تکلیف افرادی که برای رفتن به حج واکسن مورد نظر سعودی را نزده‌اند، مشخص شد

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تکلیف افرادی که برای رفتن به حج واکسن مورد نظر سعودی را نزده‌اند مشخص کرد.

تکلیف افرادی که برای رفتن به حج واکسن مورد نظر سعودی را نزده‌اند، مشخص شد

طاهر درودی درباره افراد عازم به حج تمتع که واکسن‌های مورد تایید سعودی را نزده‌اند، گفت: افرادی که دو دز واکسن‌هایی مانند سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک زدند مورد تایید عربستان است و نیاز به تزریق واکسن دیگری نیست،‌ اما افرادی که این سه واکسن را نزدند باید تا زمان اعزام به عربستان دو دز واکسن سینوفارم تزریق کنند.

وی با بیان این که این نظر مشترک وزارت بهداشت و هلال احمر است،‌ افزود: تمام فرایندها برای تزریق این دو دز واکسن به افراد که عازم حج هستند، با همکاری وزارت بهداشت انجام گرفته است و افراد که این شرایط را دارند باید هرچه زودتر با دردست داشتن کارت ملی به مراکز تزریق واکسن بروند و دز نخست واکسن سینوفارم را تزریق کنند و پس از یک ماه، دز دوم سینوفارم را تزریق کنند.

درودی اضافه کرد: پس از طی این مراحل، کارت دیجیتال واکسن برای ورود به عربستان و اعمال حج به فرد اعطا می‌شود و آن موقع فرد می توانند وارد کشور عربستان سعودی شود.

وی با بیان این که تزریق واکسن، تنها  مورد پروتکل شیوه‌نامه کرونا برای ورود به عربستان نیست، اظهارداشت: تمام زائران موظف به در دست داشتن جواب منفی Pcr منفی هستند و باید به جز تزریق کرونا، هنگام ورود به عربستان در سلامت کامل باشند. 

بر اساس تازه ترین اعلام رسمی وزارت حج و عمره عربستان، تعداد اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران در حج امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است. تعداد یاد شده شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    مگرانها می دانندواکسنچه هست. .چه کاربردی دارد

  • ناشناس
    0

    گناه حج نرفتن ما گردن کسانی که وضعیت مالی مردم رو خراب کردن. ما حتی تا شاه عبداعظیم هم نمیتونیم بریم

    نظرات شما -
    • س
      0

      همان دزدها به حج می روند کافی است . لابد پول ما حلال بوده که نمی توانیم به حج برویم .

  • .
    0

    خدا لعنت کند مسئولین ایرانی را با این قیمت ها . ای کاش پدران و مادرانشان عقیم بودند و این گرگ ها را پس نمی انداختند ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها