32 بیماری متابولیکی نوزادان غربالگری می شود

رئیس سی‌امین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان، از غربالگری 32 بیماری متابولیکی نوزادان در مرکز طبی کودکان خبر داد و گفت: اگر در روزهای اول این بیماری‌ها را تشخیص دهیم، از عوارض ناشی از آنها پیشگیری می‌شود.

32 بیماری متابولیکی نوزادان غربالگری می شود

محمد ربانی افزود: غربالگری نوزادان در آزمایشگاه متابولیک مرکز طبی کودکان وابسته به مرکز تحقیقات رشد و تکامل انجام می شود که طی آن بیماری های ارثی و مادرزادی بررسی و شناسایی می شوند.
وی اظهار داشت: این طرح به ‌صورت پایلوت در مرکز طبی بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می‌شود و امیدواریم این برنامه به زودی در سراسر کشور نیز اجرایی شود.
ربانی اضافه کرد: پس از موفقیت در ارتقای سلامت کودکان در کشور و کاهش مرگ و میر کودکان، کنترل بیماری‌های اسهالی و تنفسی، در چند سال اخیر محور موضوعات مورد توجه برگزارکنندگان همایش بین المللی بیماری های کودکان بوده است.
به گفته وی، همچنین با توجه به اعتقاد بر لزوم همکاری بخش‌های مختلف پزشکی در همایش های علمی، این همایش طی چهارده سال گذشته در دو بخش پزشکی و پرستاری برگزار شده است تا همکاران گروه پرستاری نیز فرصت بازآموزی دانش در زمینه طب کودکان و فرصت تبادل تجربیات علمی با یکدیگر و با پزشکان را داشته باشند.
ربانی افزود: طی 9 سال گذشته نیز با توجه به نقش کلیدی محققان جوان و دانشجویان گروه‌های پزشکی در ارتقای علمی کشور، بخشی با عنوان همایش محققان جوان طب کودکان با همکاری کانون استعدادهای درخشان و مرکز پژوهش های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به این همایش افزوده شد که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.
سی‌امین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان در روزهای 26 تا 29 مهرماه در مرکز طبی کودکان برگزار می شود.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها