براساس یک نظرسنجی در کانال خبرفوری

84درصد ایرانیان ریاض را کوچک تر از آن می بینند که وارد جنگ با تهران شود

براساس یک نظرسنجی، 60درصد شرکت کنندگان پیش بینی کرده اند که ریاض جرات ورود به جنگ علیه کشورمان را ندارد.

84درصد ایرانیان ریاض را کوچک تر از آن می بینند که وارد جنگ با تهران شود

به گزارش خبر فوری ، درحالی که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مضحک ابراز امیدواری کرده که ریاض وارد نبردی مستقیم، علیه کشورمان نشود، 25هزار مخاطب شرکت کننده در این نظرسنجی به گزینه ای رای داده اند که براساس آن، پیش بینی شده آل سعود جرات ورود به جنگی علیه ایران را نخواهد داشت.

در این نظرسنجی که روز چهارشنبه روی کانال خبرفوری قرار گرفت و بیش از 24هزار و 900 نفر تاکنون در آن شرکت کرده اند، با توجه به تحرکات سیاسی و نظامی جدید محمد بن سلمان، دیکتاتور جدید سعودی از مخاطبان پرسیده شده که چقدر احتمال می دهند عربستان به جنگی علیه کشورمان ورود کند.

بیشترین رای شرکت کنندگان در این نظرسنجی به گزینه «احتمال کم» و «جرات نمی کنند» است که 15 هزار نفر معادل 60 درصد به آن رای داده اند. همچنین 24درصد دیگر معادل شش هزار نفر این احتمال را خیلی ضعیف ارزیابی کرده و تهدیدات اخیر را تنها نوعی لفاظی دانسته اند.

به این ترتیب براساس نظرسنجی خبرفوری، 84درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی پیش بینی کرده اند که احتمال اینکه آل سعود ریسک نبرد نظامی با تهران را بپذیرد بسیار پایین است.

در این بین 10درصد دیگر از مخاطبان خبرفوری معادل 3 هزار نفر، احتمال جنگ را زیاد دانسته اما گفته اند که ریاض در جریان این جنگ احتمالی نابود می شود. 5درصد دیگر معادل هزار نفر هم با رای به گزینه احتمال زیاد درگیری رای داده و شکست عربستان را پیش بینی کرده اند.

گفتنی است؛ عربستان در تازه ترین تحرکات خود، با تهدید لبنان، نوعی آرایش نظامی برای ورود به جنگی تازه در منطقه را برنامه ریزی کرده است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها