سرلشکر باقری:‌ تا زمانی که نفت ایران صادر شود، نفت دیگران هم صادر خواهد شد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.

سرلشکر باقری:‌ تا زمانی که نفت ایران صادر شود، نفت دیگران هم صادر خواهد شد

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» امروز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از برترین های آموزش نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین (ع) اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است و ما بارها اعلام کرده ایم که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس همانند امنیت داخلی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تسلط که بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارند، امنیت آن را برقرار می کنند، گفت: ماه گذشته مواردی در جنوب دریای عمان اتفاق افتاد که مشکوک بود؛ آمریکا رژیم صهیونیستی و تعداد کمی از همراهان مرتجع آنها در منطقه، این اتفاقات را به جمهوری اسلامی نسبت دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ما توانایی این را داریم که اگر بخواهیم تنگه هرمز را مسدود کنیم و اقدام ما به شکلی خواهد بود که قطره ای نفت خارج نخواهد شد.

وی افزود: اینکه چنین اتفاقی افتاده و ما مسئولیت آن را نمی پذیریم نشان می دهد که توطئه مشکوک دشمنان است؛ ما اگر نیت و قصد انسداد تنگه را داشته باشیم با صلابت این کار را انجام خواهیم داد.

زمانی که " آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن در روز پنج شنبه ۲۳ خرداد ماه در حال دیدار و گفت وگو با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، خبرگزاری های بین المللی اعلام کردند که ۲ فروند کشتی حامل نفت در دریای عمان دچار حادثه شده اند.

۲ فروند کشتی نفت کش حادثه دیده در دریای عمان به نام‌های "کوکوکا کوریجس" و "فرونت آلتایر" بودند که یکی از آنها توسط یک شرکت ژاپنی اداره می‌شد.

از همان لحظات اولیه انتشار این خبر، رسانه‌های آمریکایی - صهیونیستی - عربی در کنار سردمداران خود بدون ارائه سند و مدرک متقنی تلاش کردند این حوادث را به جمهوری اسلامی نسبت دهند.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها