با بیماری آیت االله هاشمی شاهرودی آشنا شوید/ علایم سرطان روده چیست؟

بیماری آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟ چه علایمی دارد؟ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

با بیماری آیت االله هاشمی شاهرودی آشنا شوید/ علایم سرطان روده چیست؟

در رسانه‌های مختلف عنوان شده است که آیت الله هاشمی شاهرودی بر اثر سرطان روده در وضعیت اغما به سر می‌برد. اما سرطان روده چیست و چه علایمی دارد؟

سرطان روده بزرگ اغلب از پولیب پدید می‌آید. با گذشت زمان برخی از این پولیپ ها می توانند به سرطان روده تبدیل شوند. پولیپ ها ممکن است کوچک باشند و علائمی بروز ندهند، به همین علت، پزشکان توصیه می کنند آزمایش های غربالگری منظم برای کمک به پیشگیری از سرطان روده بزرگ انجام شود تا این سلول های خونی به سرطان بدل نشود.

اما سرطان روده بزرگ چه علایمی دارد؟

تغییر درعادات روده شما، از جمله اسهال یا یبوست یا تغییر مداوم در مدفوع شما، که بیش از چهار هفته طول بکشد.
_خونریزی مستقیم یا خون در مدفوع شما.
_ناراحتی مکرر شکم، مانند گرفتگی، نفخ یا درد.
_احساس اینکه روده شما کاملا خالی نشده است.
_ضعف یا خستگی.
_کاهش وزن نامعلوم.

نکته نگران کننده کجاست؟
بسیاری از افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ هیچ علائمی در مراحل اولیه بیماری ندارند. هنگامی که علائم ظاهر می شوند، به احتمال زیاد، بسته به اندازه و مکان سرطان در روده بزرگ شما متفاوت است.

چگونه سرطان روده بزرگ نگیریم؟

هنگامی که مردم از مناطقی که رژیم غذایی معمولی کم چرب با فیبر بالا دارند به مناطقی که رژیم معمولی غربی در آن رایج است حرکت می کنند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در این افراد به طور قابل توجهی افزایش می یابد. روشن نیست که چرا این اتفاق می افتد، اما محققان مطالعه می کنند که آیا یک رژیم غذایی با چربی زیاد و فیبر کم، بر میکروب هایی که در روده بزرگ زندگی می کنند اثر دارد.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ذوالقرنین
    0

    بهتر نیست مسئولان به عاقبت هم فکر کنند ببینند که چه غنی و فقر بیشتر از یک کفن نخواهند برد شاید در رفتارشان کمی بیاندیشنداگر میتونست باهاتون ارتباط برقرار کنه جز این نمیگفت.آخرین لحظات پیغمبر اکرم و جمع کردن مردم برای حلالیت.نشانی از سخت بودن حساب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها