افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی طی 10 سال آینده / فاکتورهای خطر در بروز سکته‌های قلبی

دبیر انجمن آترواسکلرز ایران گفت: طی 10 سال آینده به دلیل شیوع چاقی، دیابت و افزایش استعمال دخانیات بیماری‌های قلبی و عروقی شیوع بیشتری خواهند داشت.

افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی طی 10 سال آینده / فاکتورهای خطر در بروز سکته‌های قلبی

مسعود اسلامی با اشاره به رشد 50 درصدی ارسال مقالات برای این کنگره افزود: در کشور خوشبختانه در حوزه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و بهترین درمان و داروها امروزه برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر علمی بیستمین تازه‌های قلب و عروق ادامه داد: علی‌رغم این مساله در حوزه پیشگیری در حوزه قلب و عروق ضعیف عمل کرده و برنامه‌های مدونی نداریم و به دلیل شیوع چاقی، عدم تحرک،‌دیابت و افزایش استعمال دخانیات متاسفانه شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه سکته قلبی در حال افزایش است.

اسلامی نسبت به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی طی 10 سال آینده هشدار داد و اعلام کرد: امکانات پزشکی با این رشد بیماری‌های قلبی و عروقی جوابگوی بیماران در آینده‌ نیست و این مساله ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: بسیاری از کشورهای غربی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی به خوبی عمل کرده و اکثر بیماران بستری در سی‌سی‌یو افراد مسن در این کشورها هستند ولی در ایران متاسفانه افراد میانسال و حتی جوان دچار سکته‌های قبلی وسیع می‌شوند و در سی‌سی‌یو بیمارستان‌ها بستری هستند.

دبیر انجمن آترواسکلرز ایران به اجرای طرح 247 توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و بیان داشت: براساس این روش هر 7 روز هفته به صورت 24 ساعته برخی از بیمارستان‌های کشور این آمادگی را داشته که بیمارانی که در آمبولانس اورژانس با درد قفسه سینه، نوار قلب از آنها گرفته شود و تشخیص سکته صورت گیرد مستقیم به آنژیوگرافی اعزام و رگ‌های آنها باز می‌شود.

اسلامی ادامه داد: تکنیک‌های جدید تصویربرداری قلب در درمان دقیق و صحیح بیماران بسیار موثر بوده و خوشبختانه امکانات در کشور موجود است و جدیدترین دستاوردها در این زمینه در ا ین کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن آترواسکلرز ایران گفت: داروهای جدید قبلی به ویژه داروهای ضد انعقادی، ضد پلاکتی، ضد فشار خون و کنترل کننده قند خون در بیستمین کنگره سازه‌های قلب و عروق مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد که امیدواریم بزودی این داروها به کشور وارد و ریسک بروز سکته‌های قلبی کاهش یابد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها