حمایت تمام قد مولوی عبدالحمید از طالبان: این پیروزی بزرگ نتیجه شهادت و صبر در راه حق بود

در پی تحولات اخیر افغانستان، مولوی عبدالحمید در پیامی، این پیروزی را به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفت.

حمایت تمام قد مولوی عبدالحمید از طالبان: این پیروزی بزرگ نتیجه شهادت و صبر در راه حق بود

متن پیام مولوی عبدالحمید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان که نتیجه جهاد، شهادت و صبر در راه حق در مقابل اشغالگران متجاوز و دولت دست‌نشانده و ناکارآمد و غرق در فساد بود، برای امارت اسلامی، علمای بزرگوار و عموم ملت غیور و مجاهد افغانستان قابل تبریک و تهنیت است.

بدون تردید این پیروزی از فضل پرورگار، حمایت مردمی، آه و ناله مظلومان و خانواده شهدا و رنج‌دیدگان حاصل شده است. امید است نگاه‌ها فقط به سوی پروردگار باشد و ضمن اظهار عاجزی مقابل ذات باری‌تعالی، در راستای خدمت به ملت شریف افغانستان با تمام وجود تلاش کرد.

برای موفقیت و پیروزی و پاسداری از آن، لازم است به دو محور اساسی توجه شود: 1- خداوند رحمان؛ 2- مردم. قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» (ای پیامبر، خدا و مؤمنانی که پیرو تو هستند تو را کافی است).‌

هیچ نظام و قانونی در دنیا به اندازه قانون خدا؛ یعنی قرآن عظیم‌الشأن که آخرین کتاب مقدس است، و به اندازه سنت و تعلیمات رسول اکرم صلی الله علیه وسلم ظرفیت ندارد. این ظرفیت، در حقیقت ظرفیت دین حنیف ابراهیمی است که متاسفانه جهانیان نسبت به این ظرفیت ناآگاه وبی‌اطلاع هستند.

شکی نیست عفو عمومی طالبان و گذشت کردن از دشمنانی که سال‌ها با آنها جنگیده‌اند و توقف‌شان در دروازه‌های کابل و جلوگیری از خونریزی در افغانستان، از همین ظرفیت بود و قابل تحسین است. همچنین نگرانی جامعه جهانی در خصوص رعایت حقوق زنان و احترام به آنان، کرامت و حقوق بشر، آزادی‌های فردی و اجتماعی و آزادی قلم، بیان و انتقاد سازنده، در این ظرفیت کاملا قابل حل است.
بنده به جهانیان اطمینان می‌دهم که طالبان امروز، طالبان بیست سال قبل نیستند؛ آنها تجربه کسب کرده‌اند و تغییراتی در دیدگاه‌هایشان بوجود آمده است. اگر ضعف‌هایی وجود داشته باشد، قابل اصلاح هستند. شناخت ما نسبت به طالبان از بسیاری از مردم دنیا بیشتر است؛ چون همسایه هستیم و آنها را بهتر می‌شناسیم. بنابراین معتقدیم باید به طالبان فرصت داد و نباید به تبلیغات سوء و یک‌طرفه توجه کرد. رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و واقعیت‌ها را انعکاس بدهند.

انتظار می‌رود طالبان با به‌کارگیری شایستگان همه ادیان، مذاهب و اقوام افغان در راستای تشکیل دولت فراگیر اقدام نمایند. همچینین با دعوت از تحصیل‌کردگان، متخصصان و شایستگان و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها در عرصه‌های علم و فناوری، تولیدات سنتی و صنعتی (معادن، ذخایر زیرزمینی و...) و استفاده از منابع انسانی زمینه توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کنند.
توجه به همه ظرفیت‌ها در عرصه‌های معنوی از قبیل: اخلاق، تزکیه، عمل نیک و دینداری نیز برای ملتی که در نتیجه ده‌ها سال اختلاف، جنگ و درگیری‌های ویرانگر، عقب افتاده است و افرادش در همه دنیا آواره شده‌اند، حائز اهمیت بوده و نیازمند اقدامی جدی و عزمی راسخ است.

امیدوارم جنبش طالبان و مردم شریف افغانستان عملا ثابت کنند که نگرانی جامعه جهانی واقعیت نداشته است و با عملکرد خود همه تبلیغات را خنثی کنند. همچنین از همه کشورها انتظار می‌رود با ایجاد روابط حسنه و کمک به ملت رنج‌دیده افغانستان، زمینه بازگشت آوارگان افغان به کشورشان را فراهم کنند تا در آینده شاهد افغانستانی آزاد و آباد باشیم.

در آخر به جنبش طالبان توصیه می‌کنم مواظب مکر و نیرنگ دشمنان باشند، زیرا دشمنان جنی و انسی در کمین هستند. همچنین به مردم شریف افغانستان و به‌ویژه به طالبان توصیه می‌کنم که تمام رنجش‌ها و کدورت‌های گذشته را کنار بگذارند، دشمنی‌ها را فراموش کنند، یکدیگر را در آغوش بگیرند و در عرصه امنیت، آبادانی و سازندگی کشورشان کنار هم قرار بگیرند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • کاربر ناشناس
    0

    هرچه سریعتربایداین امام نمازجماعت برکنارشودوازکشوربیرون ولی بایداعدام شودوگرنه بامغزهای زنگ زده بعضی ازجوانان باعث تشکیل گروهک های تندرو دینی شودوباعث نابودی ایران

  • کاربر ناشناس
    0

    حرف مفت نزن

  • ارسلان
    0

    خجالت بکش آقای عبدالحمید. شما بهتر اینارو میشناسین یا اونایی که حاضرن بودن خودشون رو از بدنه‌ی هواپیما آویزون کنن تا فرار بکنن؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خاک تو سر ایشون و خاک تو سر اونایی که حاضر بودن از پنجره هواپیما خودشونو آویزون کنن اما حاضر نشدن جلوی طالبان مقاومت کنن تا دو روزه و بدون درگیری کل افغانستان رو نگیره

  • بهمن
    0

    چون خودتون با طالبان وجه مشترکهای زیادی دارین.

  • یه شهروند
    0

    عزیزان دل این همون آقایی که قبله آمال اصلاح طلبها ممد خاتمی‌ در سفر انتخاباتی به زاهدان پای‌پله هواپیما خم شد و دستشو بوسید.

  • سِحر نگاه
    0

    تاریخ نشون داده شما همیشه حذب باد هستید تا وقتی امریکا بود که جیک نمی زدی الان که طالبان چیره شده ایه قران می خونی نرخ نون امروز چنده جناب مولانا

    نظرات شما -
    • منم مختار
      0

      از ...اعدامش کنید این عصر حجری عدسی مغز

  • رل
    0

    این یعنی بیعت با طالبان .اشتراک عقیده باطالبان

  • داروغه
    0

    هر طرف باد بییاد غش میکنید

  • usef
    0

    از مولوی عبدالحمید بعید بود که این وحشیها و جنایتکاران جنگی رو به رسمیت بشناسه . بعنوان یه ایرانی ، شرمنده خانواده های کشته شدگان افغان توسط این قوم بربر پشتو شدم . مثل اینکه مرکز اموزشی این اقا با طالبان یکی بوده

  • شهروند
    0

    توهین نکنید

  • عبدالله
    0

    سلام، به نظرم ایشان بسیار زیبا و منطقی نظر خودشان ا بیان کرده اند ، احترام به آزادی بیان، احترام به حقوق شهروندی و زنان، احترام به حقوق اقوام و اقلیت ها و مذاهب، و..... ، ای کاش در کشور ما اینها رعایت بشه.

  • متعجب
    0

    خبرنگار شبکه خبر برای موجه کردن طالبان در کابل سنگ تمام گذاشته فکر کنم در اینده رییس روابط عمومیشون بشه......

  • حسن
    0

    می ترسید بعضی نظرات چاپ کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    آژیر خطر به صدا درآمد

  • اون یکی دیگه
    0

    ب کاربر ارسلان. دقیقا همینطور است. ب یاری خداوند تمام کشورها و اشخاصی که ب این زباله‌های تاریخ کمک کردند تا این روایت برای افغان ها تحقق یابد رسوا شوند، مکرشان ب خودشان برگردد، قلب ن نگران وضعیت شان هستیم. فعلا ک پشت گوشی هامون نشسته ایم تا روزی که (تقی ب توقی بخوره) بتوانیم درسی بهشان بدهیم. //بده دو..

  • ح آ
    0

    احسن به این مرد بزرگ، امیدوارم اسلام رو کامل در قانونشون پیاده کنن مثل ایران نباشن

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا باید دید این بزرگوارانی که از ایشان آقای عبدالحمید حمایت می‌کنند حق آبه مردم سیستان را که از قضا از اهل سنت هم هستند می‌دهند یا مثل کفار بدر و یا معاویه آب را باز هم می‌بندند.

  • جهت
    0

    جناب مولوی عبدالحمید، آب پاکی رو رو دست تمام ملت افغانستان که 20 و اندی سال دربدری ، فلاکت ، غربت ،بی خانمانی ،زجر ، کشتار ، بی ناموسی ، گشنگی و سر افنکندگی و و و و و تحمل کردن و زجه زدن ریختی و تو هم گروه آدم کش و افراطی و از خدا بی خبر که فجایع و بد اخلاقیهای ناپسند و دستهای به خون آلوده و بی ناموسی و مظلوم کشی آنها را مثل بعضیها که نان را به نرخ خون همسایه میخورند به تطهیر کشاندی کما اینکه تمامی مردم دنیا که کوچکترین شناختی که از این گروه منحط و متحجر دارند چیزی جنگ ، آدمکشی وکشتار و بی رحمی ،حرف و حدیث های خلق الساعه بنام دین خدا و رسول ندیده اند ، آیا این همه وقت صرف کردن در حوزه ها آخرش به اینجا و این نظریه و تفکر و اعتقاد سرانجام میشود،یا تو هم مثل دیگران یه قیمتی داشتی و یا بفکر منصبت بودی که چنین سخنی به زبان آوردی .و جدا از این حرفها بعنوان یک ایرانی برایم جای تعجب دارد که مردم افغان که مردمی سختکوش و جنگجو و وطن دوست و ناموس پرست بودن چطور شد که دو دستی و با تعارف مرزوبوم و آسایش ،آرامش و ناموس و شرف و ملیت خود را به این ناکسین تحویل دادند ، وآن نامرد بزدل کشور را با این همه بدبختی گذشت و با سرمایه کشور فرار کرد . شاید هم قضاوت و برداشت ما از ملت و کشور همسایه اشتباه بوده است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها