ارتباط میان کرونا و افزایش احتمال ابتلا به بیماری کلیوی

محققان

ارتباط میان کرونا و افزایش احتمال ابتلا به بیماری کلیوی

به گزارش تی ای، علائم بیماری کووید-۱۹ گاهی اوقات ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد. حتی کسانی که به نوع خفیف این بیماری مبتلا شده‌اند ممکن است بعد از بهبودی اولیه برخی علائم را همچنان تجربه کنند. از چنین افرادی به عنوان بیماران دارای علائم طولانی مدت یاد می‌شود و آن شرایط را نیز سندرم پس از کووید-۱۹ یا کووید-۱۹ طولانی می‌نامند.

مطالعه اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان می‌دهد افرادیکه دارای علائم این بیماری در طولانی مدت هستند در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند.

۳۷ میلیون نفر در ایالت متحده آمریکا به بیماری کلیوی که از آن با عنوان "قاتل خاموش" یاد می‌شود، مبتلا هستند و این بیماری یکی از علل اصلی مرگ و میر در این کشور است.

در این مطالعه محققان به اهمیت توجه به عملکرد کلیه در افرادیکه به بیماری کرونا مبتلا شده اند، پرداخته‌اند.

به گفته محققان افرادیکه به این بیماری مبتلا شده‌اند و از علائم این بیماری در طولانی مدت رنج برده‌اند در مقایسه با افرادیکه به این بیماری مبتلا نشده اند، ۱۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی مهم مانند بیماری مزمن کلیه و نارسایی حاد کلیه قرار دارند.

محققان این مطالعه با بررسی افرادیکه به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفتند: خطر کاهش عملکرد کلیه در افرادی که در اثر بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بودند، بیشتر است. با این حال توجه به این نکته ضروری است که این خطر شامل همه بیماران می‌شود ، حتی کسانی که به نوع خفیف کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

قبل از پیشرفت بیماری و دشوارتر شدن روند درمان ، تشخیص اختلال عملکرد کلیه ضروری است. اما مشکلات کلیوی مشکلات بی‌صدایی هستند و تا زمانی که پزشکان خون افراد را تجزیه و تحلیل نکنند، نمی‌توانند به آن دقیق پی ببرند. محققان گفتند: بر اساس تحقیقات ما انجام این کار ضروری است و ارائه دهندگان خدمات درمانی باید این کار را برای افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند انجام دهند. بیماری کلیوی یکی از عوارض مهم کووید-۱۹ طولانی مدت است که باید به آن توجه کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها