معاون وزیر بهداشت خبر داد

واکسن "اسپایکوژن" مجوز مصرف اضطراری گرفت

رییس سازمان غذا و دارو گفت: اثربخشی واکسن اسپایکوژن بالاتر از مقادیر مجاز اعلام شده در دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت بوده است.

واکسن "اسپایکوژن" مجوز مصرف اضطراری گرفت

دکتر محمدرضا شانه ساز اظهار داشت: در حال حاضر ویروس غالب کرونا در کشور شامل سویه هایی مانند دلتا، انگلیسی و ووهان ممکن است باشد، که مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن جزو معدود مطالعاتی در جهان است که تماما در پیک دلتا انجام شده است و این واکسن در مقابل اکثر سویه های موجود ویروس کرونا در کشور، اثربخشی مناسب و بالاتر از دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت را داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مطالعه بالینی و نظر کمیته بالینی، در این مرحله از مطالعه بالینی فاز ۳ واکسن اسپایکوژن، اثربخشی واکسن در پیش از ابتلا به موارد علامت دار و خفیف کووید۱۹ و در شرایط غلبه واریانت دلتا در کشور، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد برآورد شده است.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: براساس هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت مقرر شده که افرادی که در فازهای موفق مطالعات بالینی واکسن دریافت کرده اند، بتوانند کارت واکسن خود را دریافت کنند تا در مراحل اجرای قرنطینه هوشمند با مشکلی مواجه نشوند.

شانه ساز گفت: تولید ماهانه اسپایکوژن بر اساس اظهارات شرکت سیناژن، حداقل سه میلیون دُز است.

بنابراعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که مشکلی برای استفاده از واکسن اسپایکوژن به عنوان دُز بوستر یا یادآور، وجود نداشته باشد لیکن بمنظور اظهار نظر قطعی انجام مطالعات بیشتر ضروری می باشد.

معاون وزیر بهداشت پر پایان اظهار کرد: شرکت سیناژن نیز همچون واکسن های برکت و پاستور از ابتدا بر اساس دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت برای دریافت تاییدیه های لازم، مطالعات کارآزمایی خود را طراحی کرده و تلاش این شرکت این بوده که حتما مجوزهای سازمان جهانی بهداشت و سایر مراجع معتبر بین المللی را برای صادرات این واکسن ، دریافت کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بابا
    0

    سلام ممنون از اینکه این همه تلاش می کنید علت نبود واکسن استریزینکا نوبت دوم چیست ؟ همچنین بنظر می رسد بهتر از ما هشتم دوز دوم نوبت یادآوری سوم تزریق شود کار واکسن بدلیل حمایت نظام از دولت قبل و شروع دولت رئیسی ثمرش با تاخیر شش ما خوب بود لطفاً درباره فرهنگ زیبا واکسن در ایران برنامه بسازید چرا که حدود ده درصد از آمپول و واکسن می ترسند این عزیزان بیان واکسن بزنند اگر عزیزی دارید واکسن نمی زند با خودتان بیارید مراکز واکسن ترسش بریزه ببیند چه کسانی واکسن می زنند و درد آنچنانی ندارد دردش کمتر از رفتن خار در دست است

    نظرات شما -
    • محمد رضا
      0

      برو با با

  • شهرام.ر
    0

    «مجوز مصرف اضطراری»!!!!.؟؟؟ کشور های مختلف به دو دسته تقسیم می شوند بعضی ها مثل چین و روسیه و آمریکا و انگلیس توانستند واکسن معتبر (مورد تایید سازمان بهداشت جهانی) بسازند و صادر کنند ، بقیه هم مثل عربستان و قطر و اسراییل و ژاپن و.. از این واکسن های معتبر وارد کردند. ایران ما با همه فرق داره !! علاوه بر این که نتوانسته ایم یک واکسن درست و درمون بسازیم بلکه مدعی هستیم که «به زودی»!!!! بزرگترین صادرکننده واکسن خواهیم شد . خودتون به خودتون مجوز مصرف اضطراری میدید . مردم هم موش‌های آزمایشگاهی هستند!!!!.

  • نظرپور قندعلی
    0

    واکسن.اروپا. هند. روسی.امریکایی . زیاد باشه همه میزنند کرونا کمتر میشه. مشکل کشور کرونا نیست بیکاری. گرونی. فقر.نبود نظارت بازار. مشکل خودمون به خودمون رحم نمیکنیم..ازگرونی..تامسافرت.

  • نظرپور قندعلی
    0

    باتشکر از رئیس جمهور محترم.... کادر درمان. بچه های اورژانس. سپاه. ارتش. هلال احمر. نیروی انتظامی. بچه های زحمت کش اورژانس هوایی..راهنمایی رانندگی.. ازهمه تشکرمیکنیم واقعا تواین دوسال کرونا زحمت کشیدن دمتون گرم..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها