متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد:

بیماران قلبی عروقی در تیررس نوع شدید کرونا

متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد:بیماران قلبی عروقی بیشتر در معرض ابتلا به فرم‌های شدیدتر کووید ۱۹ هستند که منجر به بستری آنان می‌شود و به همین دلیل واکسیناسیون این افراد بسیار حائز اهمیت است.

بیماران قلبی عروقی در تیررس نوع شدید کرونا

دکتر نغمه ضیایی افزود : منظور از بیماران قلبی عروقی بیمارانی هستند که دچار بیماری عروق قلب، نارسایی قلب، نامنظمی‌های ضربان قلب، فشارخون، لخته در سیستم شریانی یا وریدی هستند که لازم است حتما واکسن بزنند.

متخصص قلب و فلوشیب نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت : دیده‌شده بیماران قلبی عروقی در معرض ایجاد فرم‌های شدیدتر و بستری بیشتر هستند و میزان مرگ‌ومیر در آن‌ها بالاتر است که واکسیناسیون می‌تواند به میزان زیادی از ابتلا، بستری شدن و میزان مرگ‌ومیر جلوگیری کند.

وی افزود : بیماران قلبی عروقی که دچار تشدید علائم قلبی شامل درد یا تشدید تنگی نفس هستند، بهتر است قبل از انجام واکسیناسیون با پزشک مربوطه مشورت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: بیماران قلبی می‌توانند مصرف معمول داروهای قلبی عروقی خود را قبل یا بعد از تزریق واکسن داشته باشد و به هیچ عنوان قطع نکنند.

وی افزود: در مورد داروهای ضد انعقادی مانند وارفارین بهتر است قبل از انجام واکسیناسیون میزان رقیق کنندگی دارو چک شود و در محدوده درمانی خودش قرار گیرد.

دکتر ضیایی در باره احتمال واکنش آلرژیک بیماران قلبی عروقی به واکسن کرونا هم توضیح داد : واکنش‌های آلرژیک شدید در کل یک عارضه خیلی نادر است و بیماری های قلبی عروقی این حالت را ایجاد نمی کند ولی طبیعی است که ممکن است تحمل علائم آلرژیک را سخت تر کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واکسیناسیون زمینه ایجاد لخته در سیستم شریانی یا وریدی را تشدید می‌کند ؟ ، گفت : باید بدانیم احتمال و خطر ایجاد لخته در زمان ابتلا به کووید ۱۹ بسیار بیشتر از زمانی است که افراد واکسینه می‌شوند و با در نظر گرفتن این نسبت ‌، همه ما باید متقاعد شویم منفعت تزریق واکسن از ضررش بیشتر است.

تاکنون ۲۶۱ هزار دز واکسن کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به گروه های سنی هدف در این شهرستان تزریق شد.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها