انجام سالانه ۱۱۴۷عمل کاشت حلزون/پرداخت ۹۰درصد هزینه

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در ۱۳ سال اخیر، ۸ مرکز جدید کاشت حلزون اضافه شده و تعداد اعمال جراحی در سال به ۱۱۴۷مورد کاشت حلزون افزایش یافته است.

انجام سالانه ۱۱۴۷عمل کاشت حلزون/پرداخت ۹۰درصد هزینه

قاسم جان بابایی، در نشست مشترک کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی که به منظور بحث و تبادل نظر اعضای کمیته کاشت در خصوص مشکلات بیماریابی، درمان، پیگیری و مسائل مالی بیماران کاشت حلزون شنوایی با معاونت امور اجتماعی، معاونت بهداشتی، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و موسسه خیریه بخشش در معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۱ مرکز کاشت حلزون در کشور فعال است که تاکنون بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی در این مراکز توسط کادر مجرب درمانی انجام شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۷۱ جراحی کاشت حلزون در کشور آغاز شده است. با مشارکت و همکاری شورای عالی پزشکی و هیات امنای ارزی و سازمان های مرتبط، در ۱۳ سال اخیر ۸ مرکز جدید کاشت حلزون اضافه شده و تعداد اعمال جراحی از ۱۷۴ عمل سالانه به ۱۱۴۷ عمل در سال رسیده است که نشان دهنده توان علمی تیم های درمانی این حوزه است.

جان بابایی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از هزینه پروتز و هزینه درمان بیماران توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود و مابقی توسط موسسه خیریه بخشش و سازمان بهزیستی که این همدلی و همراهی جای تقدیر و تشکر دارد، هزینه می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت هزینه ها در ارائه خدمات باید مد نظر قرار گیرد، گفت: در حال حاضر، تدوین گایدلاین ها و راهنماهای بالینی در این خدمت در دستور کار است که با ابلاغ آن و اجرای فرآیندها در بستر نقشه راه درمان و سطح بندی خدمات، منجر به ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و دسترسی عادلانه به خدمات خواهد شد.

در این نشست، از سامانه ثبت خدمات کاشت حلزون رونمایی به عمل آمد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها