حذف بیمه رایگانِ چند بیمه‌ای‌ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به رونمایی از سامانه ۱۶۶۶ از امکان حذف بیمه رایگان چند بیمه ای ها خبرداد.

حذف بیمه رایگانِ چند بیمه‌ای‌ها

مهندس طاهر موهبتی در مراسم رونمایی از سامانه ۱۶۶۶ این سازمان که در راستای ارتباط بهتر با بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد این سازمان ایجاد شده، گفت: یکی از رویکردهای جدی ما در سازمان بیمه سلامت در سال ۹۷ استقرار سازمان الکترونیک است که البته شاید برای عده‌ای دور از ذهن باشد که سازمانی که وظیفه اصلی‌اش صیانت مالی از بیمه شدگان و فراهم کردن دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است و باید در راستای خرید راهبردی خدمات، ‌اجرای راهنمایی بالینی، سطح بندی و نظام ارجاع و اجرای پزشک خانواده عمل کند، چرا باید در این حوزه اقدام کند.

حذف بیمه رایگانِ چند بیمه‌ای‌ها
موهبتی با اشاره به موضوع حذف هم پوشانی‌های بیمه‌ای، گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار هم پوشانی بیمه‌ای رفع شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال، دو میلیون و ۵۰۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای دیگر نیز رفع شود. در گذشته اگر هم پوشانی بیمه‌ای کسی را رفع می‌کردیم، ممکن بود مجددا هم پوشانی بیمه‌ای برایش ایجاد شود؛ چراکه پایگاه جمعیتی الکترونیکی مناسبی نداشتیم، اما اتفاق جدید این است که خوشبختانه دیگر همپوشانی جدید ایجاد نمی‌شود و در زمان صدور و تعویض دفترچه در سامانه دارو و حتی سامانه استحقاق سنجی نیز همپوشانی قابل شناسایی و حذف هستند و بر این اساس اگر کسی دارای همپوشانی بیمه‌ای باشد، بیمه رایگانش حذف می‌شود؛ چراکه بیمه رایگان برای کسانی است که تمکن مالی ندارند.

حذف دفترچه بیمه در ۶۰۰ بیمارستان دولتی
موهبتی با اشاره به برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز درمانی اظهار کرد: در ۶۰۰ بیمارستان دولتی کشور اقدام به حذف دفترچه کرده‌ایم که قدم بسیار مهمی بود و باید این کار را در بخش خصوصی و سرپایی هم انجام دهیم. در عین حال باید به زودی شاهد صدور اسناد الکترونیکی و ایجاد سامانه پردازش اسناد الکترونیکی براساس گاید لاین‌ها باشیم. این موضوع طرح بزرگی است که فعلا در بیمارستان‌های استان اصفهان به صورت پایلوت در حال اجراست و اسناد پزشکی به صورت الکترونیک بررسی می‌شوند. ما هم اعلام کردیم که اسنادی که به صورت الکترونیکی بررسی و ارائه شوند ۹۰ درصد مطالبات‌شان را به روز پرداخت می‌کنیم تا تشویقی برای مراکز مختلف باشد.

موهبتی همچنین در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت ایران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: ما کمتر با مردم گفت‌وگو می کنیم و اصلا ابزاری را فراهم نکردیم که مردم بتوانند با ما صحبت کنند و یا ما مسائل را به مردم اطلاع دهیم. آگاهی‌های مردم از حقوق‌شان بسیار اندک است و این ضعف مردم نیست، بلکه ضعف دستگاه‌های اجرایی است. طبیعی است که انتظار می‌رود که محمل و سامانه‌ای را باید فراهم می‌کردیم تا از این طریق پاسخگویی خودمان به مردم را در عرصه عمل نشان دهیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها