در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

روایتی متفاوت از ماجرای استعفای وزیر بهداشت/ نوبخت: کمبود بودجه بهانه است/ با استعفا، خواسته از استیضاح فرار کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: مشکلاتی که از جانب رسانه‌ها درباره استعفای وزیر بهداشت مطرح شده درست نیست. بودجه بخش سلامت نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

روایتی متفاوت از ماجرای استعفای وزیر بهداشت/ نوبخت: کمبود بودجه بهانه است/ با استعفا، خواسته از استیضاح فرار کند

روز گذشته الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در توییتی اعلام کرد که وزیر بهداشت مدتی است که به کابینه نمی‌رود. توییتی که حسابی سروصدا به پا کرده است و باعث شد که امروز حسن قاضی زاده هاشمی در حالیکه هنوز با استعفایش موافقت نشده است از وزارت بهداشت خداحافظی کند. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این استعفا ممکن است کلیدی برای ورود قاضی زاده به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 باشد. یکی از نمایندگان مجلس که پیشتر رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود، درباره استعفای قاضی زاده هاشمی توضیحات متفاوتی دارد.

علی نوبخت حقیقی در گفتگو با خبر فوری درباره استعفای وزیر بهداشت و علت آن که گفته می‌شود بدلیل کمبود بودجه است، گفت: استعفای وزیر بهداشت نوعی فرافکنی است و در این وضعیت که کشور در تحریم و فشار است نباید وزرا کابینه را رها کنند، می‌شود با ریخت و پاش کمتر هم وزارتخانه را اداره کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکلاتی که از جانب رسانه‌ها درباره استعفای وزیر بهداشت مطرح شده درست نیستند چراکه بودجه بخش سلامت نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی درخصوص بودجه بیماران خاص و کاهش آن افزود: امروز اعلام شده است که بودجه بیماران خاص کم شده است، در صورتی که بنده با اطلاعاتی که دارم بودجه بیماران خاص سال گذشته حدود 218 میلیارد تومان بوده و امسال این مبلغ به حدود 350 میلیارد تومان رسیده است.

این نماینده مجلس همچنین درباره پاداش بازنشستگی کارمندان وزارت بهداشت نیز تاکید کرد: ما فشار زیادی آوردیم که این پول زودتر پرداخت شود. در هفته‌های قبلی معوقات بازنشستگان بخش آموزش و پرورش پرداخت شد و این هفته هم نوبت به وزارت بهداشت رسیده بود.

وی درباره علت استعفای وزیر بهداشت گفت: به نظر من کمبود بودجه بهانه است و البته باید دید که آقای روحانی با این مساله موافقت می‌کند یا نه.

نوبخت در پایان اعلام کرد: متاسفانه وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت موفق نبوده ما نظارت‌هایی داشتیم، و هفته گذشته هم استیضاح این وزیر را امضا کردیم، به نظر من ایشان خواستند که با این استعفا از استیضاح فرار کنند!

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • م.دواتگر
    0

    احتمال نظر داشتن به مقام بالا تر مانند ریاست جمهوری را نادیده نگیرید ..

  • مسلم
    0

    این آقا هر کی هست داره دروغ میگه طرح سلامت درست بوده و موفق هم بوده است تنها وزیری که با تخصص و اطلاع کافی وزارت را بر عهده گرفته وزیر محترم بهداشت است.

  • هستی امینی
    0

    نمیدونم چطور نماینده شدن ,از اون طرف میگه نباید در چنین شرایطی کابینه رو ترک کنن ولی خودشون در بدترین شرایط اقتصادی وزیر اقتصاد وصنعت رو استیضاح کردن وکابینه رو بدون وزیر گذاشتن حالا که خودش استعفا کرده میگن از ترس استیضاح بوده واقعا موندیم توکار نمایندگان ملت واقعا خسته نباشید خواهشا دوره مجلس تموم شد یه مرخصی برین

  • مراد تناور
    0

    من احتمال میدم آقای وزیر دیگه از این همه خرج کردن برای روحانی خسته شده دو دور رئیس ستاد و آن همه خرج و آن وثیقه ۵۰ میلیاردی برای برادر رئیس جمهور احتمالا ازش خواستن برای برادر معاون اول و عراقچی هم وثیقه بگڌارد که دیگه خسته شده و فرار بر قرار ترجیح داده

  • حمیدخان
    0

    باید فورا وزیر بهداشت ممنوع الخروج و محاکمه شود

  • حسام
    0

    طرح سلامت فقط براي دكترها خوب و عالي شد يعني حقوق هاي بالاي 200 ميليوني ... ولي براي بيمارستانها و پرستارها هنوز ناكارآمد و غير منصفانه هست ... خيلي از بيمارستانها حسابشون خالي شده ... چون خودش دكتر بوده فقط به فكر دكترا بوده ...

  • علی
    0

    عزیزان دقت کنید نمیدانم اطلاعات شما چ قدر هست اما همینقدر بگم که طرح تحول سلامت دردسر بزرگی بود که این وزیر برای کشور بوجود آورد، دستمزد پزشکان و تعرفه های درمان را بسیار زیاد کرد و گفت در عوض دولت تامین بکنه، اکنون تامین این هزینه ها برای کشور بسیار سخت شده، البته کلیات طرح تحول خیلی خوب بود مانند رسیدگی به بیمارستان های دولتی و گسترش بیمه اما بخش اول که گفتم بسیار مشکل ساز شده، بعنوان کسی که در این بخش فعال هستم باید بدانید اکنون در همین بیمارستان های دولتی هزینه های بسیار بسیار زیاد تلف میشود، مثلا در یک بیمارستان بزرگ و مشهور دولتی تهران که کمیت خدمات دهی به بیماران در آن زیاد است اما کیفیت بسیار بد، کنگره ها و همایش های بسیار پر هزینه ای برگزار میشود!!!! تاکید میکنم بسیار پرهزینه، هدف از برگزاری اینها هم کاملا شخصی هست، یعنی برگزار کنندگان فقط و فقط به جهت دهها مورد منفعت شخصی بانی برگزاری اینها میشوند !!! مشکل بسیار هست ...

  • ناشناس
    0

    این آقا فکر میکند همه مثل خودش متمول هستند بر و ببین بیمارستانهای ما چقدر بل بشو است همه پولکی شده اند.دارو نیست ویا اگر هست قاچاق است .اینقدر ناز نکن برو دنبال تجارتت.آقای پورشه سوار بی غم که همیشه عصبانی هستی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها