وزارت بهداشت در هشداری جدی:

قارچ‌های سمی و خودرو را برداشت نکنید

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به برداشت قارچ‌های سمی و خودرو در عرصه های جنگلی و مرتعی هشدار داد.

 قارچ‌های سمی و خودرو را برداشت نکنید

ترحم بهزاد با هشدار نسبت به برداشت قارچ سمی و خودرو در طبیعت خاطرنشان کرد: با توجه به مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو یا همان وحشی در سال‌های گذشته و عدم تشخیص قارچ‌های خودرو سمی و غیرسمی از طریق شکل ظاهری، به هموطنان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه شناسایی انواع قارچ‌های خوراکی با نوع سمی آن بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو و مزه سخت و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است، گفت: به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به‌ویژه در فصل بهار و پاییز مورد استفاده خوراکی قرار بگیرند و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شوند.

وی به مردم محلی توصیه کرد از مصرف قارچ‌های خودرو به‌ویژه قارچ‌هایی که در کنار درختان خشک شده می‌رویند و یا قارچ‌هایی که افراد بومی جمع‌آوری و به فروش می رسانند، جدا خودداری کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، بهزاد از مصرف‌کنندگان درخواست کرد برای حفظ سلامت خود قارچ‌های خوراکی مورد نیاز را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند تا شاهد تهدید سلامت مردم نباشیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها