توضیحاتی در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی در کشورهای خارجی در دوره کرونا

معاون کنسولی پارلمانی و امور ایرانیان وزارت خارجه گفت: در صدد تسهیل رفت و آمد دانشجویان ایرانی خارج از کشور در قالب نظام‌مند هستیم.

توضیحاتی در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی در کشورهای خارجی در دوره کرونا

حسین جابری انصاری معاون کنسولی پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ایران درباره آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی در کشور‌های خارجی در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونا و اضطرار تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی برای اینکه یک باره و به سرعت به کشور برگردند، با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان نظام وظیفه پیگیر این موضوع شدیم و برای این شرایط، استثنای خاصی طراحی شد که در حال اجراست.

او افزود: در صددیم برای برخی دیگر از مطالبات تسهیل کننده رفت و آمد دانشجویان ایرانی به توافقی با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه برسیم تا آمد و رفت‌ این قشر در قالب نظام‌مند سازماندهی شود، هرچند اجرایی شدن آن تابع فضای کرونایی است و این ترتیبات ثابت نیست.

جابری انصاری ادامه داد: دانشجویان و خانواده هایشان مطالباتی از ما دارند که با همکاری سازمان نظام وظیفه پیگیر برآورده کردن آن هستیم، لذا امید می‌رود که بتوانیم به فرمول ثابتی برسیم تا برخی مسائل مرتبط با رفت و آمد دانشجویان ایرانی تسهیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها