۲ داروی ایرانی درمان سرطان فردا رونمایی می شود

یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به تولید 2 داروی ضدسرطان شده که این محصولات درمانی پیشرفته، فردا ( 29 آذر ماه ) با حضور اساتید این حوزه رونمایی خواهد شد.

۲ داروی ایرانی درمان سرطان فردا رونمایی می شود

دکتر نیما سپهری مدیرعامل شرکت نانو الوند روز چهارشنبه اظهار داشت: متخصصین این شرکت دانش بنیان موفق شدند داروی ایدانترا® (ایداروبیسین هیدروکلراید) را برای درمان نوعی از سرطان خون ( لوکمی حاد میلوئید ) و زایبرون® (آبیراترون استات) را برای درمان سرطان پیشرفته پروستات تولید کنند.
وی طول مدت پروژه تولید این 2 محصول دارویی را بین 2 تا 3 سال اعلام کرد و گفت: این داروها مشابه ایرانی نداشته و تنها از طریق واردات تامین می شدند که متخصصین جوان ما توانستند با تکیه به دانش فنی تولید داروهای پرخطر تزریقی و خوراکی، آنها را تولید کنند.
سپهری ادامه داد: محصول دارویی ایدانترا به صورت محلول تزریقی در 3 دوز 5 و 10 و 20 میلی گرم در ایران تولیدشده است. سازنده اصلی این دارو یک شرکت آمریکایی بوده و هم اکنون این شرکت دانش بنیان تنها رقیب آن به شمار می آید.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: داروی زایبرون به شکل قرص های روکش دار 250 میلی گرمی در بسته های 120 عددی وارد بازار شده است که این دارو نیز تا به حال صرفا به صورت واردات تامین می شده است.
وی ادامه داد که زایبرون روزانه 4 عدد در مبتلایان به سرطان های پروستات بدخیم استفاده می شود و با توجه به خوراکی بودن این دارو، مصرف آسان و عوارض قابل کنترل آن می تواند کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد.
سپهری به کیفیت بالای این داروها اشاره کرد و گفت: قیمت این 2 داروی درمان سرطان نسبت به مشابه خارجی، کاهش چشمگیری دارد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: صادرات داروی ایدانترا از یک ماه پیش آغاز شده و برنامه ریزی برای گسترش صادرات این محصول پیشرفته دارویی ادامه دارد .
وی با اشاره به اینکه این مجموعه تاکنون موفق به تولید بیش از 20 داروی ضد سرطان شده است، افزود: تولید داروهای جدید در دست اقدام است و تا پایان امسال 2 داروی دیگر تولید و وارد بازار می شود.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها