نحوی نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

موافقت وزارت بهداشت با تخصیص ارز دولتی به سمعک

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: توانستیم وزارت بهداشت را برای تخصیص ارز دولتی به سمعک قانع کنیم.

موافقت وزارت بهداشت با تخصیص ارز دولتی به سمعک

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره مشکلات ارائه تجهیزات به ناشنوایان کشور اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امسال سازمان بهزیستی کشور با آن مواجه بود، کمبود تجهیزات کمک توانبخشی ناشنوایی بود.

وی با بیان اینکه در بحث توانبخشی، سمعک و باتری آن تنها وسیله ای است که متکی به خارج از کشور است، گفت: در این زمینه توانستیم با اقناع کردن وزارت بهداشت، برای گروه سمعک ارز دولتی دریافت کنیم.

وی درباره باتری های سمعک موجود در گمرک و مشکل ترخیص آنها افزود: در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

نحوی نژاد درباره برنامه بهزیستی برای کاهش قیمت سمعک بیان کرد: برنامه ما با برای مقابله با گرانی سمعک و باتری آن، این بود که سقف خرید این تجهیزات را بالا ببریم و این کار با موفقیت انجام شد.

وی درباره کسانی که سمعک و باتری آن را با نرخ دولتی توزیع نمی کنند، گفت: از وزارت بهداشت خواستیم تا شرکت هایی را که با ارز دولتی اقدام به واردات تجهیزات توانبخشی می کنند به ما معرفی کند تا بتوانیم با آن دسته از افرادی که سمعک و باتری آن را با ارز دولتی خریداری کرده و قصد توزیع با قیمتی بیشتر دارند، از طریق مراجع قانونی برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: طرح سازمان بهزیستی برای اشتغال ناشنوایان

معاون توانبخشی بهزیستی افزود: نامه ای هم به سازمان تعزیرات نوشته شده که اگر احیانا انبار هایی در این زمینه و تجهیزات دیگر کشف شد ، با پرداخت هزینه از طرف سازمان بهزیستی آن تجهیزات در اختیار ما قرار گیرد.

به گفته نحوی نژاد، اولویت اقدامات سازمان بهزیستی کل کشور، تشویق خیرین به مشارکت است تا از راه مشکلات افزایش تجهیزات توانبخشی ناشنوایی حل شود.

وی ضمن اشاره به حضور 20 هزار نفر در نوبت دریافت سمعک اظهار داشت: تا پایان پاییز امسال به 50 درصد این افراد سمعک داده می شود.

وی درباره زمان برطرف شدن مشکل سنوات دانشجویان ناشنوا گفت: تا پایان سال جاری با تمهیداتی که سازمان بهزیستی انجام می دهد، مشکل این عزیزان نیز حل خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها