واکنش رسمی ایران به اقدام جنگنده‌های آمریکایی

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ماهان را مصداق بارز نقض حقوق بین‌الملل دانست و خواستار بررسی این حادثه در ایکائو شد.

واکنش رسمی ایران به اقدام جنگنده‌های آمریکایی

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به شرح زیر است؛

«در پی تعرض هواپیماهای جنگنده ایالات متحده امریکا بر فراز خاک سوریه به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم تیرماه 1399 در کریدورهای بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) عازم بیروت بود ، تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با با پروازهای متعرض ، دچار جراحات شدند.

پس از حصول اطمینان از ایمن بودن هواپیما متعاقب فرود در فرودگاه بیروت، تصمیم در خصوص بازگشت هواپیمای مذکور به تهران اتخاذ شد.

سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس مفاد ضمیمه 13 پیمان شیکاگو ضمن برقراری تماس با طرف سوری، خواستار بررسی سریع و دقیق رویداد شد و تیم فنی بررسی سوانح ایران نیز از دقایق اولیه پس از ورود هواپیمای ماهان به فرودگاه امام خمینی (ره)، بررسی فنی رویداد را آغاز کرد.

جزئیات این رویداد پس از بررسی تمامی داده های فنی و اطلاعات بدست آماده بر اساس فرآیند بررسی سانحه و همچنین برخی اطلاعات مستند و متقن از مقامات هواپیمایی کشوری سوریه منتشر خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام هواپیماهای جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی می دارد و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) نموده، خواستار رسیدگی فوری به موضوع است.»

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • اکبر
    0

    خواستار بررسی ،اونها میگن ما کردیم ،بررسی نداره ،منبعد با هر هواپیما مسافربری یک اسکادران بفرستید

  • ایرانی
    0

    لطفاکمی هم درمورد گرونی ها وگرونی شدید دلار وطلا وبیچارگی مردم وگرسنگی وفقر پیش امده هم بنویسید که دغدغه اصلی ملت الان این چیزاس،نه این خبرا که تیتر زدید

    نظرات شما -
    • عقل هم خوب چیزیه
      0

      خاک تو سرت با این طرز تفکرت خواستن مردم همین مملکت رو بکشن اونوقت تو ذره ای برات اهمیت نداره و این جمله ی تکراری از دلار و طلا چه خبر که جدیدا مد شده رو میگی؟تو که میگی تو فقر و گرسنگی و .. هستی ..پس تو رو چه به دلار و طلا آخه مردم میگن از طلا چه خبر که ما بدبختیم ...حالا اگه طلا ارزون بود طلا میتونستی بخری؟؟؟؟ بابا جمع کنید این جملات مسخره رو تا مد میشه همه همونو میگین...

    • علی
      0

      تو فعلا گرسنه ای فقط یه اسلحه تو دست داری اونم بذارش زمین باهات کاری ندارن .اونوقت میشی مثل یک سنگ .

  • رضا
    0

    به نظرم این اتفاق آنقدر مهم نیست که ایران در حال بهره برداری سیاسی از آن است. متاسفانه دو کشور ایران و آمریکا در حالت تخاصم هستند و بیشتر این عکس العمل ها هم از همین دشمنی ها نشات میگیره. یه چیزی که برای من بی پاسخ است چه در زمان زدن هواپیمای ما بالای خلیج فارس در سال 67 و چه سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط پدافند خودی و چه این حادثه اخیر و اون اینه که چرا باید در مکان و زمان جنگی و پر خطر باید پرواز مسافربری داشته باشیم. الان در سوریه بعضی مناطق عراق هنوز گروه های تروریستی کمابیش به صورت نامحسوس وجود دارند و به راحتی با موشک‌های ضد هوایی دوش پرتاب می‌توانند باعث فاجعه شوند.

  • ایرانی
    0

    جناب مثلااااعقل هم خوب چیزیه!از اسمی ک برا خودت انتخاب کردی معلومه خیلی ادعای عقلت میشه!اگر عقل داشتی حداقل انقدر میفهمیدی ک تا دلار وطلا گرون میشه همه چیز باهاش گرون میشه،همه مایحتاج اصلی زندگی.یا عقلت کمه،یا دلار زیاد داری ناراحتی یوقت نیادپایین.ضمنا تو ماجرای اوکراین مردم ما کشته شدن اما الان فقططط ی تنش بوده ک ۱کشته هم نداده،بزرگش نکن ادعای انسان دوستیت نیاد

    نظرات شما -
    • سردار دلها
      0

      شما بی شرفا هر جا کم میارین یاد دلار و طلا میوفتین . این یه مسئله ملی هستش و باید همه در کنار هم باشیم نه اینکه به فکر دلار و طلا باشیم

    • شرلوک هولمز
      0

      بیشرفی از شماست! چراکه از هواپیمای مسافربری برای حمل سلاح استفاده میکنید( به نقل از خلبان شرکت ماهان )

  • شرلوک هولمز
    0

    دلیل این کار آمریکایی ها مشخصه ! دلیلش سوع استفاده ما از هواپیماهای مسافربری هست

    نظرات شما -
    • ن
      0

      کم چرت و پرتی بگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها