آمریکا تحریم "ماموت" ایران را لغو کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا «گروه صنعتی ماموت» ایران و مجموعه های وابسته به آن را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد.

آمریکا تحریم "ماموت" ایران را لغو کرد

به گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، طبق بیانیه به روزرسانی شده فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه، گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل از فهرست تحریم های ثانویه آمریکا خارج شدند.
براساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، گروه صنعتی ماموت (P.J.S)، گروه صنعتی ماموت تهران ، صنایع ماموت، گروه صنعتی ماموت، ماموت دیزل و شرکت ماموت دیزل از فهرست تحریم های (SDN) وزارت خزانه‌داری آمریکا خارج شده‌اند.
خبرگزاری آسوشتیدپرس پیش از این گزارش داده بود که دولت جو بایدن در حال بررسی لغو بخش عمده‌ای از تحریم‌های ناسازگار با برجام است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده است.
دولت ترامپ بعد از خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ نه تنها تحریم‌های هسته‌ای را دوباره برقرار کرد بلکه رشته‌ای از تحریم‌های غیر هسته‌ای را نیز علیه ایران وضع کرد و گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل را به بهانه ارتباط این مجموعه با گروه صنعتی شهید همت تحریم کرده بود.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • م
    0

    اخ جون بدوییم بریم ارز 4200 بگیریم چای ساز و قهوه ساز بیاریم !!!!

  • ع
    0

    خداخیرتان دهد.انشالله بالغوتحریم وروابط دوستانه بادنیا مردم ایران پس از۴۲سال نفس بکشند.درودبرتیم رئیسی.

  • جواد
    0

    خب حداقل رییسی تونست تو ۵۰روز یک تحریم رو شکست بده. حسن روحانی در ۸سال چند تحریم کم کرد؟ فکر کنم باید پرسید چند تحریم اضافه کرد؟

  • محسن
    0

    معلوم شد روحانی همچین زبان دنیا رو هم بلد نبوده! میخوام ببینم قیافه ظریف الان چه شکلیه؟

  • حق الناس
    0

    منابع ملی حق الناس است/ امروز که همگان میبینند اشتباهات محاسباتی ژئوپلتیک سی سال پیش مسئولان غافل یا فریب خورده وبعضا القائات نفوذیهای خائن در قضایای مرزهای شمالی! چه همه خسارت که خائنان با تنش آفرینی و نسل سوزان و تحریم سازی داخلی (مافیای جنایتکار مفسدان اقتصادی داخلی) و تحریمچیان خارجی به ملت ایران وارد نکردند! باز میخواهند این اشتبهات تکرار کنند! هرگونه توافق با نوچگان و عوامل استکبار جهانی در منطقه باید با شرط رفع تحریمها بادش وگرنه پانها تجزیه طلب و تفرقه افکنان مذهبی مثل وهابیون جهالت عربیت که ضدیتشان با تشیع و ایرانیان اثبات شده بایدخواب امنیت هم نبینند، باید تا فرصت هست شریان تامین مالی خبایث وهابیت سلفی امارات و عربستان... بخصوص گاز و نفتشان کامل و لاقل دوسوم به دائم و یا ده ساله توسط نیورهای مقاومت منهدم شود. // این فرصت از دست ندهید/ ساخت موشک و پهپاد قاره پیما که بتواند مراکز نجاست خیز صهیونیزم در اروپا و امریکا بزند اجرا کنید/ وگرنه ایران با محدود کردن توسعه قوای بازدارنده هسته ای و موشکی و منقطه ای- آن هم پیش رفع عملی و زودهنگام تحریمها- یعنی امتیاز بدون به ازا شیاطین است! غرب ظالم جنایتکار و شرکای خائن شرقی و منطقه ای شان توطئه فریب توافق بدون رفع تحریم و معطلی توسط مذاکرات بی نتیجه فرسایشی دنبال میکنند و علاوه بر سیاست راهبردی صحیح بی اثر کردن تحریم، باز هزینه دار کردن سخت ادامه تحریم را افزوده گردد تا دسایس جنایتکار استکبار جهانی کم اثر و بلکه خنثی گردد و مجبور به رفع حقیقی تحریم شوند.

  • انصاری
    0

    احسنت به دولت رییسی

  • س
    0

    اینها تامنافعی داخلش نداشته باشن تحریمی را برنمیدارن حالا میخواد هزار رییسی هم باشه مهم منافع شرق وغرب است که انرا باهم تقسیم میکنن مافقط دلمون خوش است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها