منظور تقویت همکاری های ترانزیتی سه کشور شد.

تقویت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال آینده میلادی در ازبکستان، به عنوان رئیس دوره ای این سازمان، از دیگر موضوعات مورد گفت‌ وگوی دو طرف بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به ازبکستان بابت انتخاب به عنوان رئیس دوره ای سازمان شانگهای و همچنین تبریک انتخاب مجدد آقای شوکت میرضیایف به عنوان رئیس جمهوری این کشور، ابراز امیدواری کرد روند اجرایی عضویت کامل کشورمان در سازمان شانگهای در دوره ریاست ازبکستان بر این سازمان تکمیل شود.

امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید، و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت گسترش همکاری ها با ازبکستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، فناوری های نوین، مبادلات انرژی، کشاورزی، شیلات و گردشگری اعلام کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها