در نشست خبری مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

اسلامی: برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی توافق شد/ گروسی: توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین انجام دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل بین ما و آژانس انرژی اتمی اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.

اسلامی: برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی توافق شد/ گروسی: توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین انجام دهیم

نشست «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای مشترک پایان یافت.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات سازنده‌ای را با آقای گروسی انجام دادیم.

اسلامی گفت: این مذاکرات برای ایجاد فرصت جهت توسعه تعاملات و همکاری ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس انرژی اتمی بود.

وی افزود: مسائل بین ما و آژانس اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.

محمد اسلامی در کنفرانس خبری مشترک با مدیرکل آژانس با سازنده خواندن مذاکراتش با گروسی اعلام کرد که گروسی در آینده نزدیک برای ادامه مذاکرات مجددا به تهران می‌آید.

وی ادامه داد: مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم. مسایل فیمابین اساسا فنی است. تفاهم کردیم در اجلاس آینده(کنفرانس عمومی) شرکت و در حاشیه اجلاس مذاکرات خود را ادامه دهیم.

اسلامی گفت: قرار شد مدیرکل آژانس در آینده نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را با مقامات انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از توافق برای تعویض کارت های حافظه دوربین‌های نظارتی خبر داد و گفت: قرار شد تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند تا بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربین ها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام و کارت های حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمب می‌شود همان جا کارت های قدیمی را پلمب کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب کنند که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.

او همچنین تاکید کرد: برای ایران آنچه حائز اهمیت است، اعتمادسازی است و این که اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد و آژانس طبق توافق در جهت پیشبرد برنامه های هسته ای ایران نقش موثرتری ایفا کند و به پیشرفت فناوری هسته ای ایران کمک کند.

سفر گروسی به ایران مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که قرار است طی روزهای ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر (۲۲ تا ۲۶ شهریور) برگزار شود.

مدیرکل آژانس اتمی قصد دارد وضعیت همکاری ایران با این نهاد را در نشست بعدی شورای حکام آژانس گزارش دهد.

گروسی: دیدار با اسلامی بسیار مهم بود/ ایران و آژانس باید همکاری خود را گسترش دهند

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: «برای من این بازدید بسیار مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند».

گروسی در ادامه از اسلامی و مهمان نوازی و گفتگوی مثبت و عمیقی که داشتند قدردانی کرد و ادامه داد: «ما باید درباره مسائل با هم مذاکره و تبادل نظر داشته باشیم. این اولین دیدار من بعد از انتصاب اسلامی است و درباره مسائل فنی صحبت شد».

وی گفت: «ظرف کمتر از دو‌هفته کنفرانس عمومی آژانس برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم در جهان است. خوشحال شدم شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را دارد و توافق کردیم ادامه مذارکات را در وین ادامه دهیم و پس از آن من مجدداَ برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران برمی‌گردم. خوشحالم گفت‌وگوهای ما مثبت بود».

این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین دیدار وی با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس انجام می‌شود.

بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • مح
    0

    گروسی هم از خودپدرسخته امریکایی هاست.با سیاست پنبه سربریدن جلو می ایند

    نظرات شما -
    • ت
      0

      به هیچ بنی و بشری توهین نکن اگه یک ذره ایمان و جدان داری،با استدلال و منطق نظر خود را اعلام کن.البته تو مقصر نیستی مقصر ان فرهنگی است که تو در آن بزرگ شده ای،و همه را به غیر از خاورمیانه خراب چال،بد و گمراه می دانی و بهشت را ششدانگ برای این منطقه ،خدا سندش را صادر کرده است!!!!!.

    • ناشناس
      0

      قشنگ نوشتید « ت» . ممنونم.

    • محمد
      0

      مح.. همه جا چرت و پرت و دری وری میگی عاقل باش

  • جاناتان
    0

    محمد اسلامی.وزیر راه و شهر سازی دولت روحانی.رییس سازمان انرژی اتمی دولت رییسی.قابل توجه هوچی های محاکمه.

  • بنده خدا
    0

    وا دادید که ...

  • رضا
    0

    این کار مخالف مصوبه مجلس نیست؟ آیا در چارچوب پادمان است؟

  • متحیر
    0

    پس اون همه هیاهو برای چی بود؟؟؟

  • امیر فرهادی
    0

    زکی دوباره که برگشتیم به سابق . مگه قرار نبود جلوی ابرقدرتها سر خم نکینم . مشخصه همش بازی بود.خسته شدیم از سیاسی بازی . با مردم روراست باشید

  • مسلم
    0

    یکی بگه چرا فقط ایران باید تحت نفوذ ازانس باشه؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • شبنم
      0

      مسلم خان شما هم مغز نخودي شدي ؟

  • خنگول
    0

    گروسی تا دید یه خنگ شده رییس سازمان انرژی اتمی،از فرصت استفاده کرد و دوید سمت ایران

  • دیکتاتور وطن فروش عرب پرست بی غیرت
    0

    نرمش قهرمانانه شروع شد!!!!!!

  • آذری
    0

    ... اصولگراها رو من میشناسم. در قاموس و لغتنامه این قبیله ؛ شکست ، پیروزی ، فتنه گری ، بی بصیرتی ، توطئه ، مسلمانی ، انصاف،تقوا ، شرافت ، عزت ، آبرو ، استکبارستیزی ، انقلابیگری ، کار جهادی ، استقلال ، آزادی ، شعار و عمل و کلهم اجمعین تفسیر به رای هست. ... اگر این قوم گفتن الان روزه ، واقعیتش اینه شبه. ... این قوم یک روده راست در شکم ندارن. ...

  • م.م
    0

    آیا با مسئولان رده بالای کشور و شورای امنیت ملی و نمایندگان مردم هماهنگ شده است که آقای اسلامی تعویض کارتهای تجهیزان نظارتی سایت های هسته ای را قبول کرده اند.بوی خیانت و جاسوسی مجدد به مشام می رسد و گروسی ظاهرا آقای اسلامی را خام دیده و هندوانه زیر بغلش گذاشته تا به هدف جاسوسی خود دست یابد. مومن از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شود... بهوش باشید و آینده نگر تا در دام آنانکه دستهای مخملی نشان می دهند اما زیر این دستکش مخملی ،چدن دارند نیفتید.

  • .
    0

    شمامردم نادان فریب خوردین.اصولابرای نون خودشون اومدن و حالا همون کارای روحانیومیکنن به اسم عزت به جای ذلت سابق.همتونو بازی دادن توانتخابات

  • حرف حساب
    0

    واقعا انسان لذت می بره نماینده روسیه هم استقبال کرده چقدر این روسیه ما رو دوست داره همش فکر ماست از سفیرش گرفته تا وزیرش و نماینده اش در سازمان های بین المللی قشنگ یه ایران ضعیف شده بدبخت رو برای ایران رقم زدند بیکاری در اعلا ،اعتیاد در حد متعالی و فداکاری برای کشورهای دوست بیچاره در حدتیم ملی چی می خواست یه همسایه بدبخت که هر چی گفت باهاش همراهی کنیم گازش رو فرستاد اروپا و آلمان و نفتش رو به گرونترین قیمت داره می فروشه تو نیروگاه بوشهر 10 برابر سایر کشورها پول گرفت فقط همین که میگیم نه شرقی نه غربی ما رو کشته برای همین عکس دو نفره با سفیر انگلیس گرفت

  • ظریفی
    0

    بدون گرفتن هیج امتیازی ایران تسلیم غرب شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها