تجمع اعتراضی متخصصان زنان در مشهد/ چرا وزارتخانه به ماماها بهای بیشتری می‌دهد؟

تعدادی از متخصصان زنان و زایمان امروز در مشهد تجمع کردند. آنها به بخشنامه ترویج زایمان طبیعی در سال 97 معترض هستند.

تجمع اعتراضی متخصصان زنان در مشهد/ چرا وزارتخانه به ماماها بهای بیشتری می‌دهد؟

به گزارش خبر فوری ، حدود 150 نفر از پزشکان زنان در مشهد با در دست گرفتن پلاکاردهایی با مضمون هایی همچون «احترام به حق بیمار برای انتخاب روش زایمان»، «دستورالعمل ترویج زایمان طبیعی 97 غیرقابل قبول است» و «ملاک اعتباربخشی بیمارستان‌ها باید بر اساس تلاش آنها برای بهتر بودن است»، نسبت به بخشنامه ترویج زایمان طبیعی اعتراض کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبر فوری گفت: به دنبال بخشنامه جدید، قدرت عمل ماماها از متخصصان زنان بیشتر شده است. اکنون ماماها می توانند بیمار خود را بدون هماهنگی با یک پزشک زنان به اتاق زایمان ببرند اما اگر پس از آن مشکلی پیش بیاید مسئولیت همه چیز با پزشک زنان آنکال بیمارستان است، در حالی که آن پزشک سابقه بیمار را ندارد.

او گفت: اکنون در بیمارستان ها قدرت بیشتر را ماماها و مسئولیت بیشتر را پزشکان دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تعداد كافي متخصص زنان، بازگشت به دهه ٣٠و ٤٠ و دادن حق زايمان بطور مستقل به ماما كه قادر به نجات جان مادر و نوزاد به تنهايي در مواقع خطر نيست منطقی به نظر نمی رسد و از آنجا كه هر زايمان كم خطر هر لحظه ممكن است به مسئله ای پر خطر تبديل شود،این وضعیت سبب به خطر افتادن جان مادر وجنين خواهد شد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مصطفی محمدی
    0

    بله . به خاطر پول های حرامی که در ازای سزارین های غیر ضروری میگیرن. و به بیمار نمیگن که سزارین چه عوارض وحشتناکی داره . پزشکان متاسفانه تبدیل به افرادی سیری ناپذیر شدن . الان یه کاری کردن که تولد یه بچه و مراقبت 9 ماه بارداری مادران مثل آزمایشات غربالگری ، سونو گرافی های بی مورد و غیره بالغ بر 10 میلیون شده

    نظرات شما -
    • مهتاب کرامت
      0

      دقیقا.پزشکان همیشه میخواهند یکه تاز عرصه زنان باشند و ماما پله ای برای ترقی مالی بیشتر آنان.به همین دلیل سخت مخالف این طرح هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها