کینوا، دریایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی

در دنیای امروز، یکی از چالش‌های روزمره هرشخص، انتخاب مواد غذایی است که ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم بدن را تامین کند و طعم خوبی هم داشته باشد.

کینوا، دریایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی

مقدمه

در دنیای امروز، یکی از چالش‌های روزمره هرشخص، انتخاب مواد غذایی است که ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم بدن را تامین کند و طعم خوبی هم داشته باشد. در اکثر مواد غذایی، این دو شرط به‌طور هم‌زمان وجود ندارد و این موضوع باعث سخت‌شدن انتخاب می‌شود.

 معمولا خوراکی‌هایی که طعم خوبی دارند، از نظر ارزش غذایی ضعیف‌تر هستند و بلعکس، خوراکی‌هایی که ارزش غذایی بالایی دارند، خوش طعم نیستند. محصولات غذایی کینوای کینوفیت، هر دو شرط یادشده را دارند به این معنا که حس خوشمزگی، لذت و سلامتی را القا می‌کنند. در ادامه به بررسی این محصولات و ویتامین‌ها و مواد مغذی  موجود در آن‌ها خواهیم پرداخت.

چه ویتامین‌هایی در کینوا وجود دارد؟

کینوا یک منبع کامل برای دریافت ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. از این رو، گنجاندن کینوا در رژیم غذایی روزانه می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های ضروری را پوشش دهد. کینوا به‌عنوان یک شبه‌غله، حاوی مقدار قابل توجه‌ای از ویتامین‌هایB۱,B۲,B۳,B۶,B۹,E است و استفاده از آن می‌تواند نیاز به مصرف مکمل‌ها برای تامین این ویتامین‌ها را کاهش دهد. هرکدام از این ویتامین‌ها، وظیفه خاصی در بدن دارند و کمبود آن‌ها می‌تواند آسیب‌های غیرقابل جبرانی وارد کند.

چه مواد مغذی در کینوا یافت می‌شود؟

کینوا حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، پروتئین، منیزیم، فسفر، آهن، زینک و... است. وجود همه این مواد مغذی در کینوا، این شبه‌غله را به یک انتخاب عالی برای افراد با همه انواع رژیم‌های غذایی تبدیل کرده است. . فیبر موجود در کینوا، باعث طولانی‌تر شدن حس سیری می‎شود و از مصرف مواد غذایی زیاد برای سیر شدن جلوگیری می‌کند.

همچنین منیزیم موجود در کینوا، باعث کنترل سطح قند خون، بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از گرفتگی عضلات می‌شود. کینوا گزینه مناسبی برای کنترل سطح قندخون است و استفاده از این شبه‌غله می‌تواند برای افراد دیابتی بسیار مفید باشد.

2

محصولات متنوع کینوا کینوفیت، سرشار از خواص شگفت‌انگیز

پاف کینوا کینوفیت

پاف‌های برپایه ذرت از پرطرفدارترین خوردنی‌ها هستند که البته از نظر سلامتی، ضررهای بسیاری دارند. پاف‌های تولید شده بر پایه کینوا، علاوه بر۳۰% چربی کاهش یافته و طعم لذیذ، از نظر سلامتی نیز مناسب استفاده همه افراد است. به‌طور کلی، کینوا ۴ برابر پروتئین، ۲۰ برابر کلسیم و ۶ برابر آهن بیشتری نسبت به ذرت دارد و این تفاوت، در محصولاتی که از آن‌ها تهیه می‌شود نیز مشهود است.

پاف کینوا کینوفیت در سه طعم پنیری، چیلی و سبزیجات تولید می‌شود و می‌تواند یک انتخاب عالی برای همه افراد باشد.

کروتان کینوا کینوفیت

کروتان کینوا کینوفیت یک نان تهیه‌شده از کینوا است که در سه طعم مختلف عرضه می‌شود. بنا به ذائقه می‌توان از یکی از طعم‌های این محصول که شامل کروتان کره و سیر، کروتان پنیر پارمسان و کروتان چاشنی ایتالیایی است، استفاده نمود.

 کروتان کینوا کینوفیت از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. از این محصول معمولا درغذاهایی مثل سالاد و سوپ استفاده می‌شود اما کاربرد غذایی آن محدود به این غذاها نیست و می‌توان بنابر سلیقه، در هر غذایی از کروتان کینوا کینوفیت استفاده کرد.

کوکی کینوا کینوفیت

کوکی‌ها یکی از محبوب‌ترین خوردنی‌های این روزها برای اکثر مردم هستند. طعم خوب کوکی‌ها باعث جذابیت آن‌ها می‌شود اما کالری بالا و حجم زیاد شکر و روغن، باعث می‌شود که استفاده زیاد از کوکی توصیه نشود. کوکی کینوا یکی از محصولات کینوفیت است که طعم بسیار دلچسبی دارد و از نظر سلامتی نیز مشکلات سایر کوکی‌ها را ندارد.

 اختلاف چشم‌گیر شکر و روغن کوکی کینوا کینوفیت و سایر کوکی‌ها، باعث شده که این محصول برای افراد مبتلا به دیابت نیز گزینه مناسبی باشد و همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. این کوکی‌ها خواص دانه کینوا را دارند و ارزش غذایی به‌مراتب بالاتری از کوکی‌ها تهیه‌شده از گندم دارند.

کوکی‌ کینوا کینوفیت تحت عنوان سه محصول زیر ارائه می‌شود:

    • کوکی شکلاتی کینوا با تکه‌های فندق

    • کوکی وانیلی کینوا با تکه‌های شکلات

    • کوکی میکس که ترکیبی از دو کوکی  بالاست

1

شبه‌غله کینوا کینوفیت

کینوا به‌عنوان یک شبه‌غله، منبع کاملی از پروتئین است. استفاده از کینوا باعث می‌شود فیبر و منیزیم آن جذب بدن شده و به بهبود فعالیت‌های بدن کمک کند. شبه‌غله کینوا کینوفیت می‌تواند به‌عنوان منبع غنی مواد مغذی و ویتامین مورد استفاده قرار گیرد و جایگاه ثابتی در برنامه غذایی داشته باشد.

 از این شبه‌غله می‌توان به‌صورت آرد، دانه و پرک، در کنار سایر مواد غذایی استفاده کرد. طعم شبه‌غله کینوا کینوفیت به گونه‌ای است که می‌‌شود که آن را به تنهایی یا همراه با سایر مواد غذایی مصرف کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • alireza
    0

    من از محصولات این برند استفاده کردم و بی نظیر بوده
    ممنون از شما
    کینوفیت ممنونم ازت

  • زهرا عزیزی
    0

    اره منم ازمحصولات کینوفیت استفاده کردم و خوب بوده ناموسا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها