وزارت بهداشت:

40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:30 تا 40 درصد انواع سرطان، حدود 50 درصد بیماری های قلبی - عروقی و تا 80 درصد بیماری دیابت نوع 2 با رعایت یک الگوی غذایی سالم و درست، قابل پیشگیری است.

40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند

درمان و آموزش پزشکی، زهرا عبدالهی افزود: بیماری های غیرواگیر نه تنها در ایران که در همه جهان شایع است و این مساله ثابت می کند که الگوی غذایی مردم و نحوه تغذیه یک عامل بسیار مهم در بروز این بیماری هاست.

عبداللهی تصریح کرد: بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، چاقی و اضافه وزن، فشار خون بالا، چربی خون بالا و بیمارهای قلبی و عروقی تمام اقشار جامعه را صرف نظر از وضعیت اقتصادی شان، درگیر کرده است که می توان به راحتی و با رعایت یک الگوی تغذیه صحیح از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص ارائه خدمات مشاوره تغذیه برای افراد کم بضاعت گفت: خدمات مشاوره ای تغذیه و رژیم در بخش خصوصی هزینه در بر دارد و برخی گروه ها امکان دریافت چنین خدماتی را ندارند، به همین جهت این خدمات در حال حاضر در قالب طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت به ویژه در مناطق محروم و برای اقشار کم درآمد جامعه توسط کارشناسان تغذیه وزارت بهداشت به صورت رایگان این خدمات ارائه می شود.

عبداللهی ادامه داد: طرح تحول سلامت این شرایط را برای دهک های پایین جامعه فراهم کرده است و کمک می کند تا تمام افراد جامعه بتوانند از شرایط برابر برخوردار باشند.

منبع: ایرنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها