رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان:

ذخیره ۱۲ میلیون تنی معادن مس در استان سمنان / فعالیت ۲۳ واحد فرآوری مس

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از ذخیره قطعی ۱۲ میلیون تنی معادن مس در این استان خبر داد.

ذخیره ۱۲ میلیون تنی معادن مس در استان سمنان / فعالیت ۲۳ واحد فرآوری مس

علی تشنه دل در جلسه بررسی وضعیت معادن استان و مولد سازی معادن غیرفعال با اعلام این خبر افزود: در استان سمنان ۴۹ فقره پروانه بهره برداری برای معادن مس ، ۱۳ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است که مجموع ذخیره قطعی این ماده معدنی در استان در حدود ۱۲ میلیون تن می باشد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای معادن مس در استان تصریح کرد: ذخیره احتمالی این ماده معدنی در استان به ۲۰ میلیون تن می رسد و ظرفیت استخراج اسمی معادن مس در استان به بیش از یک میلیون تن در سال است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از فعالیت ۲۳ واحد فرآوری مس در استان خبر داد و اظهار داشت: این واحدهای فرآوری ، مواد معدنی حاصل از استخراج ۳۱ معدن مس را تحت پوشش خود قرار می دهند.

علی تشنه دل با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی، دانش بنیان کردن و صادرات آن بسیار حائز اهمیت می باشد افزود: برای فرآوری ماده معدنی به آب نیاز است، و اگر آب وجود نداشته باشد، فرآوری و در نتیجه، صادرات این مواد با مشکل مواجه می شود.

وی یکی دیگر از دلایل اصلی فرآوری نشدن مواد معدنی در استان سمنان را ضعیف بودن ساختارهای زیربنایی عنوان کرد و گفت: ساختارهای زیربنایی استان مانند برق، گاز و آب در ارایه خدمات به معادن استان بسیار ضعیف است که پراکندگی معادن یکی از دلایل اصلی آن عنوان می شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها