۲۴ هزار تن کالا از استان سمنان به خارج از کشور صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سمنان بابیان اینکه در دو ماه ابتدای سال جاری ۲۴ هزار تن کالا از این استان صادرشده است، گفت: ارز هر تن کالای صادراتی ۷۵۳ دلار بود.

۲۴ هزار تن کالا از استان سمنان به خارج از کشور صادر شد

حمیدرضا مداح ، صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه توسعه صادرات و کالاهای صادراتی استان به‌عنوان یک رویکرد مهم در این سازمان دنبال می‌شود، اظهار داشت: در دو ماه ابتدای سال جاری ۲۴ هزار و ۲۷۸ تن کالا از این استان به ۲۲ کشور جهان صادرشده است.

وی بابیان اینکه به‌طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در استان ۷۵۳ دلار بود، افزود: درمجموع ۳۴ قلم کالا از سوی ۳۳ واحد تولیدی این استان به سایر کشورهای جهان صادرشده است.

محصولات ساختمانی و مواد معدنی عمده‌ترین کالاهای صادراتی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ارزش این کالاهای صادراتی درمجموع ۱۸ میلیون و ۲۷۶ هزار دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: محصولات ساختمانی و معدنی ۵۳ درصد از کل کالاهای صادراتی را شامل می‌شد و بیشترین سهم در صادرات به این نوع کالا اختصاص یافت.

مداح بیان کرد: به ترتیب محصولات صنعتی با ۴۳ درصد، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی با سه درصد و محصولات کشاورزی و دامی با یک درصد به‌عنوان عمده‌ترین کالاهایی بود که از این استان صادر شدند.

وی در ادامه بابیان اینکه در این مدت یک هزار و ۳۵۵ تن کالا از گمرک ترخیص و به استان سمنان واردشده است، خاطرنشان کرد: ارزش این میزان کالای وارداتی درمجموع پنج میلیون و ۹۲۱ هزار دلار است.

واردات ۲۵ قلم کالا

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه درمجموع ۲۵ قلم کالا به این استان واردشده است، یادآور شد: این کالاهای وارداتی از سوی ۱۴ شرکت و واحد تولیدی و از ۹ کشور جهان وارد شده است.

مداح اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل ماژول نمایشگر، اجزا و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی، سایر هادی‌های برقی، محصولات تخت نورد شده، کائوچوی اتیلن و پروپیلن است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها