در دیدار نماینده اتحادیه اروپا مطرح شد

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حل مناقشات از طریق گفت‌وگو و مذاکره است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران خود را متعهد به برجام می‌داند و نباید گذاشت که اتهامات بی‌‌پایه و اساسی که از سوی آمریکا، مانع روند اجرای مفاد این توافق‌نامه شود.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران حل مناقشات از طریق گفت‌وگو و مذاکره است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار هیئت اروپایی به‌ریاست «یانوش لواندفسکی» نماینده و رئیس هیئت روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به برجام می‌داند و نباید گذاشت که اتهامات بی‌‌پایه و اساسی که از سوی آمریکا و برخی از متحدانش در منطقه بیان می‌شود، مانع روند اجرای مفاد این توافق‌نامه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: ما در مبارزه با تروریسم، تمام تلاش خود را کرده‌ایم، ولی برای نابودی آنها نیاز به عزم بین‌المللی است، اما متأسفانه برخی از کشورها از آنها حمایت کرده و سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهند و در عین حال بیانیه هم صادر می‌کنند که با تروریسم مخالف هستند.

رئیس مجلس اظهار داشت: آنهایی که طالبان را به‌وجود آوردند، داعش را هم متولد ساختند.

لاریجانی با اشاره به لزوم مبارزه با قاچاق موادمخدر، متذکر شد: ایران در حد توان خود با قاچاق موادمخدر مبارزه می‌کند ولی این کار با تلاش یک یا دو کشور به نتیجه نخواهد رسید و همه کشورها باید در این مبارزه سهیم باشند.

وی درباره مراودات تجاری با اتحادیه اروپا، گفت: شما از این فضای موجود به‌خوبی می‌توانید بهره برده و با رفع موانع موجود، به گسترش روابط اقتصادی کمک نمایید.

رئیس مجلس افزود: ما در مجلس، قانون برنامه ششم را به تصویب رساندیم و در این برنامه اولویت‌هایی را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، بهره‌برداری از انرژی‌های پاک، راه‌آهن، بهره‌برداری از معادن و محیط زیست درنظر گرفتیم که اتحادیه اروپا در این زمینه‌ها می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

لاریجانی در پایان، دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را حل مناقشات از طریق گفت‌وگو و مذاکره دانست.

همچنین «یانوش لواندفسکی» نماینده و رئیس هیئت روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله اخیر در ایران و با تشکر از امداد و نجات سریع به زلزله‌زدگان، اظهار داشت: ما حامل پیام‌های خوب از طرف اتحادیه اروپا هستیم و صرف‌نظر از اینکه "ترامپ" هر تصمیمی بگیرد، اتحادیه اروپا خودش را ملزم به اجرای مفاد برجام می‌داند و کنار ایران می‌ماند.

وی گفت: پارلمان اتحادیه اروپا از 28 کشور تشکیل شده که به‌زودی با خروج انگلیس شامل 27 کشور خواهد شد و این کشورها خواستار حمایت از جمهوری اسلامی در توافق هسته‌ای هستند.

رئیس هیئت روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات در منطقه برای ما حائز اهمیت است و ایران در این میان نقش بسزایی دارد، چرا که ایران در مبارزه با داعش بسیار تلاش ارزنده‌ای داشت که بر کسی پوشیده نیست.

«یانوش لواندفسکی» تصریح کرد: اما پیروزی بر داعش، پایان این ماجرا نیست ولی یک پیروزی در این مرحله است و ضرورت دارد که مبارزه با تروریسم تا نابودی کامل آن ادامه پیدا کند و کشورهای اروپایی و بروکسل به‌عنوان پایتخت این اتحادیه، به‌خوبی خطر حضور تروریست‌ها را درک کرده‌اند.

وی افزود: اتحادیه اروپا بسیار علاقه‌مند به گسترش روابط تجاری با ایران است و امیدواریم که زمینه‌های گسترش همکاری‌ها به‌زودی فراهم شود و ما تلاش خواهیم کرد که موانع بانکی هرچه سریع‌تر برطرف شود.

رئیس هیئت روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا با اشاره به خطر گسترش تجارت موادمخدر در جهان، متذکر شد: یکی دیگر از معضلات، قاچاق موادمخدر، به‌خصوص از سوی افغانستان است و اتحادیه اروپا و ایران می‌توانند در این زمینه و سایر جرائم سازمان‌یافته با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

یانوش لواندفسکی در پایان ابراز امیدواری کرد که مراودات میان ایران و اتحادیه اروپا بیش از پیش گسترش یابد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها