۳۶۰ امدادگر سپاه استان سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور اعزام شدند

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: با فرونشستن سیل در استان لرستان و نیاز به کار امدادرسانی و عمرانی، ۳۶۰ امدادگر در قالب هفت کاروان از طریق سپاه استان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

۳۶۰ امدادگر سپاه استان سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور اعزام شدند

سرهنگ حمید دامغانی ضمن بیان اینکه سیل در استان‌های غربی و جنوب غربی به خصوص لرستان خسارات زیادی برجای گذاشت که با فرونشستن آن ضرورت کمک رسانی امدادی به آسیب دیدگان بیش از پیش احساس می‌شود، ابراز کرد: شش گروه جهادی از سپاه استان سمنان برای امدادرسانی به لرستان و پلدختر اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه پلدختر یکی از نقاطی است که بیشترین آسیب را از سیلاب‌های روزهای گذشته دیده است، ابراز کرد: این شش گروه هرکدام دارای ۴۰ نیروی انسانی هستند که در مجموع می‌توان گفت ۲۴۰ امدادگر جهادی توسط بسیج مستضعفان سپاه قائم آل محمد (عج) در منطقه پلدختر حضور دارند.

۳۶۰ امدادگر سپاه استان سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور اعزام شدند

اعزام ۲۴۰ پاسدار و ۱۲۰ بسیجی

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه علی رغم اعزام ۲۴۰ بسیجی و پاسدار از استان، ۱۲۰ نفر نیز در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند، تاکید کرد: این افراد نیز در کنار پاسداران به امدادرسانی و کارهای عمرانی در مناطق سیل زده به خصوص در پلدختر می‌پردازند.

دامغانی با بیان اینکه ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک نیز از سوی سپاه استان سمنان به لرستان و مناطق سیل زده اعزام شده است، ابراز کرد: این ماشین آلات در پلدختر به کمک مردم آمده‌اند تا به امور عمرانی و بازسازی منازل و شوارع سرعت ببخشند.

وی افزود: سپاه استان سمنان تا کنون چهار محموله شامل مواد غذایی، موکت، چادر، پتو و … به منطقه اعزام کرده و همکاری خوبی را نیز با مأموران امدادرسان مستقر در منطقه سیل زده دارد.

۳۶۰ امدادگر سپاه استان سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور اعزام شدند

مردم به سیل زدگان کمک کنند

فرمانده سپاه استان سمنان همچنین به بازسازی روستاهای بهشهر در مازندران نیز اشاره کرد و تاکید داشت: در پی بروز سیل در استان‌های گلستان و مازندران نیز امدادرسانی و بازسازی روستاهای بهشهر و گلوگاه با حضور نیروهای سپاه و بسیج سازندگی استان در دست انجام است.

دامغانی بیان کرد: از مردم نیک اندیش و نوع دوست استان سمنان می‌خواهیم در راستای کمک به هموطنان سیل زده، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به متصدیان امدادرسانی ارائه کنند.

وی اقلام مورد نیاز برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده لرستان را پتو، آرد، نان خشک، انواع کنسرو، آب معدنی، چکمه، چادر، پوشاک بچه و… ذکر کرد و افزود: مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی و شماره حساب ۲۳۱۰۴۲۱۶۴۸۶۴۵ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۳۳۱۰۵۶۴۰ به نام قرارگاه محرومیت زدایی استان سمنان برای کمک‌های نقدی مردم اعلام شده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها