عضو کمیته علمی ستاد کرونا: شروع پیک ششم قابل پیش‌بینی نیست

عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد مردم هنوز واکسن کرونا نزدند، گفت: این افراد سبب ضعف برنامه می‌شوند؛ چراکه مبتلا می‌شوند و سایرین را هم مبتلا می‌کنند.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا: شروع پیک ششم قابل پیش‌بینی نیست

دکتر پیام طبرسی در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا، در توضیح آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: در عموم شهرها و استان‌های کشور روند کرونا از نظر بستری و ثبت موارد، کاهشی است و آماری که مشخص شده است زیر ۱۰ هزار نفر موارد جدید داریم.

وی در عین حال افزود: اما اینکه بگوییم پیک ششم دقیقا چه زمانی آغاز می‌شود، قابل پیش‌بینی نیست؛ ولی چون ریتم بیماری سینوسی است حتما یک افزایش خواهیم داشت و مهم است که این افزایش، تبدیل به پیک و بحران‌های پیشین نشود و با وضعیت واکسیناسیون امیدواریم چنین نشود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۳ درصد مردم هنوز واکسن نزدند، اظهار کرد: این افراد سبب ضعف برنامه می‌شوند؛ چراکه مبتلا می‌شوند و سایرین را هم مبتلا می‌کنند و واکسن زده‌ها را هم دچار بیماری می‌کنند. الان واکسن به قدر کفایت از انواع مختلف موجود است و مردم باید تشویق به تزریق شوند.

او تاکید کرد: در جلسه کمیته علمی درحال تصمیم گیری پیرامون تزریق دز سوم هستیم که به چه افرادی تزریق شود. اکنون دز سوم برای کادر درمان تزریق می‌شود و ان شاءلله برای سایر مردم هم دستورالعمل خواهد آمد.

طبرسی ادامه داد: تزریق دز سوم به ترتیب خواهد بود؛ چون شاید همه احتیاج به تزریق دز سوم نداشته باشند ولی افراد پرخطر و سنین بالا مورد هدف هستند؛ زیرا به مرور سیستم ایمنی در این افراد افت می‌کند و باید با بوستر دز واکنش ایمنی را تقویت کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها