فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبر فوری :

پیشنهاد صلح، ایران هراسی را خنثی کرد / آمریکا از فرصت مذاکره با ایران ناامید شده است

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی معتقد است: پیشنهاد صلح ایران با استقبال جامعه بین‌الملل مواجه خواهد شد.

پیشنهاد صلح، ایران هراسی را خنثی کرد / آمریکا از فرصت مذاکره با ایران ناامید شده است

حمید رضا ترقی در گفت وگو با خبر فوری ، در تحلیل خود از سخنان امشب- چهارشنبه- رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت : صحبت‌ها‌ی آقای روحانی با استقبال کشورها روبرو شد. منطق ایران در رابطه با اینکه ما اصلا دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم به خوبی تببین شد . هم نظارت آژانس و هم فتوای مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت .

وی تاکید کرد: هم موقعیت ایران برای صلح در منطقه و هم پیشنهادی که برای صلح هرمز مطرح شد توانست ایران هراسی که درکشورهای منطقه به وجود آورده بودند را خنثی کند . در مجموع به نظر می‌رسد سخنان آقای روحانی توانست محق بودن ایران در تصمیم گیرها و اقداماتش برای کشورها را تببین کند و از این فرصت خوب استفاده شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در عین حال گفت: البته معتقدم اشکالاتی در دیدارهای جنبی و حاشیه‌ای آقای رییس جمهور وارد است که باید اشکالات مورد دقت گیرد، ولی در مورد بیانیه اخیراروپا اگر ایشان آن را محکوم می‌کرد به نظر من کامل‌ تر می‌شد.

ترقی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید پیشنهاد صلح که ایران مطرح کرد با حمایت جامعه بین الملل مواجه شود یا خیر، گفت: قطعا همین طور است. چون اکثر کشورها در آنجا منافع دارند و منافع آنها در معرض خطر است. این پیشنهاد می‌تواند به نفع آنها باشد و چون پای منافع در میان است احتمال اینکه مورد تایید قرار گیرد زیاد است .

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید با صحبت های آقای روحانی هرگونه مذاکره با ترامپ رد شد؟ تصریح کرد: تقریبا به نظر من رد شد، چون شرایطی که ایران مطرح کرد شروطی نیست که به احتمال زیاد آمریکا زیر بار آن برود، لذا فکر می‌کنم آنها از اینکه بتوانند از این فرصت برای مذاکره استفاده کنند نا‌امید شدند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها