مصاحبه روسی الیوم با محمود احمدی نژاد

احمدی‌نژاد: چالش بین ایران و آمریکا قابل حل است/ برجام برخلاف قواعد بین‌المللی تنظیم شده است

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: برجام برخلاف قواعد بین‌المللی تنظیم شده است و این تصور که با آن می‌شود اختلاف و چالش تاریخی بین ایران و آمریکا را برطرف کرد، واقع‌بینانه نیست.

احمدی‌نژاد: چالش بین ایران و آمریکا قابل حل است/ برجام برخلاف قواعد بین‌المللی تنظیم شده است

متن کامل مصاحبه خبرنگار روسی‌الیوم با دکتر احمدی‌نژاد به شرح زیر است:

روسی الیوم: جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد از شما برای وقتی که به شبکه روسی الیوم دادید بسیار سپاسگزارم.

احمدی‌نژاد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يدیه

به شما و همکارانتان و همه کسانی که این برنامه را می‌بینند سلام می‌کنم و بهترین‌ها را برای همه آرزو می‌کنم. امیدوارم که گفتگوی ما مفید باشد.

روسی الیوم: آیا ما می‌توانیم بگوییم الان در مقابل هشتمین رئیس جمهور ایران هستیم؟

احمدی‌نژاد: من هنوز راجع به انتخابات صحبتی نکرده‌ام. ان‌شاءالله در وقت مناسب صحبت خواهم کرد.

روسی الیوم: آیا در فکر هستید که برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنید؟

احمدی‌نژاد: ان‌شاءالله در وقت مناسب صحبت خواهم کرد.

روسی الیوم: فکر می‌کنید اگر در انتخابات شرکت کنید، آیا حمایت مردمی لازم برای پیروزی در انتخابات را دارید؟

احمدی‌نژاد: ان‌شاءالله در وقت مناسب درباره انتخابات صحبت خواهم کرد.

روسی الیوم: شما اصرار دارید امروز راجع به انتخابات صحبت نکنید؟

احمدی نژاد : بله.

روسی الیوم: فکر می‌کنید عملکرد دولت فعلی، یعنی دولت آقای روحانی، در مسائل اقتصادی و مسائل روز کشور که الان کرونا است، چگونه بوده است؟

احمدی‌نژاد: نظر من همان نظر مردم است. هر چه مردم بگویند نظر من هم همان است.

بیشتر بخوانید : احمدی‌نژاد: مردم در اعتراضات ۸۸ و ۹۸ هیچ‌وقت دست به خشونت نزدند

روسی الیوم: مردم در سال‌های اخیر اعتراضات فراوانی را علیه وضعیت اقتصادی و گاهی وضعیت سیاسی داشتند. مسئولین جمهوری اسلامی بعضی از این اعتراضات را به وابستگی به خارج از کشور متهم می‌کردند و می‌گفتند این اعتراضات مردمی نیست، توطئه است. دکتر احمدی‌نژاد چگونه به اعتراضات مردمی نگاه می‌کند؟

احمدی‌نژاد: اعتراض حق مردم است. بالأخره شرایط سخت است. در هر وضعیتی مردم این اجازه را دارند که به تصمیمات حاکمانشان اعتراض کنند.

روسی الیوم: آیا فکر می‌کنید مطالبات مشروعی دارند؟

احمدی‌نژاد: این را باید رفت و در خیابان از مردم سؤال کرد. مردم حق دارند نظر بدهند. نمی‌توانیم روی خواست مردم اسم گذاری کنیم و بر اساس آن اسم گذاری قضاوت کنیم. درست یا غلط، مردم حق دارند نظرشان را بگویند، حق دارند سرنوشتشان را تعیین کنند و حق دارند راجع به کشورشان تصمیم بگیرند.

روسی الیوم: خود شما به عنوان رئیس جمهور سابق یا یک شهروند ایرانی، از وضعیت اقتصادی کنونی راضی هستید؟

احمدی‌نژاد: من هم مانند بقیه مردم.

روسی الیوم: راضی هستید؟

احمدی‌نژاد: یک گشتی در خیابان‌ها بزنید، متوجه می‌شوید.

ببینید : احمدی‌نژاد: ورود عربستان به برجام موردی ندارد

روسی الیوم: ما در ماه ژانویه به رئیس جمهور آمریکا، آقای جو بایدن، نامه نوشتید. می‌توانم بپرسم محتوای آن نامه چه بود؟

احمدی‌نژاد: بله، نامه منتشر شده است. من به رؤسای قبل از او هم نامه دادم. یعنی به آقای بوش، اوباما، ترامپ و بایدن نامه نوشتم. در آن نامه‌ها وضعیت جهان و نقش هیئت حاکمه آمریکا در بروز مشکلات امروز جهان را تشریح کردم. نقش آنها را در جنگ‌ها، اختلافات، اشغالگری‌ها، نزاع‌ها، فقری که بر بخش وسیعی از جهان حاکم است و مشکلات اقتصادی جهان تشریح کردم و خواستم که از دوره مدیریتشان برای اصلاح سیاست خارجی آمریکا که از عوامل اصلی مشکلات امروز جهان است، استفاده کنند. برای آقای بایدن هم آرزو کردم که موفق به انجام تغییرات حقیقی در سیاست‌های آمریکا شود.

روسی الیوم: الان سیاست خارجی ایران درباره برجام و تحریم‌ها در دولت جدید آمریکا چگونه است؟ فکر می‌کنید راه درستی در پیش گرفته شده است؟

احمدی‌نژاد: ما منتظر ایجاد تغییرات در سیاست خارجی آمریکا هستیم. مسئله ایران و آمریکا هم فراتر از برجام است. این تصور که با برجام می‌شود اختلاف و چالش بین ایران و آمریکا را برطرف کرد، واقع بینانه نیست.

مسئله فراتر از آن است و باید در سطح دیگری مسائل را بر اساس عدالت و احترام حل کنند زیرا یک چالش تاریخی بین ایران و آمریکا ایجاد شده است. اما برجام ظرفیت لازم برای حل این مسائل را ندارد. دیدیم که یک توافقی نوشته شد ولی در عمل، اتّفاق مثبتی رخ نداد. یک علّت آن این بود که موضوع بالاتر از این است. دوم اینکه این توافقنامه در ذات خودش ناپایدار است و ظرفیت حل مسئله را ندارد. برجام برخلاف قواعد بین‌المللی تنظیم شده است. اجازه بدهید یک مورد را برای شما مثال بزنم. وقتی یک توافق حاصل می‌شود، طرفین اختلاف، روشی را برای حل اختلافات آینده پیش‌بینی می کنند. شش کشور مخالف هسته‌ای شدن ایران بودند. آنها نشستند و با ایران مذاکره کردند. در این توافق پیش‌بینی کردند که اگر اختلاف جدیدی پیش آمد، در تفسیر این توافق یا در برنامه‌های آتی، آن شش نفر به همراه آن یک نفر با هم تصمیم بگیرند و هر کدام هم یک رأی داشته باشند. یعنی شش نفر که مخالف بودند، شش رأی دارند و طرف مقابل یک رأی! معلوم است که مسئله به این شکل حل نمی‌شود. اگر بنا باشد مسئله حل شود باید بر اساس عدالت و احترام باشد و قواعد بین‌المللی در تنظیم آن توافقنامه رعایت شده باشد.

روسی الیوم: شما فکر می‌کنید از طریق مذاکره مستقیم می‌تواند حل شود؟

احمدی‌نژاد: مذاکره مستقیم یک راه آن است. البته مذاکره وسیله است. اینکه در چه شرایطی و با چه هدفی مذاکره انجام شود، بسیار مهم است. من فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که آن دشمنی‌های تاریخی کنار گذاشته شود و برای دوستی و حل واقعی مسئله گفتگو شود. اگر کسی بخواهد بر دیگری مسلط شود، این گفتگو نیست، جنگ در پشت میز است. دیدیم که نتیجه هم نداد. برجام کمکی به بهبود نگاه‌ها و ذهنیت‌ها نکرد و بستری برای تفاهم فراهم نشد.

روسی الیوم: الان اروپا سعی می‌کند بین ایران و آمریکا میانجی‌گری کند. فکر می‌کنید می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند؟ با توجه به اینکه اروپا هم طبق گفته ایران، زیاد به برجام متعهّد نبوده است.

احمدی‌نژاد: ما امیدواریم که اروپا از ظرفیت‌های خودش استفاده کند و اگر می‌خواهد میانجی شود، انتظار این است که به معنای واقعی یک میانجی بشود. ضمن اینکه من فکر می‌کنم اگر ایران و آمریکا تصمیم بگیرند مسائلشان را حل کنند، نیاز به میانجی نداشته باشند. البته از میانجی‌گری‌های خوب هم باید استفاده کرد.

روسی الیوم: می‌توانیم بگوییم که ممکن است ایران از مسئله موشک‌های بالستیک و نفوذ در منطقه در مقابل رفع بخشی از تحریم‌ها عقب نشینی کند و امتیازاتی به آمریکا و اروپا بدهد؟

احمدی‌نژاد: من اصولاً با توسعه سلاح مخالفم یعنی سلاح کشتار جمعی را در نقطه مقابل سلاح انسانی می‌دانم. اسلحه برای کشتن است، برای نوازش کردن که نیست. اسلحه جز برای سازندگان و فروشندگان آن ثروت و رفاه نمی‌آورد. نگاه من این است که به جایی برسیم کلاً اسلحه از روی کره زمین جمع شود و این هزینه سنگین تسلیحاتی، خرج رفاه و دوستی بین مردم شود. من فکر می‌کنم بشر به دوران اندیشه‌ورزی وارد شده است، اسلحه برای چیست؟ انسانها باید بر اساس عقلانیت، انسانیت، منطق، عدالت و احترام با هم تعامل کنند. چرا جنگ؟ باید همکاری و تعامل کرد. اما یک مشکل جدی ادعای کسانی است که خودشان انبارهایشان پر از سلاح و موشک است و به دیگران می‌گویند نداشته باشید. این امر، کار را سخت می‌کند.

روسی الیوم: روابط ایران با عربستان در آینده چگونه می‌تواند باشد؟

احمدی‌نژاد: من فکر می‌کنم عربستان و ایران دو برادر هستند. اما با دخالت بیگانگان بین این دو برادر یک اختلافی افتاده است که خودشان باید آن را حل کنند.

روسی الیوم: خود عربستان؟

احمدی‌نژاد: هر دو طرف. ایران و عربستان دو کشور مهم هستند. من معتقدم که دوستی و همکاری این دو کشور کل مسائل منطقه را حل می‌کند و مناسبات سیاسی را به نفع مردم منطقه و حتی به نفع مردم بخش وسیعی از جهان، اصلاح خواهد کرد. بهتر است که این دو کشور مهم و تأثیرگذار با یکدیگر دوست باشند. منتهی اشتباه است که انتظار داشته باشیم عاملین اختلاف، خودشان بیایند و مسائل را حل کنند! عقلای دو کشور باید بنشینند و مسائل را حل کنند. من هیچ اختلاف ریشه‌داری را نمی‌بینم. بیشتر مسائلی است که ساخته و القاء شده است. ایران و عربستان اگر با هم اختلاف داشته باشند، هیچکدام سود نمی‌برند.

روسی الیوم: وقتی شما رئیس جمهوری اسلامی ایران بودید، سعی کردید این اختلافات را حل کنید؟

احمدی‌نژاد: بله ما دائماً رفت و آمد و گفت‌و‌گو و تعامل و همکاری داشتیم.

روسی الیوم: چرا به نتیجه نرسید؟

احمدی‌نژاد: خیلی جاها به نتیجه رسید. ما خیلی دوست بودیم و در مسائل بین‌المللی، منطقه‌ای و مخصوصاً در موضوع نفت همکاری می‌کردیم. در دوره ما دوستی و صلح برقرار بود. همین طور با بقیه کشورهای منطقه.

روسی الیوم: فکر می‌کنید چرا الان اینگونه شده است؟

احمدی‌نژاد: خاورمیانه بسیار مهم است. بیگانگان می‌خواهند در منطقه ما درگیری باشد تا اسلحه بفروشند و بر خاورمیانه که مرکز فرهنگ و انرژی است، مسلّط باشند. قریب به اتفاق پیامبران الهی در این منطقه بودند، پس مرکز فرهنگ است. مرکز انرژی هم هست. آنهایی که می‌خواهند بر دنیا مسلّط باشند، اولویت اوّلشان تسلّط بر خاورمیانه است. اگر کشورهای منطقه با هم دوست باشند، دیگر جایی برای تسلّط آنان باقی نمی‌ماند. پس اینها باید با هم در اصطکاک باشند تا آنها فرصت دخالت پیدا کنند و بر منطقه مسلّط شوند.

روسی الیوم: گام اول را چه کسی می‌تواند بردارد؟

احمدی‌نژاد: هر کدام بردارند، باید افتخار کنند.

روسی الیوم: می‌تواند از طرف ایران باشد؟

احمدی‌نژاد: فرقی نمی‌کند. تقاضا کنند و بنشینند و با هم صحبت کنند و مسائلشان را بین خودشان مطرح کنند.

روسی الیوم: اگر رئیس جمهور اسلامی ایران بودید، شما اولین گام را در این راه برمی‌داشتید؟

احمدی‌نژاد: در آن زمان، ما با هم دوست بودیم. اوّلین گام و دوّمین گام ندارد. وقتی بین برادران اختلاف می‌شود، هر کدام منتظر بماند تا دیگری قدم بردارد، بیشتر ضرر می‌کنند. دوری دو کشور، به ضرر هر دو کشور و کشورهای منطقه است. هر کدام پیشقدم شود و بگوید سلام علیکم، مشکل چیست؟ مشکل کجاست، سود برده است. اگر هم مشکلی در کشورهای منطقه است، بنشینند و برادرانه گفت‌وگو کنند. معیار هم رأی مردم است. هر چه مردم بگویند، به همان عمل کنند. هیچکس نباید بر مردم چیزی را تحمیل کند. من فکر می‌کنم خود این معیار می‌تواند محور همکاری‌های ایران و عربستان و حل مسائل منطقه باشد. الان در چند کشور منطقه، درگیری و اختلاف وجود دارد. بنشینند و برای برطرف کردن این درگیری‌ها به همدیگر کمک کنند.

روسی الیوم: الان کشورهای حوزه خلیج فارس، از جمله عربستان و بحرین از آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست کرده‌اند که در توافق هسته‌ای احتمالی با ایران شرکت کنند حتی موضوع موشک‌های ایران هم روی میز باشد. فکر می‌کنید آیا منطقی است که کشورهای عربی منطقه در یک برجامی با ایران شریک باشند؟

احمدی‌نژاد: مگر خود برجام موفق بوده است؟ حتماً نبوده است. ضمن اینکه گفتم ما مسائلمان را خودمان باید حل کنیم. دخالت دادن دیگران، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه تشدید می کند.

روسی الیوم: یعنی شما موافق هستید که ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس در یک توافق جامع شریک باشد؟

احمدی‌نژاد: چه اشکالی دارد؟ ما همسایه هستیم. همسایگی را که نمی‌شود قیچی کرد.

روسی الیوم: درباره مسئله هسته‌ای چطور؟

احمدی‌نژاد: هر موضوعی. مسئله هسته‌ای ایران مال همه است. اگر عربستان پیشرفت کند، ما باید خوشحال باشیم. چند وقت قبل امارات یک کاوشگر را به مریخ فرستاد، آیا ما باید ناراحت باشیم یا خوشحال؟ باید خوشحال باشیم. من فکر می‌کنم خلیج فارس بهترین محمل و فضا برای دوستی است. ما داریم در اطراف خلیج فارس با هم زندگی می‌کنیم. محیط زیست‌مان، حیات‌مان، تاریخ‌مان و آینده‌مان مشترک است. من وجهی برای این اختلافات نمی‌بینم. مقامات کشورهای منطقه باید در برابر القائاتی که از بیرون می‌شود، یک مقدار هوشمندی بیشتری به خرج بدهند، چون هر نوع اصطکاک و درگیری در منطقه، به ضرر همه است. صدّام هشت سال علیه ایران جنگید، چه کسی در منطقه سود کرد؟ هیچکس! همه ضرر کردند! آن هشت سال همه می‌توانستند برای پیشرفت منطقه با هم همکاری کنند. بعد صدّام به کویت حمله کرد. چه کسی سود برد؟ هیچکس! دیگران در منطقه دخالت کردند، چه کسی سود کرد؟ باز هم ضرر است. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با هم همسایه هستیم، برادر و انسان هستیم. این برای همه جای دنیا و به خصوص برای ما اهمیت دارد. می‌نشینیم و با هم گفتگو می‌کنیم و با هم منطقه را اداره می‌کنیم. امنیت منطقه یک امر جمعی است و فردی نیست. کسی نیست که بگوید من می‌خواهم امنیت منطقه را تأمین کنم، نه! همه باید تلاش کنیم و امنیت منطقه را تأمین کنیم تا تجارت و صنعت و گردشگری برقرار باشد و مردم زندگی کنند.

روسی الیوم: برای آمریکا و اسرائیل که با ایران دشمنی می‌کنند، اینگونه نیست که فکر کنید با این حرف منطقی که شما می‌زنید، قانع بشوند و دست از دشمنی و ترور بردارند؟

احمدی‌نژاد: بله! بالأخره روحیه تروریستی بودن، یک روحیه غیرانسانی است. برخی فکر می‌کنند راه حل آن، مقابله به مثل است. یعنی اگر یک ترور کرد، شما هم یک ترور بکنید. این مشکلی را حل نمی‌کند. باید با روش‌های دیگری این کار را حل کرد، بحث انسانی است.

من فکر می‌کنم جهان و ملّت‌ها باید اقدام کنند و دولت آمریکا هم باید بپذیرد و سیاست‌هایش را تغییر بدهد. با این سیاست‌هایی که ۷۰_۸۰ سال است دارند جلو می‌برند، نه فقط هیچ مشکلی حل نشده، بلکه مشکلات پیچیده‌تر هم شده است.

روسی الیوم: برگردیم به سال ۸۸ که دوره دوّم ریاست جمهوری شما بود. اتّفاقاتی در سال ۸۸ رخ داد، تظاهرات و کشتاری هم اتفاق افتاد. اگر شما می‌دانستید همچین اتّفاقاتی قرار است رخ دهد، باز هم کاندیدای ریاست جمهوری می‌شدید؟

احمدی‌نژاد: آن حوادث ربطی به کاندیداتوری فرد خاصی نداشت. معمولاً یک عدّه از مردم به انتخابات انتقاد دارند که همه جای دنیا هم اتفاق می‌افتد و در ایران هم همین طور شد. عدّه‌ای از مردم سؤال و اشکال داشتند، حتی به صورت آرام و منطقی تظاهرات کردند. مقامات مسئول انتخابات هم سؤالات را جمع‌آوری و پاسخ دادند و مردمی که معترض بودند قانع شدند و خیابان‌ها را ترک کردند اما عوامل یک جریان ضدّ امنیتی که به دنبال اهداف دیگری بودند، نمی‌خواستند مسئله حل شود و برای اینکه مسئله حل نشود از خشونت استفاده کردند. آتش زدند، تیراندازی کردند، با مأموران امنیتی درگیر شدند، برای اینکه موضوع عوض شود. موضوع چه بود؟ انتخاباتی بسیار پرشور برگزار شد. ۸۵ درصد واجدین شرایط شرکت کردند. این یک رکود در دنیاست و بطور طبیعی یک اقتداری در دنیا برای ایران درست می‌کند، یک عزّتی را برای مردم به وجود می‌آورد و راه را برای پیشرفت باز می‌کند. عدّه‌ای که مخالف این امر هستند، دیدند با ادّعای اشکال در انتخابات، مسئله جلو نمی‌رود. چون مسئولین آمدند توضیح دادند، اسناد منتشر کرذند، رسیدگی شد، مدت‌ها وقت گذاشته شد، در نتیجه دست آنها خالی ماند. آنها دیدند آن مردمی که تصور می‌کردند در انتخابات مشکلی وجود دارد، خیلی زود قانع می‌شوند و به خانه می‌روند. آنها برای اینکه موضوع را عوض کنند، خشونت و درگیری درست کردند. وقتی کسی کشته می‌شود، موضوع کلّاً تغییر جهت پیدا می‌کند.

روسی الیوم: این خشونت‌ها از طرف خود مردم بود یا از خارج؟

احمدی‌نژاد: یک گروه اقلّیت امنیتی و ضدّ امنیتی مسئله را درست کردند. مردم ایران چه زمانی دنبال خشونت بوده‌اند؟ در طول تاریخ، مردم ایران طرفدار آرامش و صلح و دوستی و برادری بوده‌اند. اینها ربطی به ملّت ندارد. دیدیم آن بخشی از مردم که معترض بودند، وقتی مقامات، مسائل را توضیح دادند و سؤالات را پاسخ دادند، به خانه‌هایشان رفتند امّا آن گروه اندک ضدّ امنیتی، آشوب و درگیری درست کردند و متأسفانه عدّه‌ای از هموطنان ما کشته شدند که هر یکی از آنها برای ما سنگین و باعث تأسف بود.

روسی الیوم: نتیجه این اتّفاقات حصر آقایان موسوی و کروبی بود. فکر می‌کنید وقتش نرسیده که از حصر آزاد شوند؟

احمدی‌نژاد: من از روز اوّل گفتم که با حصر آنها و هر کس دیگری در هر جای دنیا مخالف هستم.

روسی الیوم: درباره روابط ایران و مسکو، فکر می‌کنید این روابط در سطحی هست که باید باشد؟ یا اینکه باید از این بهتر باشد؟

احمدی‌نژاد: الان مگر در کل دنیا تمام روابط در حد مطلوب است؟ شما می‌توانید دو مورد مثال بزنید که روابط در حد مطلوب باشد؟

روسی الیوم: یک چیز نسبی است.

احمدی‌نژاد: می‌دانم ولی مطلوب نیست. من فکر می‌کنم باید به دنبال این باشیم که موانع روابط بین ملّت‌ها را برداریم. اجازه بدهیم همه ملّت‌ها با هم ارتباط داشته باشند و حداکثر همکاری‌ها شکل بگیرد. جهان را همه با هم باید بسازیم. اگر می‌خواهیم دنیای بهتری ساخته شود، همه باید مشارکت داشته باشند و این هم مستلزم همکاری و ارتباط است. مردم ایران، روسیه، چین، افغانستان، پاکستان، عربستان، کویت، عراق، بحرین،‌ مصر، الجزایر، آفریقا، آمریکای لاتین، کانادا، اروپا، آمریکا و... همه باید کمک کنیم. ظرفیت‌ها زیاد است، در ارتباط بین ملّت‌ها هنوز از ظرفیت‌ها استفاده نشده است چون دولت‌ها برای مردمشان با قوانینی که می‌گذارند، محدودیت درست می‌کنند و ملّت‌ها نمی‌توانند خوب فعّالیت کنند. همه دولت‌ها باید دست ملّت‌ها را باز بگذارند. در این صورت وضع دنیا خیلی زود بهتر خواهد شد.

روسی الیوم: سیاست ترکیه در منطقه، در سوریه و شمال عراق را چگونه می‌بینید؟

احمدی‌نژاد: این حرف‌هایی که زدم، برای همه است. فرقی نمی‌کند. ایران، ترکیه، سوریه و... . همه باید کنار هم بنشینیم و مسائل را حل کنیم. اما معنای این حرف این نیست که به جای ملّت‌ها تصمیم بگیریم. کمک کنیم که ملّت‌ها خودشان تصمیم بگیرند.

روسی الیوم: منظور من این است که بین ایران و ترکیه در عراق و سوریه اختلافاتی وجود دارد و اخیراً سفرای دو کشور احضار شدند.

احمدی نژاد: به هر حال بین ایران و ترکیه، ایران و عربستان، ترکیه و عربستان و ... اختلافاتی وجود دارد. ولی من فکر می‌کنم که این القائات، بیشتر از بیرون است و الّا ایران و عربستان و ترکیه چرا باید با هم اختلاف داشته باشند؟ وقتی کسی بخواهد اختلافی درست کند، باید یک دلیل قوی داشته باشد. چون ما برای همکاری و وحدت دلایل قوی داریم. اصل بر وحدت، احترام، همکاری و عدالت است. کسی بخواهد از اینها عبور کند، باید یک دلیل خیلی قوی بیاورد. ما همیشه همه را به برادری دعوت کرده‌ایم که بیاییم به هم کمک کنیم و مشکلاتمان را با کمک هم حل کنیم. معیار هم روشن و ساده است. ما باید به ملّت‌ها کمک کنیم نه اینکه مقابل‌شان قرار بگیریم یا جای آنها بنشینیم.

روسی الیوم: حضور ایران در سوریه در داخل و خارج از ایران مورد انتقاد قرار گرفته است. شما گفتید در کشورها باید از ملّت‌ها حمایت کرد. آیا در سوریه هم نظر شما همین است؟

احمدی‌نژاد: در همه جا. این یک بحث کلّی است. ما باید به ملّت‌ها کمک کنیم. کمک به این معناست که فرض کنید مثلاً در افغانستان اختلافی وجود دارد، چه کار باید کرد؟ طرفین را دعوت کنیم و بگوییم با هم گفتگو و تعامل کنید. به نظر شما غیر از این کاری باید کرد؟ تفاهم کنند و مسائلشان را حل کنند. مردم کشورها، تحت هر شرایطی خودشان باید کشورشان را اداره کنند. نقش دیگران این است که برای حل مسئله تشویق و کمک و میانجی‌گری کنند. بخصوص من فکر می‌کنم اگر ایران، ترکیه و عربستان کنار هم بنشینند و تصمیم بگیرند که میانجی‌گری کنند، مسائل خیلی زود حل می‌شود.

روسی الیوم: بابت این فرصتی که در اختیار ما قرار دادید، تشکر می‌کنم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی محمود احمدی نژاد

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 93
  • کاربر ناشناس
    0

    آقای احمدی نژاد عربستان مادر داعشه شما میگید 8سال جنگ صدام رو عربستان باپولهای نفتی ساپوت می کرد .اقا هر که دوست باشه عربستان دوست نمیشه از پشت خنجر میزنه .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درود بر شرفت احمدی نژاد

    • کاربر ناشناس
      0

      درود بر شرفت احمدی نژاد

  • کاربر ناشناس
    0

    این چرت پرت ها زیاد است اگر اخلاف بین گرگ و میش حل شد اختلاف ایران و امریکا هم حل می شود بیک شرط حل می شود به شرط اینکه اما بشویم نوکر او هم بشود آرباب یعنی غلام حلقه بگوش آمریکا باشیم

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      کاربر ناشناس چرت نگو

    • OK
      0

      حتماً ایران را میش فرض کردی و آمریکا را هم گرگ!!! عجب استدلال اشتباهی! دعوای بین شیر و گرگ است نه گرگ و میش!

  • یه ایرانی
    0

    8 سال تمام رئیس جمهور بودی رفتی سازمان ملل و اومدی هربار هم که میرفتی میگفتی طرح جدید دارم ولی همون حرفهای قبلی رو تکرار میکردی و زمان رو هدر میدادی!!! حالا هم مثل همون موقع فقط حرف میزنی بکش کنار کسی به تو و امثال تو امیدی نداره تو و روحانی از یه جنسید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      روحانی و احمدی نژاد هردو از یه دیار بودند و متاسفانه هردو کشور را بردند پرتگاه چه می شد اگه از دیار سرسخت دیگری در مقابل آمریکا و موگرینی بود به این راحتی کشور به پرتگاه نمی رفت

    • کاربر ناشناس
      0

      کاملا درسته

    • ..
      0

      آقای ناشناس مدیریت سرسختانه یعنی سرنوشت کره شمالی الان کره شمالی وی بدست اورده

  • خشی۹۸
    0

    محمود توهم زدی.بلا چی زدی ؟ گل یا شیش

  • المیرا
    0

    احمدی نژاد یک وطن فروش است

  • ....
    0

    رأی ما به ............

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      مش قربون علی

  • کیان
    0

    چرا میری با چهار تا شبکه بی ربط مصاحبه میکنی اگر جرات داری و ادعای مردمی بودن داری؟ در تشخیص مصلحت نظام مطرح کن و پا فشاری کن خودتو بیشتر از این سنگ رو یخ نکن با این شبکه و آن شبکه مصاحبه کنی

  • محمد
    0

    تو یکی دیگه حرف نزن که همه ی بدبختیا از زمان تو شروع شد

  • فریبرز
    0

    میدونستم بخاطر رای هرکاری میکنی اما فکر نمیکردم وطن فروشی کنی ،برجام بر خلاف امور بین الملل نیست و این اراجیف باعث نمیشود امثال عربیها و صهیونیست های کثیف تو را گزینش کممد دوباره !

    نظرات شما -
    • فرامرز
      0

      همون صهیونیست ها که میگین، این آقا رو سرکوب میکردند در حد فاجعه. برجام هم واقعا بر خلاف تمام اصول بین المللی هست و فقط یک توافق بین چند تا کشوره. به زور به ایران تحمیل شده و دقیقا حرفش اینه که انرژی هسته ای حق مسلم ایران نیست.

  • ناشناس
    0

    چرا اون موقع که دولت دستت بود از این حرفها نمیزدی؟ الآن شروع کردی به بگم بگم؟ این روش قدیمی شده محمود خان. رأی بی رأی. چه تو کاندید بشی چه نشی رأی بی رأی. دیگه حنات رنگ نداره

    نظرات شما -
    • سانشان
      0

      رای بی رای هم شده شعار جدید غربی ها برا مردم ما. چقدر خوشحالی از این که خودت رو یه آدم دارای درک حساب میکنی.

  • آذری
    0

    خدایا ببین چه کسی هشت سال به هشتاد میلیون تصمیم می‌گرفت خس وخاشاک یادمون نرفته کاغذ پاره ها شورای امنیت پدرمون رادراورد چرا بیهوده حرف میزنی

    نظرات شما -
    • اذر
      0

      صد درصد به تو تصمیم گرفتن یا تو را ریئس جمهور می گذاشتند...این همون اقایی هست که دلار بود هزار تومان نفت بشکه ای صدو چهل دلار فروخت اسایش رفاه مردم داشتند پس قاضی مردم نباش مردم خود می دانند چه کسی منجی است کسی خراب جلوه ندهید درود بر احمدی نژاد مرد بدون خواب تاریخ در زمان ریا ست جمهوریش

  • احمد
    0

    مردم خس وخاشاك هستند

    نظرات شما -
    • دمحا
      0

      بعضی هاشون واقعا هستند . کسی که با فشار اقتصادی آرمان ملی خودش رو میفروشه و میشه طرفدار غرب، مثل خس و خاشاک توی باد نیست؟؟ تازه فشار اقتصادی رو هم همون غرب با کمک نفوذی های داخلیش تحمیل میکنه. بعد تو میری میشی طرفدار همون غرب و همون نفوذی ها. خوب به یه همچین چیز سبک و بی مقداری میگن خس و خاشاک دیگه.

    • ۴۶
      0

      بعضی ها ... نه مردم

  • خش و خاشاک
    0

    چقدر بی کاری محمود . با این مصاحبه دراز و طویل. ازموده را ازمودن خطاست

  • محمدی
    0

    حیف ان وقت که صرف تو مچل شد ، از یک طرف می گویی همه مردم را دوست دارم از طرف دیگر راهپیمایان علیه خودت را خس وخاشاک نامیدی ، به هنگام انقلاب های کشورهای عربی همین ضرغامی رئیس صدا وسیما واز طرفداران دو اتیشه تو وعضو افتخاری کابینه ات عکس پادشاهان عرب را درتلویزیون به ردیف پشت هم می گذاشت وسپس شیشه عمرشان را می ترکاند حالا سخن ازبرادری و وحدت می کنید ؟ شما نبودید که می گفتید زدن برج های دوقلو دروغه و کار خود امریکاست حالا می گویی با امریکا راحت می توانیم اختلافاتمان را حل کنیم ؟ حرف مفت که هزینه ندارد .

  • علی
    0

    یکمی صبر کنید سر بالای تموم شده قدر اقتدار رابدانید روزی بود که دشمنان وبدخاهان از زدن واز گزینه هرف می زدند حتا در رادیو ورسانه ها مارا در خانه مان می تر سا ندن کسانی که پول کشورمان را نمی دادند امروز به این نتیجه رسیدن که پول جمهوری اسلامی باید پرداخت گردد درست است فشار این اقتدار ملت کشیده ولی اینده روشنی درپیش است

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      اول برو املای فارسی و حروف رو یاد بگیر بعد نظر سیاسی بده!

    • ممد
      0

      علی جان اون کشتی رو هم که با بنزینش دزدیدن یادت نره!!!

  • و
    0

    همین که جنابعالی با مدیریت کل مشکلات جهانی را رفع کردی کافیه.اقای وان دقیقه تواصلا می دانی برحام چی هست که در موردش صحبت می کنی اصلا سوادش را نداری مدرک هشت سال مدیریت فاجعه بارت

  • کاربر ناشناس
    0

    تویکی خفه

  • سعید
    0

    علی جان کامنت گذار امیدوارم پیش بینی ات مثل متنی که نوشته ای پر از اشتباه وغلط و غلوط است نباشد مجید دلبندم سربالایی نه سربالا ، بدخواهان نه بد خاهان ، حرف نه هرف ، حتی نه حتا صحیح است دلبندم .

    نظرات شما -
    • عسید
      0

      از تمام حرف های علی فقط تونستی غلط املایی در بیاری بدون اینکه منظورش رو حتی یا حتا بفهمی. به جای قمپز در کردن، فهمت رو زیاد کن پسر جان.

  • مهدی
    0

    این آقا ما ایران را نادان و فراموشکار فرض کرده یا ملت سایر کشورها را...

  • زمان
    0

    اقا محمود مطمئني ديپلم داري!!!!!

    نظرات شما -
    • مکان
      0

      فرض کن نداره. تو چی؟؟

  • محمد گلکارخوزانی
    0

    باسلام چی شده همه افرادی که مخالف مذاکره با آمریکا بودند الان دوست دارند ناجی و اولین کسی باشند که این تابو 42 ساله را بشکنند ؟؟؟؟!!! ظاهرا سیاست جمهوری اسلامی در خصوص آمریکا تغیر کرده است که پس از حل و فصل برجام قبلی با دولت آمریکا جهت داشتن ارتباط سیاسی و اقتصادی و....... مجددا برقرار کنند ولی این موضوع را ظاهرا بعد از انتخابات و با دولت بعدی خواهد بود.

  • .......
    0

    کاش مردم ایران این بار دیگر گول نخورند برای رای دادن و مثقالی یارانه بی ارزش.کاش دیگر فراموشی سراغ مردم ایران نیاید.زمان همین اقا همه چیز ۴ برابر شد.پراید کیلویی چند شد؟محمود خان مردم ایران دیگه پشت دستشان را داغ کرده اند که دیگه گول نخورند تا رای شان به نفع تداوم سیاست های ویرانگر فعلی مصادره نشه

    نظرات شما -
    • . . . .
      0

      یارانه بی ارزشی که عنوان میکنین برای کاهش رانت و پرداخت مستقیم به مردم بود. یارانه ها به صورت کاملا غیر شفاف و به گروه خاصی تخصیص داده میشد که تغییر کرد. دولت روحانی هم دقیقا به همین دلیل یارانه های نقدی رو به هیچ تبدیل کرد و از ارزش انداخت.

  • ایرانی
    0

    بدترین رابطه ما با جهان در زمان شما بود گفتی اینها کاغذ پاره هستند از مزیت دوران آقای خاتمی استفاده کردی وروابط بین المللی را خراب کردی تحویل آقای روحانی دادی حالا خودت را منجی مردم جا می زنی الان قرن بیست و یکم است مردم دیگه. گوش دراز نمی شن

    نظرات شما -
    • عبا
      0

      اخ تو که گوش دراز نیستی هویت اصلیت در بیارن صد درصد افغان هستی ایرانی اصل نصب داره مثل بعضی نیستمد که حای کشور خودشانم قبول ندارن

    • ا ح
      0

      مگرنشدند انتخاب هشت سال پیش

    • آمریکایی
      0

      بد ترین رابطه ما با دنیا در زمان خاتمی بود. با غربی ها حرف زدیم. براش تو سازمان ملل دست زدند. اما در اصل فقط به خاطر پذیرش برتری و رهبری اونها بر خودمون و تبعیت از ساختار اقتصادی اون ها بود و نتایج افتضاح و خفت بارش رو هم هنوز داریم به دوش میکشیم.

  • پرهام
    0

    تنها کسی که توی دولتمردها با مردم صادق بوده فقط احمدی نژاد بوده

  • محمد جواد عرب
    0

    درود بر دکتر احمدینژاد

  • زندکریمی
    0

    احمدی نژاد یک ملت است درود بر احمدی نژاد

  • کاربر ناشناس
    0

    ما همه پشت سرت هستیم فقط احمدی نژاد مردمی

  • کاربر ناشناس
    0

    همشون سرتا پا ی کرباسن

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد زر یا مفت زیاد میزنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این دیگه آخر شعور و معرفتت بود به گمونم.

  • عبدالله
    0

    بسه جون مادرت 8 سال ديگه مي خواهيد مملكت را معطل كنيد . رفع بيشتر مشكلات ما داخلي و مديريتي است و ربطي به آمريكا ندارد

    نظرات شما -
    • ر
      0

      جنابعالی بیسواد هستی قرار نیست مردم چوبی را بخورند

  • کریمی
    0

    مگه خود محمود خان نگفت برای سرکوب کردن معترضان حاکمیت عده ای لباس شخصی و چماق بدست داخل مردم فرستاد تا با آتش زدن اماکن بتواند انگ خشونت به معترضان بزنند و کنترل بشه چیشد حالا همه از یادش رفته؟ چقدر مردم را گوش دراز فکر میکنم این محمود خان!!!!

    نظرات شما -
    • کاووس
      0

      مردم اهل کشتار و آتش زدن اموال خود و دیگران نیستند. همیشه از عوامل محرک برای آماده سازی بروز اغتشاش و یک محرک برای جرقه استفاده میشه. در قضیه بنزین دقیقا همین اتفاق افتاد. گرانی و فشار بر مردم، و یکباره افزایش قیمت بنزین به عنوان جرقه. و البته یک عده ای هم مامور هیزم ریختن در آتش هستند. به محض اینکه مردم آروم میگیرن، یه عده ای با لباس مردم، آتش سوزی و ضرب و جرح ایجاد میکنن. سناریو همیشه همین بوده. دیگه همه مردم این رو میدونن. شما هم بدون.

  • الن
    0

    میگن هر مکتبی رو از میوه اش بشناس ، احمدی نژاد میوه مکتب خود ساخته جمهوری اسلامی است!!

  • ح ن
    0

    درودبرامیدمظلومین دکتراحمدی نژاد ایران تورامیخواند

  • ناشناس
    0

    محمود شوآف!!! پوپولیست خانه خراب کن. نه به انتخابات سراسر خودی...

  • افق
    0

    بنازمت دکتر که هرچی گفتی واقعییت پیداکرد تاکورشودچشمان چپ وراست

    نظرات شما -
    • رامین
      0

      ما منتظر اعلام این هستیم که اعلام کند دور دوم با تقلب رییس جمهور شده انشالله به زودی

  • ایرانی
    0

    نمیدونم چراهرمصاحبه یاصحبتی که جناب احمدی نژاد انجام میده این دوجناح کشور یکدفعه باهم متحدمیشن وبرعلیه ایشون موضع میگیرن یعنی اینقدرمنافع شماباهم مشترکه؟تابلوبازی درنیارین دیگه

    نظرات شما -
    • علی۵
      0

      احمدی نژاد با کمک قاطع کل جناح راست به قدرت رسید. در دور اول ودوم صدا وسیما در بست در اختیار احمدی نژاد بود. تا زمانی جلوی رهبری ایستاد و نشان داد برای دارو دسته اش حتی برای عبور از رهبری آماده است.آنقدر دروغ گفت که خودش هم دروغ خودش را باور کردو الان نیز برای رسیدن به قدرت از فروش نصف ویا کل این مملکت با کمک یک مشت ساده وابله ابایی ندارد.

  • علی۵
    0

    مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود. گرچه ما عادت داریم از یک سوراخ بارها گزیده شویم. عامل به وجود آوردن تحریم ها خود نقش منتقد را گرفته است:آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود، هاله نور،مغازه کنار خانه ما ارزان تر میدهد، مخالفان من مشتی خس و خاشاک هستندو... احمدی نژاد کاری کرد کارستان طوری که صهیونیست ها همیشه از او ممنون هستند و آرزوی حضور دوباره او

    نظرات شما -
    • کاووس
      0

      از احمدی نژاد دفاع نمیکنم. اما: 1-تحرم ها از اول انقلاب شروع شد و با درخواست اصلاح طلب ها از آمریکا تشدید شد. 2-یک مقام بلند پایه اسرائیل : باید کاری کنیم که جناح احمدی نژاد شکست بخورد و وجهه احمدی نژاد چنان تخریب شود که کسی نام او را هم بر زبان نیاورد.

  • ..
    0

    احمدی نژاد اینقدر شرافت داشته باش یک کنفرانس خبری با حضور آزاد خبر نگاران برگزار کن ببینیم مردش هستی شرط می بندیم هیچوقت جراتش راندارد

    نظرات شما -
    • ۴۶
      0

      البته با خبرنگاران با ادب نه بی ادب !

  • کارگر
    0

    انشاءالله با انتخاب بعدی اداره امور مملکت میوفته دست اهلش ولی تو رو به خدا کسایی رو معرفی کنید که بعد 8 سال نگید بد بودیا خوب بود بد شدیا... یه جوری احساس می کنیم سر کار هستیم. حدود 8 میلیارد آدم تو کره زمین هستند حتما یه نفر پیدا می شه مشکلات ما مردم بیچاره رو حل کنه .

  • ایران
    0

    ... یکی نیست دهن این اردنگ متوهم خانه خراب کن را گل بگیرد. ... یکی نیست به این دلقک حالی کنه : آخه بی سروپا ، تو رو 8 سال آوردند فقط و فقط عده ای را بی آبرو کنی و بعد گورو تو گم کنی . همین. ... یکی نیست به بی ریشه حالی کنه هنر تو خیلی بهت لطف کنند در حد دهیار یک روستا هستی نه قبای گشاد رئیس جمهوری. ... یکی نیست به این بگه : خدا لعنت کند کسانی را که این کلاغ رو رنگ کردن و بجای طوطی انداختن آغوش ملت مظلوم ، ملت پاکدل ، ملت ساده دل ، ملت نجیب ، ... بخدا ، بخدا ، بخدا : همچون ملتی ندیدم اینقدر ساده دل . همه تاریخ در رنج ... مموتی : از تو انتظاری نیست.از تو غیر از دغلکاری ، حقه بازی و دروغ انتظاری نیست.ولی بر بزرگان قومت لعنت خدا باد که بخاطر چند روز قدرت و ثروت ، 8 سال سیاه چون توئی را بر این مملکت تحمیل کردند

    نظرات شما -
    • ۴۶
      0

      تو که اون ور آب زندگی می‌کنی فضولی این ور آب را نکن ... خفه !!!

  • ناظمی
    0

    میشه گفت این پست یه نظرسنجی واقعی بود درحالی که اصولگراهاواصلاح طلبهاالان به اتفاق هم دارن تواین پست برعلیه احمدی نژادمطلب میذارن بازهم تعدادمثبت ومنفی هانشون میده که حتی اگراین دوجناح توانتخابات باهم متحد هم که بشن هنوزاحمدی نژاد ازاوناتو آرای مردمی جلوتره درحالی که عمده آرای احمدی نژادمتعلق به روستاییان هست واکثراونهاکمتربه اینترنت دسترسی دارن که نظربدن والانتیجه فراترازاین چیزی بود که میبینیم

    نظرات شما -
    • خودت
      0

      احمدی نژاد زاییده رحم اجاره‌ای اصولگدایان بود ولا غیر اگر شورای نگهبان استصوابی مردانگی کند و رهبر اصلاحات و احمدی نژاد را تایید صلاحیت کنند خواهی دید رای حداکثری از آن خاتمی خواهد بود اما معتقدم شان خاتمی بسیار بالاتر از این است که قدرت طلب باشد و دستبوس شورای نگهبان شود

    • ب خودت
      0

      والله به خدا گرفتار دروغگویی و ریاکاری شدیم احمدی نژاد چند قطبی بیمار روانی است و به کفش خاتمی هم نمی ارزد این همه ضد و نقیض مگه داریم مگه میشه !!!!

  • ناشناس
    0

    یکی از دلایل این چالش تویی با اراجیفی که زمان رییس جمهوریت در سازمان ملل نطق میکردی دیگه ساکت شو دروغگو

  • آرمینگ
    0

    هشت سال رییس جمهور و چهل سال بر مسند قدرت بودی...چه غلطی کردی

  • ل
    0

    اگه آقای احمدی نژاد باشه رای میدیم اصلن نمی خوام به هیچ احدناسی رای بدم خیلی راضیم ازشون با گرونی فلجمون کردن

  • محمد
    0

    آقای محمود احمدی نژاد یکی از طرفداران صلح ایران و آمریکاست البته برای رسیدن به این وضعیت فقط نظر دکتر کافی نیست و تصمیم گیرنده اصلی نیست ولی می توان امیدوار بود که دکتر میتونه گام خوبی برداره

    نظرات شما -
    • ع
      0

      دکتر جونت فقط اهل دروغگوی وجادوگریه

    • متين
      0

      دکتر جون دکتر !!!

  • ۴۶
    0

    خواستم یه چیزی بنویسم وقتی نظرات برخی کاربران محترم را خواندم دیدم من قطره ای از دریای شعور و معرفت دوستداران دکتر احمدی نژاد هستم

    نظرات شما -
    • د
      0

      طرفدارای احمدی نژاد وشعور اگر شعور داشتند رایشان به یک شارژ نمی فروختن

    • ۱۶
      0

      از (دال ها) انتظاری بیش از این نیست !

    • د
      0

      دروغ دارم میگم قیمت طرفدارای احمدی نژاد یک شارژه

  • ممد
    0

    محمود جان درتو بذار

    نظرات شما -
    • متين
      0

      ممد چي ميگي ,, مردم از خنده , خخخخخخ من خودم از طرفداران احمدي نژادم و غير از اون به هيچکس راي نميدم

  • OK
    0

    چالش بین حاکمیت ایران و دولت آمریکا به هیچ وجه قابل حل و فصل نیست چونکه آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی دوست ندارد نظم نوین جهانی و منطقه ای که ترسیم نموده توسط ایران به چالش کشیده شده و به هم بخورد و ایران هم به دنبال اینست با یارگیری منطقه ای نظم نوین خود را در منطقه خاورمیانه پیاده کند. آمریکا از طریق قدرت اقتصادی و هژمونی نظامی نظم نوین خود را بر جهان دیکته می کند و ایران هم از طریق کارهای ایذایی و مسلح و تجهیز نمودن گروههای نیابتی به دنبال سیطره بر خاورمیانه است. دعوای این دو کشور به مثابه جنگ بین شیر و گرگ است.

  • OK
    0

    عوام فریب یعنی چه؟ یعنی باب میل و دلخواه مردم حرف بزنی و حرف دل مردم کوچه و بازار و عوام را بزنی ولی در عمل امکان تحقق این شعارهای پوچ و توخالی وجود نداشته باشد! دقیقاً کار احمدی نژاد هم همین است. شعار دادن و وعده دادن از عهده هر ننه قمری بر می آید مهم اینست که توان و ابزار اجرای شعار و وعده را داشته باشی که تو نداری.

  • حاج کاطم
    0

    خداروشکر که قابل حله .خب چرا خودت حل نکردی جیگر

  • سلام
    0

    یه خودشیفته همراه با بیماری شیزوفرنی خطرناک.

  • و
    0

    فوری یک خواهش از شما دارم میشود یک مصاحبه با احمدی نژاد داشته باشید ولی قبلش از کاربرای بخواهید سوالاتی که دارند ازش بپرسند مثل همان کاری که در قضیه عباسی کردید اینجوری ما می توانیم سوالاتی که داریم ازش بپرسیم

  • کوک
    0

    از کارکشتگی ایشان همی بس که چنین زیبا نطق میکنند

    نظرات شما -
    • و
      0

      بله خصوصا وقتی در سازمان ملل گفت وان دقیقه

  • هزاردستان
    0

    احمدی نژاد اسنادی دارد که اگر رو کند چه شود با هم دستی انصار قدرت با تقلب رییس‌جمهور شد و حالا چون اسنادش تو جیبشان است همه آنها که از او حمایت کردن از ترس با او کاری ندارند یه روز شاید اسناد را رو کند و یه نصیب به اصحاب زر و زور ثروت دارم عذرخواهی از ملت

  • رحیم آب چنگوله
    0

    سیب زمینی و ساندیس خورها آماده باشیم فقط احمدی نژاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها