سونای مادون قرمز چیست؟

استفاده از سونای مادون قرمز دستورالعمل خاص و مهمی ندارد. استفاده از آن چند مرحله ساده دارد که می توانید آن را طبق نیاز خود تنظیم کنید.

سونای مادون قرمز چیست؟

به گزارش خبر فوری ، این روزها روش‌های زیادی برای لاغر شدن توصیه می‌شود، یکی از این روش‌ها استفاده از سونای مادون قرمز است.

سونای مادون قرمز چیست؟

در این سونا از حرارت دهنده مادون قرمز استفاده می گردد. (در سوناهای سنتی از کوره های با منبع انرژی گاز، الکتریسیته و یا چوب استفاده می گردد) در سونای مادون قرمز بدن افراد داخل سونا مستقیما توسط پرتوهای مادون قرمز گرم می گردد.

برای سونای مادون قرمز باید چه کنیم؟

این مرحله را با روشن کردن سونا و تنظیم دمای مورد علاقه آن شروع کنید. دمای معمول بین 110 تا 120 f است اما امتحان کنید چه دمایی برای شما مناسب است. حتی شما می توانید دما را در طول جلسه سونا کم یا زیاد کنید که این بستگی به وضعیت شما در آن لحظه و دمای محیط بیرون و درون دارد.

در این بین شما 10 تا 20 دقیقه زمان دارید تا سونا گرم شود. یک انتخاب برای استفاده از این زمان این است که میتوانید یک دوش گرم بگیرید.این کار باعث تعریق بیشتر شما در طول جلسه سونا می شود. فراموش نکنید که خودتان را قبل از رفتن به سونا خشک کنید چرا که آب و رطوبت بدنتان باعث تیره شدن و تاب برداشتن چوب اتاق سونا می­شود.

برخی افراد قبل از رفتن به سونا نرمش میکنند چرا که این کار باعث میشود تا در سونا زودتر عرق کنند. قبل از سونا تصمیم بگیرید که در طول جلسه سونا می خواهید چه کار کنید.شاید طول جلسه سونا فرصت مناسبی باشد تا مطالعه کنید و یا سی دی بگذارید و گوش کنید و شاید هم اصلا بخواهید تمرینات تنفسی انجام دهید تا به آرامش بیشتری برسید.

از سونای مادون قرمز استفاده کنید

وقتی که سونا آماده شد وارید شوید و در وضعیت مناسبی که راحت هستید بنشینید. فراموش نکنید تا تایمر را تنظیم کنید. زمان تایمر را در استفاده های اول کم و در حد 20 دقیقه تنظیم کنید و به تدریج در جلسات بعدی زمان آن را افزایش دهید.

در طول جلسه سونا کارهای زیادی میتوانید انجام دهید مثلا می توانید فقط بنشینید و از احساس تابیدن امواج مادون قرمز به بدنتان و اینکه چگونه بدنتان شروع به عرق کردن میکند و چگونه کل بدنتان گرم میشود لذت ببرید. و اینکه چگونه دم و بازدم میکنید.

یا اینکه میتوانید به آرامی قسمتهایی از بدن خود را ماساژ دهید و یا اینکه از شخص دیگری بخواهید بدن شما را ماساژ دهد. یا میتوانید به موسیقی گوش دهید و یا از پخش فیلم dvd استفاده کنید( بعضی از مدلهای سونای مادون قرمز این امکانات را دارند).

از آنجایی که سونای مادون قرمز دمای محیط کمتری نسبت به سونای سنتی دارد و نیز خبری از آب و بخار در آن نیست، بنابراین دامنه فعالیتهای بیشتری در طول جلسه سونا دارید. اما به هر حال دما در این نوع سونا هنوز میتواند بالا باشد و این محیط نمیتواند مناسب برای کارهای فکری باشد پس انجام کارهایی که نیاز به تفکر دارد، توصیه نمی­شود.

سونای مادون قرمز چه تاثیری دارد؟

سونای مادون قرمز میتواند سبب بالا رفتن دمای بدن و تب شود بنابراین باید با دقت استفاده شود. به عنوان یک اصل همیشگی، اگر زمانی عرق کردنتان متوقف شد و احساس ناخوشایند و بدی کردید، خیلی سریع از سونا خارج شوید. به هيچ عنوان قبل و بعد از سونا از مشروبات الكلي، قهوه و نوشابه هاي گازدار استفاده نكنيد. اگر تب دارید و یا حالتان خوب نیست، بهتر است به سونا نروید. هیچ وقت خودتان را مجبور به سونا رفتن نکنید. هرگز در سونا نخوابید.


33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها