وزیر بهداشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد

وزیر بهداشت با بیان ابن‌که ارز ترجیحی دارو در سال جاری حذف شده است، گفت: باید پژوهش‌ها را به سمت دانش‌بنیان شدن پیش ببریم.

وزیر بهداشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد

بهرام عین اللهی ضمن دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: ما سال 1401 را با فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز کردیم و رضایت ایشان از فعالیت‌های جامعه سلامت کشور، نقطه عطفی برای ما بود و به همان اندازه تکلیف مان فزون و مسئولیت مان سنگین تر می شود. مقام معظم رهبری نسبت به علم و دانش حساسیت خاصی داشته و همیشه جامعه علمی را مورد تکریم قرار می دهند.

وی افزود: دانشگاه جای دانش و دانشمند است، اگر هر کدام از ما توفیق پیدا کردیم که در دانشگاه ایفای نقش کنیم به دلیل همین خصیصه است. ما برای رشد کشورمان نیاز به دانشمند داریم. کشور ما در بسیاری از زمینه ها خوش درخشیده است؛ به ویژه در زمینه کرونا جزو 10 کشور برتر مبارزه با کرونا در دنیا بوده ایم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در سالهای قبل از انقلاب کشورمان آنچنان شناخته شده نبود، اما امروزه ایران با نام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، شناخته شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیشرفت حوزه دانش بنیان در کشور، گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع دانش بنیان تاکید کرده اند و ما نیز باید در این مسیر گام های موثرتری برداریم تا خودکفا شویم. امروزه دانش بنیان برای ما یک تکلیف شرعی است و باید دانش و پژوهش خود را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببریم و از مراکز تحقیقاتی کاربردی‌تر استفاده کنیم. اکنون مقاله دیگر یک وسیله است و هدف نیست و نباید فقط به چاپ مقاله بسنده کنیم. باید ریل گذاری جدیدی انجام دهیم. در برخی دانشگاه ها شهرک علم و فناوری پیش بینی می کنند که ایده بسیار خوبی است.

وی گفت: در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود. در موضوع واکسن کرونا نیز پیشرفت زیادی داشتیم.

وزیر بهداشت در این جلسه، در مورد مباحث بین رشته ای، بهره وری مفید از امکانات موجود، اتصال علوم بالینی و پایه در مراکز تحقیقاتی و مدیریت تخصصی، مباحثی عنوان کرده و در خصوص هوشمند کردن اورژانس‌ها گفت: اورژانس برای ما یک اولویت است. خوشبختانه با هوشمند کردن اورژانس‌ها هر اتفاقی در هر نقطه از کشور رخ دهد، اورژانس سریعا مطلع می شود. امسال علیرغم اینکه حوادث ترافیکی افزایش پیدا کرده، تلفات از سالهای قبل کمتر است. دلیلش این است که سیستم اورژانس ها توسعه پیدا کرده است.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های نوروزی حوزه بهداشت گفت: در ایام نوروز کادر بهداشت تلاش بسیاری کردند. با این حجم مسافر در شهرهای مختلف، نظارت های مکرر از سوی بهداشت محیط مورد غفلت واقع نشد و از این بابت باید از آنها تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: مقام وزارت بهداشت: ارز ترجیحی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی تاکنون حذف نشده است/ شروع اظهارات متناقض وزارت بهداشت در سال جدید

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    0

    مبارک باشد! حالا مردم زیر خط فقر چگونه با دلار ۲۶ هزار تومانی دارو و تجهیزات پزشکی تهیه کنند؟!!! اگر هم وزارت بهداشت بخواهد ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با ارز آزاد را به سازمانهای بیمه گر بپردازد داروهایی که مشمول لیست بیمه نیستند و یا اشخاصی که تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارند چگونه بتوانند از این ما به التفاوت نرخ ارز بهره مند شوند؟!!! پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز تجهیزات پزشکی به خریداران چگونه خواهد بود؟!!!

  • شبنم
    4

    خلایق هرچه لایق ،، حالا از بی دارویی بمیرید حقتان است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      میام ازشماکه وضعتون خوب هست میگیرم

  • کارگر
    1

    همین العان هم دارو را با ده برابر قیمت به بیماران نیازمند میفروشند وبا حذف ارز ۴۲۰۰تومانی اگه سرما هم بخوریم نمیتونیم بریم دکتر درهیج جای دنیا از دارو وبیماری مردم دلالی نمیشود بجز ایران تبریک به وزارت جلادان بهداشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      الآن

  • -+
    0

    بعضی از دارو ها7برابر میشوند 😐

  • قشرمحروم
    0

    ای واویلا بزنید چتر سیاه چی شد وعده های رییسی ودولت ایشان، شوربختانه دیگه با این وضع رفتن پیش دکتر برای مداوای بیماری هم لاکچری میشه دیگه کی قدرت پرداخت هزینه درمان داره. پس از حذف گوشت ومرغ و سفره عید و...حالا هم حذف دارو .برجام هم در آستانه فروپاشی طوری شده که پیچ و مهره های پلها هم به سرقت می‌ره خدا کند به خیر بگذرد.دستتون درد نکند مسولین ،عادتون هست اول هر خبری تکذیب بعد یواش یواش وقتی آبها از آسیاب افتاد با قوت اجرا می‌کنند .اوضاع پریشان مردم هم مهم نیست برایشان فقط هنر این دولت تا میتونه مالیات بر همه چیز مردم میبنده ویارانه های اجناس حذف میکند.

  • حسن
    0

    سلام خسته نباشید
    ببخشید به نظر همینجوریش به خاطر گرانی نمیتونیم پول داروهامون و جور کنیم من خودم یه دارو استفاده نیکنم به نام آساکول که خیلی گرونه حالا این ارز 4200 حذف بشه میخوایم چیکار کنیم ما همینجوریش مریض هستیم بیشتر از این مریضمون نکنید لطفا

  • سمی
    0

    ملت ایران امیدی به شماها ندارند حذف کنید و جیب خودتان را پر پول کنید

  • ناشناس
    1

    چزا دارو؟ چرا به جاش بودجه اخوندها و نهادهای مفتخور و حذب الله و موشکهای غزه حذف نمیشه؟ چرا اینقدر به ملت زور مییگن برای حزب الله و حماس و غزه به خاطر اونها تحریمیمم به خاطر اونها از جیبمون میره به خاطر اونها بیچاره شدیم الهی همشون از بین برن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حزب

    • 0

      نگران نباشید کسی که کشتی روسوراخ کرده خودش هم بادیگران غرق میشه این یدونه یادتون باشه

  • یکی از مردم
    0

    ارز 4200 خیلی وقته حذف شذه تمام ارز 4200 در اختیار دلالان دولتی بوده و هست برای رانتخواری که به اسم دارو و ... کالاهای دلخواه خودشونو وارد کنن فقط ترکش خبرش برای چندمین بار به مردم میخوره!!!

  • عادل
    0

    پول و ارز برای نیروگاه ساختن برای لبنان است برای داروی بیمار را نداریم خدایا ظلم تا کی باید باشه ما که دیگه بریدیم

  • ناشناس
    1

    چرا حق ما است؟ مگه ما انقلاب کردیم؟! مگه ما در انتصابات شرکت کردیم؟!

  • چشم سوم
    0

    مسولین نامحترم بنزین برای ونزوئلا فراموش نشود

  • ناشناس
    1

    مردم باید از خود بپرسند چرا انقلاب کردن حالا به گدایی افتادن این ملت گروگان آخوندها هستند

    نظرات شما -
    • 1

      بدبخت دراین ۴۳ سال غیر ۵یا۶ تاملاهیچ کدومشون پاشونوازایران بیرون نگذاشتن حالا حساب کن اونااسیر مایامااسیر اونها

  • ن
    0

    مردم را نا امید کردید خدا عاقبت مان را به خیر کند بجای اینکه قیمت دلار وکالاها را پایین بیاورید مثل اینکه هدف دیگری دارید با بی کاری وفقر وبدبختی مردم دارید بازی می کنید مردم به این دولت امید داشتند که قیتهای سر به فلک کشیده راپایین بیاورد و بی کاری وفقر را از بین ببرد
    منتظریم وعده های دولت عملی شود

  • .
    0

    الهی همه ی مسئولین دردی بگیرند که درمان نداشته باشد . آمین .

  • حامد
    0

    آقایان به اصطلاح نمایندگان انقلابی شما که می گفتید ارز ۴۲۰۰برای دارو حذف نمیشه حال چی شد حذف شد و خدا نسل شما دشمنان ملت رو از زمین محو کنه جز دورغ گفتن به مردم چیزی بلد نیستید شما نمایندگان دشمن ملت هستید تا ما مردم دشمنانی مثل شمارو داریم نیازی به دشمن خارجی نداریم

  • ناشناس
    1

    هیچ نگرانی نداره ، حذف دلار 4200 تومانی و نیمایی 26 تومانی قیمت دارو باید نهایت 6 برابر میشد ! قیمت ها امروز تقریبا 10 برابر شدن ،الان با این تصمیم باید قیمت ها کمی اصلاخ کنن.

  • ناشناس
    0

    شما مردم را از شر این واکسن ازمایشی خلاص کن

  • محمد
    0

    قشنگ به اذن خداوندی کمر بستین این مردم را هلاک کنید

  • ......
    0

    همین الآنشم قیمت دارو داره بیداد میکنه با حذف ارز هم که دیگه ......
    خاک دو عالم بر سر مسئولین بی کفایت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها