استفاده از ماده موثره درجه ۳ در داروی «والزارتان» صحت ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: دستور جمع آوری داروی «والزارتان » به هفت شرکت داده شده و بر اساس قانون آن‌ها باید ظرف مدت ۴ هفته گزارش نهایی را اعلام کنند.

استفاده از ماده موثره درجه ۳ در داروی «والزارتان» صحت ندارد

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص ریکال داروی والزارتان توضیح داد: ریکال و جمع آوری این دارو فقط برای والزارتان تولید شده از ماده موثره محصول شرکت چینی است و طبیعتا فقط شامل محصول والزارتان شرکت‌هایی خواهد شد که ماده اولیه خود را از این شرکت خاص تأمین کرده اند.

وی افزود: در بررسی های سازمان غذا و دارو، مشخص شد که از میان 17 شرکت تولیدکننده والزارتان در ایران، هفت شرکت ماده اولیه خود را از این شرکت تامین کرده‌اند و دستور ریکال و جمع آوری محصول والزارتان این هفت شرکت صادر شد و طبق فرآیند معمول ریکال از بازار دارویی جمع آوری و مرجوع خواهند شد.

سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: دستور ریکال والزارتان خطاب به هفت شرکت صادر شده است و این دستور تنها متوجه والزارتان تولیدی هفت شرکت مورد اشاره بوده و داروی والزارتان تولیدی ده شرکت دیگر داخلی کماکان در بازار دارویی کشور موجود و در دسترس خواهد بود و مشکلی برای مصرف نخواهند داشت.

وی افزود: باید توجه داشت که شرکت چینی مذکور جزو معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی بوده و کشورهای اروپایی مواد اولیه خود را از آن تأمین می‌کنند.

جهانپور تصریح کرد: دستور جمع آوری این دارو به هفت شرکت داده شده و بر اساس قانون آن‌ها باید ظرف مدت 4 هفته گزارش نهایی را اعلام کنند.

وی در پایان توضیح داد: اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه برخی از شرکت‌ها از ماده موثره درجه 3 استفاده کرده‌اند صحت ندارد و شرکت چینی مذکور جز معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارو است.


منبع: فارس

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها