مردم از خاموشی‌های پی در پی گلایه‌مندند؛ مسئولان توجه کنند

قطعی‌ های پی در پی برق در فصل تابستان مشکلات بسیاری برای مردم به‌ویژه کسبه و اصناف مختلف ایجاد کرده است و مردم از این قطعی‌های گسترده گلایه‌مند هستند، امری که نیازمند توجه مسئولان است.

مردم از خاموشی‌های پی در پی گلایه‌مندند؛ مسئولان توجه کنند

قطعی برق امسال خیلی زودتر از سال‌های گذشته در کشور آغاز شده است و این مسئله مشکلات را برای مردم ایجاد کرده است.

در این میان آنچه بیش از همه باعث گلایه‌مندی مردم و به‌ویژه کسبه شده است، قطعی‌های پی در پی و بدون برنامه است و گاهی اتفاق افتاده است که در طول یک شبانه‌روز در یک منطقه دو تا سه بار برق قطع شده و از همه این‌ها مهم‌تر قطع برق در ساعات اوج گرما است.

کاسبان و بازاریانی که یک سال و نیم است به دلیل شیوع کرونا بازار کاسبی‌شان کساد شده است حالا قطعی‌های پی در پی برق نیز به آن اضافه شده و همین امر موجب گلایه‌مندی‌شان شده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: باید خاموشی برق بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص و متغیر انجام شود.

وی با بیان اینکه خاموشی برق مشترکان خانگی نباید بیش از 2 ساعت در شبانه‌روز باشد گفت: زمان این خاموشی‌ها از قبل تعیین شده و زمان خاموشی‌ها شناور باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در استان سمنان 33 واحد صنعتی بالاتر از سه مگاوات مصرف در حال فعالیت هستند.

خجسته‌پور با تأکید بر بهینه‌سازی استفاده از انرژی تصریح کرد: واحدهای صنعتی باید همکاری لازم را با شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای داشته باشند و در مورد استفاده بهینه از انرژی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: با مدیران صنایعی که کمتر از سه مگاوات برق مصرف دارند نشست‌های تخصصی برگزار شود تا برنامه‌ریزی برای همکاری بیشتر این واحدها با شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: الگوسازی استفاده صحیح از منابع و ترویج الگوی صحیح مصرف انرژی باید در جامعه تبیین و گسترش یابد.

خجسته‌پور اظهار داشت: برنامه خاموشی‌های احتمالی و مدیریت اضطراری بار در سراسر استان سمنان به صورت یکسان و یکنواخت در حال اجرا است.

وی گفت: بهترین راه برای کاهش خاموشی‌ها و قطعی‌های پی در پی برق مدیریت مصرف برق است که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بینام
    0

    لعنت بر شما،در روزچندبار برق و قطع میکنید این اخر دزدیه ،که چی صادر کنید،پول فروش برق که سر سفره مردم نمیاد ،قبضارم چندبرابر کردین ،چرا پس جیب شماها پر نمیشه ،تو این گرونی وحشتناک نوسانات برق هر روز یه وسیله برقیو میسوزونه ،اه مردم بد جور دامنتونو بگیره ،دنیا قانون کارما و دارماست ،همه به نوبت ،دیروزود میشه سوخت و سوز نداره ،شماها که از همه طرف مردمو عذاب میدین ،شک نکنید نوبت به شماهام میرسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها