مشاور سیاسی سابق رئیس جمهور:

مذاکرات وین [در دولت رئیسی] از صفر شروع می شود؛ اگر دولت جدید اصولا به مذاکره اعتقادی داشته باشد

مشاور سیاسی سابق رئیس جمهور به تحلیل اظهارات امروز سخنگوی دولت درمورد ناسازگار دانستن نتایج مذاکرات وین با مصوبه مجلس از سوی کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی پرداخت. 

مذاکرات وین [در دولت رئیسی] از صفر شروع می شود؛ اگر دولت جدید اصولا به مذاکره اعتقادی داشته باشد

حمید ابوطالبی نوشت: «خبر سخنگوی دولت از ناسازگار دانستن نتایج بیش از شش ماه مذاکره در وین با مصوبات مجلس، توسط کمیته تشکیل‌شده درشورای عالی امنیت ملی، بدین معنااست که ایران عقب‌گرد نموده، به شرایط ژانویه ۲۰۲۱ بازگشته و میبایست مذاکرات را از صفر شروع نماید.

این درحالی است که آمریکا هم که درژانویه ۲۰۲۱ تحت وضعیت فشار جهانی بود، اکنون درشرایط مناسب در حال بهره گیری ازاجماع پدید آمده برعلیه ایران و تبدیل آن به فشارسیاسی بین المللی میباشد؛ معنای این تحول، ازدست دادن وسیع زمان و افزایش فشار برکشوری است که تحریم‌ها در آن بیداد میکنند.

لذا با توجه به خاتمه مذاکرات وین، و شروع احتمالی مذاکرات آتی از نقطه‌ی صفر، که احتمالا در مهرماه و در صورتیکه اصولا دولت جدید به مذاکره اعتقادی داشته باشد آغاز خواهد شد، مشخص نیست مذاکرات چقدر به طول انجامیده و وضع اقتصادی کشور دراثر تحریم‌ها اصولا به کجاخواهد رسید؟»

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • دکتر سید
    0

    دولت حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی هیچ اعتقادی به مذاکره ندارد و برجام را پاره خواهد کرد و همه مشکلات کشور به خودی خود حل خواهد شد.

  • دن کیشوت
    0

    همه از صفر شروع می کنند،مهم این است که در همان صفر،دست و پا نزنند،و شما چهل سال است که در صفر مطلق هستید

  • خدایا خسته شدیم
    0

    خوب مردم را اسیر این نمایشها کردید.برای خودتان حق ماموریت و سفرهای اروپایی و بریز و بپاش دارد. این سیاه بازیها برای مردم نون نداره ولی برای شماها گوشت و دنبه داره

  • رزژطی
    0

    واقعا فاجعه باره . ایران با این تندروهای کابینه جدید به سرعت به سمت جنگ و شبیه روزهای آخر رژیم صدام میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ملتی را که از جنگ بترسانند کارش تمام است . جناب رزژطی نترسید لطفا !!!! این قصه سردراز دارد .... حق اگر گرفتنی باشد که گرفتنی هم است آن هم از طرف مقابلتان که اهل زور و ریا است فقط با زور می توان به حق ملت ایران رسید نه با فیس فیس و کرشمه و ناز و لبخند !!! این فقره را فهمیدن عقل و شجاعت را توامان می طلبد .

  • مسعود
    0

    مگر مذاکرات زیر نظر شورای امنیت ملی صورت نمیگیرد.پس چه این دولت و چه دولت بعدی

  • کاربر ناشناس
    0

    به امید خدا از صفر شروع بشه دوباره یه ۱۰تا۱۵ سال تا پایان این دولت و وسط دولت بعدی این وسط مردمم تلف میشن سرمایه داران و مجلس که طوری نمیشن نمایندگان مجلس ماهی ۵۰تا۶۰میلیون حقوق دارن این وسط مردم عادی رو باید کفن ودفن کرد

  • شهرام.ر
    0

    این اشتباهه که از اشخاصی با شکم سیر ، توقع داشته باشیم که به فکر گرسنگان و رفع تحریم‌ها باشند .

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    دولت بعدی که خودش،تحریم هستش پس چه جوری میخواد مذاکره کنه خدا میداند

  • انفجار
    0

    البته اگر صبر مردم اجازه دهد

  • غفاری
    0

    جناب ابوطالبی .... شما خودتان را اساتید مذاکره می دانستید و ادعای بلد بود زبان دنیا را داشتید از مذاکره با کدخدا چه نتیجه ای را به ملت ارائه کردید ؟؟؟؟ هیچ .... صفر... بالا رفتن نجومی قیمت ارز ... گرانی های بی دلیل ...... عدم ثبات بازارهای کشور ......... تحمیل استرس به مردم مظلوم ایران ...... ناامید کردن مردم ........ نتیجه تلاش های دیپلماتیک همفکرانتان بعد از انجام ان همه هزینه و مذاکره و عکس یادگاری و قدم زدن با وزیرخارجه آمریکا بود .... اعتراف به اشتباه اصلا بد نیست .

  • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
    0

    آمریکاییها اگر بدانند که ایرانی ها اهل تدبیرند و اهل مماشات و سکوت نیستند .........و در گرفتن حقشان کوتاه نخواهند آمد و چشم امیدشان به کرم و سخاوت !!! کاخ سفید نیست در مقابل ایران کوتاه خواهند آمد... این یک واقعیت تلخ است که دولت روحانی را آچمز کرد . قبل از اینکه اعتقاد به مذاکره باشد باید متعهد به منافع ملی بود ... از سر ترس مذاکره کردن میشود این دولت بنفش .... ترامپ خیلی راحت از برجام خارج شد و خیلی راحت تحریم ها را اضافه کرد و ما هم خیلی راحت به صبر استراتژیک !! روی آوردیم و اقتصاد کلان و جز کشورمان را طناب پوسیده برجام گره زدیم .

  • احمد
    0

    دولت بعدی باید برجام را آتش بزنند چون هشت سال است روحانی و مذاکره کنندگان را آمریکایی و غربگدا و وطن فروش و برجام را قرارداد ترکمنچای و ... میدانند و موقع خروج ترامپ از برجام جشن گرفتند حالا اگر از مذاکره و برجام حرف بزنند پس معلوم است که فکر منافع خودشان هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها